Урядова

Урядова "гаряча лінія" допомагає вирішувати питання зайнятості

Укрінформ
Проблема безробіття в останні три роки є однією з найгостріших проблем для всіх країн світу, в тому числі найрозвиненіших

Проблема безробіття в останні три роки є однією з найгостріших проблем для всіх країн світу, в тому числі найрозвиненіших. На початку 2013 року Міжнародна організація праці (МОП) прогнозувала, що кількість безробітних в усьому світі може підскочити на 5,1 млн осіб, сягнувши 202 млн осіб.

За даними Державної служби статистики, у середньому за 9 місяців 2013 року рівень безробіття в Україні знизився до 7% економічно активного населення і був нижчим, ніж в країнах Європейського Союзу, де цей показник становив 11%. Водночас громадяни продовжують звертатися на урядову телефонну "гарячу лінію" стосовно питань зайнятості та безробіття в державі.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), впродовж минулого року з цього приводу надійшло 5 тисяч 655 звернень громадян.

Зокрема, із загальної кількості звернень з цієї тематики 69% стосувалися додержання соціальних гарантій, передбачених для зареєстрованих у службі зайнятості безробітних, а саме: призначення, нарахування та виплати допомоги по безробіттю. Близько 24% звернень - з питань працевлаштування та реєстрації у службі зайнятості. Крім того, майже 4% - це звернення людей, які перебувають на обліку у службі зайнятості, щодо порядку зняття з обліку, перепідготовки та навчання безробітних, відвідування центру зайнятості, надання клопотання про достроковий вихід на пенсію, участі в громадських роботах, а також скарги на незадовільну роботу працівників служби.

Якщо на початку 2013 року громадяни активно зверталися з питань щодо сприяння у пошуку роботи, у тому числі за допомогою служби зайнятості, то у другому півріччі зросла кількість скарг на невиплату допомоги по безробіттю. Разом з тим, аналіз звернень цієї тематики, що надійшли з початку 2014 року, свідчить, що ситуація з вчасною виплатою допомоги безробітним поліпшилася, оскільки кількість таких скарг зменшилася у рази.

У січні поточного року зросла кількість звернень громадян з приводу сприяння у працевлаштуванні, у тому числі шляхом реєстрації у центрах зайнятості для більш дієвого пошуку роботи. Серед них як зареєстровані у службі зайнятості безробітні, так і ті, що не зверталися за допомогою до служби. Багато із заявників, хто звернувся за допомогою у пошуку роботи, були звільнені через зміни в організації виробництва i праці, скорочення чисельності або штату.

Допомоги держави у пошуку роботи потребують найбільш вразливі категорії громадян: одинокі матері, яким пропонують у центрах зайнятості роботу за графіком, що не дозволяє їм належно доглядати за дитиною; жінки після декретної відпустки, через тривалу перерву у праці; звільнені з ув'язнення, через відсутність дієвого механізму їх соціальної та трудової адаптації; люди з інвалідністю, які мають обмеження у роботі за станом здоров'я та інші малозахищені категорії громадян.

Громадяни, звертаючись на урядову телефонну "гарячу лінію", сподіваються на допомогу у вирішенні своїх проблем. Є чимало прикладів їх позитивного вирішення. Так, житель м.Жмеринка Вінницької області просив посприяти у пошуках роботи. Жмеринським МРЦЗ заявнику було надано статус безробітного та видано направлення на працевлаштування до одного з підприємств міста. Чоловіка було влаштовано на роботу, про що дізналися фахівці Центру під час спілкування з ним по телефону.

Жителька м.Дніпропетровськ зателефонувала на урядову "гарячу лінію" і повідомила, що після декретної відпустки вона звернулася до Бабушкінського районного центру зайнятості міста щодо реєстрації як безробітної для подальшого пошуку роботи. Її було направлено на працевлаштування на посаду прибиральниці. Маючи вищу освіту, вона не погодилася з цим. У зв'язку із відмовою від направлення, заявницю не зареєстрували у центрі зайнятості як безробітну. Після звернення на "гарячу лінію" жінці було надано статус безробітної з дня її попереднього звернення на підставі відсутності підходящої для неї роботи.

З м.Луганськ звернулася одинока мати, яка перебуває на обліку в одному з центрів зайнятості. Вона поскаржилася, що їй вже тривалий час не виплачується допомога по безробіттю. Луганським обласним центром зайнятості було нараховано та частково виплачено матеріальне забезпечення, інша частина коштів відповідно до існуючого Порядку фінансування подана для перерахування на її особистий картковий рахунок у відділення банку. Під час зворотного зв'язку вона повідомила фахівцю Центру, що питання вирішено повністю, допомогу виплачено в повному обсязі.

Вирішено також питання заявниці з м.Новгород-Сіверський Чернігівської області щодо затримки виплати одноразової допомоги на організацію підприємницької діяльності. Остаточний розрахунок коштів на одноразову виплату допомоги по безробіттю був перерахований на її особовий рахунок, про що вона повідомила під час зворотного зв'язку.

Вінничанка поскаржилася на неякісне надання соціальних послуг в одному з районних центрів зайнятості міста, а саме: на незадовільну роботу особистого консультанта центра зайнятості. З метою об'єктивного з'ясування обставин заявницю було запрошено на зустріч з керівництвом районного центру зайнятості міста, за результатами якої вона висловила вдячність за вирішення її питання. Жінці змінили особистого консультанта та надали необхідну допомогу.

Загалом на урядову телефонну "гарячу лінію" з 31 січня по 6 лютого 2014 року звернулися 14 тисяч 112 заявників. Також 264 повідомлення від громадян надійшло через Інтернет.

Урядова телефонна "гаряча лінія" працює за номером: 0-800-507-309, з понеділка по п'ятницю з 8 до 21 години, в суботу - з 8 до 19 години, крім неділі та святкових днів. Дзвінки зі стаціонарних телефонів у межах України - безкоштовні.

Адреса веб-сайту Урядового контактного центру - www.ukc.gov.ua.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-