АМКУ оштрафував «Лайфселл» на 10,47 мільйона за недобросовісну конкуренцію

АМКУ оштрафував «Лайфселл» на 10,47 мільйона за недобросовісну конкуренцію

Укрінформ
Антимонопольний комітет України 15 грудня 2021 року оштрафував оператора телекомунікацій ТОВ «Лайфселл» на 10,468 млн грн за поширення неправдивої та неточної інформації стосовно лідерства у наданні певних послуг.

Як передає Укрінформ, про це повідомляє пресслужба АМКУ.

«На основі аналізу зібраних даних комітет дійшов висновку, що поширення оманливої інформації щодо «лідерства» в окремих видах послуг без належного обґрунтування та з використанням технічної термінології, могло надати ТОВ «Лайфселл» неправомірних переваг та поставити компанію у більш вигідне становище в порівнянні з конкурентами. Відтак поведінку оператора визнано недобросовісною конкуренцією та накладено штраф у розмірі 10 467 543 грн», - йдеться в повідомленні.

Зазначається, що рішення прийнято у ході розгляду справи, розпочатої за заявою ПрАТ «Київстар». Компанія поскаржилася на недобросовісну рекламу конкурента.

Комітет встановив, що в різні періоди рекламної кампанії «Лайфселл» поширював деякі неточні твердження. А саме: «Приєднуйтесь до лідера нового покоління Інтернету! Краще покриття 4,5G», обґрунтовуючи вказане твердження наявністю лідерства у кількості спектру в діапазонах 2600 МГц та 1800 МГц в перерахунку на одного абонента. Водночас про якості лідера четвертого покоління інтернету свідчить не лише цей параметр, а низка: щільність розміщення базових станцій, ємність радіомережі, її оптимальні налаштування, кількість абонентів та їхня активність тощо.

Крім цього, оператор використовував твердження: «№ 1 В РОУМІНГУ ДЛЯ ІНТЕРНЕТУ», на основі порівняння вартості своїх базових тарифів з базовими тарифами конкурентів. При цьому не враховувалося наповнення базових пакетів (наприклад, конкуренти пропонували додаткові послуги безлімітного меседжингу, а відповідач - ні).

Також, Лайфселл рекламувався, як «# 1 ДЛЯ СМАРТФОНІВ», обґрунтовуючи це твердження визначеним на основі опитування відсотком проникнення смартфонів у власній мережі мобільного оператора. Водночас пересічний споживач, який не є спеціалістом у телекомунікаціях, може не зрозуміти це роз’яснення та сприймати його як твердження про лідерство у якості надання послуг у порівнянні з конкурентами.

У комітеті нагадують, що впродовж 2018 -2021 років неодноразово надавали ТОВ «Лайфселл» обов’язкові для розгляду рекомендації щодо усунення причин і наслідків виникнення порушень у рекламних комунікаціях та про здійснення інформування споживачів у спосіб, що не вводитиме в оману.

Зокрема, рекомендації № 47-рк від 13.12.2018 стосувались поширення необґрунтованого твердження: «Lifecell – лідер у швидкості мобільного Інтернету 3G+ в Україні». Компанія виконала ці рекомендації комітету, але після запуску на території України зв’язку 4G (LTE), знову почала поширювати неправдиву інформацію про власне лідерство в інтернеті нового покоління.

Згідно з практикою АМКУ, суб’єкти господарювання, що працюють на висококонкурентних ринках, часто практикують використання рекламних повідомлень щодо першості та лідерства. Адже подібного роду формулювання легше сприймаються споживачами, а рекламні кампанії, побудовані на їхній основі, привертають більше уваги до певного товару чи послуги.

Але комітет наголошує, що обов’язковою умовою використання повідомлень на кшталт «лідер», «№1», «#1», «найкращий», «перший», «єдиний», «унікальний», «найшвидший», «найбільший» є дотримання недвозначних формулювань та зрозумілої споживачам термінології, обґрунтування тверджень фактичними даними, уникання перебільшень характеристик товару чи послуг.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-