Експерти пояснили, що може посилити залежність України від імпорту бензину з Білорусі та Росії

Експерти пояснили, що може посилити залежність України від імпорту бензину з Білорусі та Росії

Укрінформ
Припинення постачання пального з Литви через блокування транзиту Білоруссю у перспективі посилить залежність України від постачання нафтопродуктів з Білорусі та Росії. 

Про це Укрінформу повідомили у консалтинговій групі "А-95".

"Припинення постачання литовських нафтопродуктів в Україну через заборону на їх транзит територією Білорусі не матиме суттєвого впливу на поточну ринкову ситуацію, але в стратегічному плані посилить високу залежність від імпорту нафтопродуктів з Росії й Білорусі", - вважають експерти групи.

За даними "А-95", у 2021 році на імпорт з Литви припало 9% постачань дизпального (690 тис. тонн), 11% бензину (265 тис. тонн) і 16% ринку авіагасу (57 тис. тонн). Експерти прогнозують, що український ринок зможе оперативно замістити ці обсяги пального, чому наразі буде сприяти низьке сезонне споживання й високі запаси у виробників.

Головним компенсатором литовських обсягів в "А-95" вважають білоруські нафтопереробні заводи. Зросте навантаження і на російський напрямок і частково на НПЗ «Укртатнафта».

В "А-95" не виключають, що задля компенсації обсягів авіапального знадобиться імпорт морським шляхом. Крім того, не виключено, що поновить постачання в Україну з Польщі концерн Orlen, який позбувся змоги експортувати пальне з Литви.

"Головним наслідком цих перетворень стане зростання частки Росії й Білорусі на ринку. 2021 року ці напрямки забезпечили 72% імпорту дизельного пального, а з урахуванням останніх тенденцій і «литовського» чинника ця частка збільшиться більш ніж до 85%. Частка Білорусі у імпорті бензину сягне 100%", - прогнозують експерти "А-95".

Читайте також: Естонія зупиняє транзит білоруських нафтопродуктів та вугільних масел - санкції

Водночас, у групі вважають, що внутрішнє виробництво нафтопродуктів можна збільшити вдвічі, а перевалку пального в портах - як мінімум утричі. Зазначається, що це дозволить збалансувати джерела постачання пального. Акцентується також на створенні комерційних і державних запасів нафтопродуктів, особливо для потреб залізниці й армії.

Експерти не очікують цінових коливань унаслідок припинення постачання з Литви, адже ринок нині перебуває на сезонному мінімумі споживання, а трейдери мають профіцитні запаси пального.

Як повідомлялося, середня ціна бензину марки А-95 на автозаправках Києва та області станом на восьму годину ранку 3 лютого 2022 року становить 32,44 грн за літр.

Білорусь заблокувала транзит пального з Литви через блокування останньою транзиту білоруських товарів через свої порти.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-