Виставка «Zемля: неймовірна Україна» відкрилася на ВДНГ

Виставка «Zемля: неймовірна Україна» відкрилася на ВДНГ

Фото
Укрінформ
Виставку-досвід «Zемля: неймовірна Україна» відкрили 18 листопада увечері на території Національного комплексу «Експоцентр України» (ВДНГ).

Як повідомляє кореспондент Укрінформу, проєкт реалізовано в межах відзначення 30-річчя Незалежності України.

Виставка «Zемля: неймовірна Україна» у Києві / Фото: Павло Багмут, Укрінформ

«Міністерство культури та інформаційної політики і Держмистецтв займалося багатьма заходами до 30-річчя (Незалежності - ред.). Але це, напевне, найнезвичніший проєкт. Коли ми оголошували мистецький конкурс «Неймовірна Україна», це була відкрита пропозиція до всіх креативних людей подати свої концепції... І проєкт саме про Землю виграв. Мені здається, що це найвдаліший вибір, оскільки що найнеймовірнішого є в Україні, як не земля. Земля - категорія, з якою ми ведемо діалог, за якою ми визначаємо себе як територію, як межу, як коріння, як можливість рости, розвиватися, як те, що дає нам життя», - зазначила голова Державного агентства з питань мистецтв та мистецької освіти Галина Григоренко.

На її думку, найнезвичнішим є концепт виставки в контейнерах, де поєднано Землю і Воду.

Куратор виставки літературознавець Євген Стасіневич розповів, що експозиція складається з пересувних модулів-контейнерів та включає 5 тематичних блоків: «Бачити», «Смакувати», «Вдихати», «Відчувати», «Чути».

«Ми взяли на себе непросте завдання розказати про землю з максимальної кількості точок зору. Ми хочемо показати, що немає однієї історії про землю, є цілий набір – це історія традиційного суспільства, історія аграрної культури, історія модерного суспільства – як воно ставиться до землі, як сприймає землю. Це земля і фермерство, це земля і сьогоднішній екологічний порядок денний. І всі ці історії тут актуалізовані. З іншого боку, ми хочемо дати людям можливість створити свій контакт із землею. Тому кожен з наших 5 тематичних контентів відповідає за якесь базове людське чуття», - сказав Стасіневич.

Він зазначив, зокрема, що контейнер «Бачити» містить мапи, на яких присутні сьогоднішні українські землі – це мапи Боплана, Радзивілла, мапи ХVII століття. Також тут можна побачити слайд-шоу, в якому сьогоднішні українські землі показані у період від мільйона років до нашої ери до 2021 року. «Тобто це зміна кордонів, яка відбувається на наших очах», - зауважив куратор.

За словами парфумера і парфумерного критика Богдана Зубченка, він з величезним натхненням узяв участь у цьому грандіозному проєкті, оскільки з дитинства мріяв утілити аромат землі у парфумах.

«Аромат землі – це початок усього, і для контейнера, над яким я працював з усією командою, я створив шість парфумерних композицій, головна з яких – це аромат чорнозему, української землі. Це вологий, сильний, життєдайний, потужний запах, який ми знаємо з дитинства, і він є у всіх тих ароматах, які ми зустрічаємо в природі. Також там є аромат сухого степу і каміння, аромат вологих луків і українських садів. Це три аромати землі і три аромати плодів землі. Відчуйте всі ці аромати і подумайте про те, як ми любимо нашу землю», - закликав він.

За словами керівника проєкту, директора агенції Postmen Ярослава Ведмедя, виставка створювалась упродовж пів року і розповідає про те, що робить Україну неймовірною.

«Наша відповідь – це земля. І друга унікальна річ цього проєкту – що чи не вперше ми створюємо культурний продукт, який може бути перенесений в інші місця. Я мрію, щоб цей проєкт уже весною побачили Львів, Дніпро, Париж, Нью-Йорк і Токіо. Мені видається, що саме так і має будуватися надалі українська культурна політика – щоб творився продукт державним коштом, продукт, який далі може масштабуватися, який після Києва може бути побачений у світі. Наш культурний експортний потенціал неймовірний, і я вірю, що такі проєкти, як «Земля» – це саме те, що нам потрібно», - підкреслив він.

Присутні на відкритті виставки переглянули один із шедеврів класика українського кінематографа Олександра Довженка - фільм «Земля» у музичному супроводі гурту Zapaska, який спеціально до цього показу створив новий саундтрек.

Проєкт реалізується Міністерством культури та інформаційної політики, Державним агентством з питань мистецтв та мистецької освіти й агенцією Postmen.

Виставка триватиме до 25 листопада. Вхід безплатний з дотриманням усіх карантинних обмежень: за наявністю сертифіката про проходження повного курсу вакцинації або за результатами негативного ПЛР-тесту.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-