В Україні частка імпорту дизпального сягає 85% - експерти

В Україні частка імпорту дизпального сягає 85% - експерти

Укрінформ
За підсумками 11 місяців 2021 року імпорт дизельного пального становить 85% від балансу українського ринку, що відповідає рівню попереднього року (84%), однак завдяки миту на трубопровідні постачання російського дизпального частка продукції з РФ скоротилася.

Про це Укрінформу повідомили у консалтинговій групі "А-95".

Зазначається, що у структурі постачання відбулися позитивні зміни. Так, частка російського імпорту знизилася до 24% (1,779 млн тонн), тоді як 2020 року було встановлено історичний рекорд постачання з РФ – 2,614 млн тонн, що склало 35% ринку.

Падіння постачання з найбільшого джерела призвело до збільшення імпорту дизпального через морські порти з 775 тис. тонн у 2020 році до 1,1 млн тонн за січень - листопад 2021 року. Частка цього каналу постачання ринку зросла з 10% до 15% відповідно.

«Головною причиною позитивних змін у структурі постачань стало зупинення прокачування дизпального нафтопродуктопроводом «Прикарпатзахідтранс». Відповідно, це і є необхідна, нехай і не цілком достатня умова для збереження й подальшого розвитку диверсифікації джерел постачання пального в Україну», – вважає директор консалтингової групи «А-95» Сергій Куюн.

На його думку, Кабмін повинен як мінімум продовжити 4-відсоткове мито на трубопровідні постачання російського дизпального, дія якого спливає 31 грудня 2021 року.

«Скасування мита відкриє шлях для масованих прокачувань обсягом 100-150 тис. тонн дизпального на місяць, що у сумі з залізничними постачаннями збільшить частку Росії до 50% українського ринку. Це нерозумно й дуже небезпечно, надто в умовах нової політичної ескалації», – вважають у «А-95».

Для зниження імпортозалежності у паливній сфері уряд має стимулювати збільшення нафтопереробки шляхом захисту внутрішнього виробника, а також за допомогою стимулюючих тарифів на імпорт сировини й експорт нафтопродуктів.

«Потенціал українських НПЗ і морських портів здатний повністю покрити потреби України в бензині й авіапальному, а також може скоротити імпорт дизельного пального з Росії й Білорусі більш ніж на 50%, до сумарних 30-35%. Одночасно держава отримає різке зростання доходів від завантаження НПЗ, портів, залізниці й нафтотранспортної системи», – заявили у консалтинговій групі «А-95».

Як повідомлялось, частка російського дизпального в Україні була максим

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-