Рада відтермінувала мито і ПДВ на ввезення літаків іноземного виробництва

Рада відтермінувала мито і ПДВ на ввезення літаків іноземного виробництва

Укрінформ
Верховна Рада ухвалила в другому читанні закон "Про внесення зміни до розділу ХХІ "Прикінцеві та перехідні положення" Митного кодексу України щодо продовження надання українським авіакомпаніям перехідного періоду для використання літаків вітчизняного виробництва".

Відповідний законопроєкт 5301 у другому читанні підтримали 292 народних депутати, передає кореспондент Укрінформу.

Закон продовжує перехідний період до 1 січня 2025 року. Причина - неможливість забезпечити реалізацію ухваленої наприкінці 2016 року вимоги про перехід вітчизняних авіакомпаній на використання літаків, вироблених в Україні, вже до початку 2021 року.

Адже, як констатують його автори, “з 2017 року ситуація із забезпеченням українських авіакомпаній літаками вітчизняного виробництва не змінилася. У зв’язку з чим для недопущення вкрай негативних наслідків для авіакомпаній і виникла необхідність відтермінувати до 1 січня 2025 року набрання чинності змінами до положень частини першої статті 105 Митного кодексу України”.

Як повідомлялося, 20 грудня 2016 року Верховна Рада ухвалила закон “Про внесення змін до Митного кодексу України та Закону України “Про розвиток літакобудівної промисловості” щодо підтримки літакобудівної галузі”.

Читайте також: Внутрішній авіаперевізник повинен закуповувати українські літаки – Шмигаль

Документом внесено зміни до частини першої статті 105 Митного кодексу, відповідно до яких з 1 січня 2018 року, ввозячи на митну територію України літаки масою порожнього обладнаного апарата понад 10 т., але не більше 30 т. та максимальною пасажиромісткістю від 44 до 110 місць, українські авіакомпанії не можуть скористатися митним режимом тимчасового ввезення з умовним повним звільненням від оподаткування митними платежами. Тобто, українські авіакомпанії, на відміну від іноземних, яких ці обмеження не стосуються, з 1 січня 2018-го при ввезенні в Україну літаків за договорами оперативного лізингу, мали б сплачувати митні платежі та ПДВ - 20 % від вартості повітряного судна. У такий спосіб розраховували стимулювати закупівлю та лізинг нашими авіаперевізниками вітчизняної авіатехніки.

З огляду на фінансовий стан українських авіакомпаній і обмежені можливості вітчизняного авіапрому, поставлені законом завдання не було виконано. Тому термін введення оподаткування іноземної авіатехніки перенесли спочатку до 1 січня 2021 року, а тепер планують — до січня 2025-го.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-