Антикризовий план по Харківському авіазаводу доопрацюють з новим керівником підприємства

Антикризовий план по Харківському авіазаводу доопрацюють з новим керівником підприємства

Укрінформ
Антикризовий план дій на Харківському державному авіаційно-виробничому підприємстві (ХАЗ, авіазавод), який розглядала рада директорів концерну «Укроборонпром», не затвердили, він буде доопрацьовуватися з новопризначеним керівником підприємства.

Про це повідомив на брифінгу в Харкові заступник директора концерну «Укроборонпром» Ігор Фоменко, передає кореспондент Укрінформу.

«У п'ятницю відбулася рада директорів, розглядали проєкт плану. Але він не був затверджений і відправлений. Ми взяли два тижні на те, щоб доопрацювати цей план антикризових дій уже з новим гендиректором. І потім винесемо його на раду директорів», - повідомив Фоменко.

Він нагадав, що підприємство знаходиться більше шести років у процедурі банкрутства, розпоряджання майном. Останнє судове засідання відбулося 6 квітня, і розгляд справи відклали до 21 вересня.

За словами Фоменка, проєкт плану антикризових дій передбачає три основні напрямки роботи: із внутрішнім замовником, із зовнішнім замовником та продаж або передача в оренду надлишкових активів, які не задіяні у виробництві.

«На сьогодні ХДАВП не має продукту, який можна продавати. Аби він з’явився, підприємству потрібно переробити конструкторсько-технологічну документацію на ті літаки, які воно здатне випускати – Ан-140 і Ан-74. Так, ХДАВП зможе отримати внутрішнє замовлення на, приміром, Ан-74, які потрібні Нацгвардії чи Міністерству оборони. Однак спершу – на виконання рішення РНБО – підприємство має пройти програму імпортозаміщення та позбутися усіх російських комплектуючих», – сказав Фоменко.

Читайте також: У Раді готують законопроєкт про виведення ХАЗ на прозору приватизацію

Він додав, що Укроборонпром веде перемовини щодо інвестування з українською групою компаній (які могли б вкласти гроші в оновлення конструкторсько-технологічної документації на Ан-74), а також має «дорожню карту» щодо цього літака з компанією-нерезидентом. Назв компаній Фоменко поки не розголошує.

Крім того, концерн розробив окремий законопроєкт про фінансове оздоровлення ХДАВПу та клопоче перед Мінфіном про списання понад 2 млрд грн, які підприємство заборгувало державному бюджету.

Щодо законопроєкту про приватизацію ХАЗу, про який днями заявив голова підкомітету з питань оборонної промисловості та технічної модернізації Комітету Верховної Ради з питань національної безпеки, оборони та розвідки Ігор Копитін, Фоменко зазначив, що продаж підприємства – ініціатива окремих депутатів, і відповідний документ поки лише напрацьовується, однак прозора приватизація – один із варіантів для виведення заводу з кризи. При цьому заступник директора Укроборонпрому наголосив, що наразі ХАЗ знаходиться в переліку об’єктів, що не підлягають приватизації.

Як повідомляв Укрінформ, 19 квітня на заводі представили нового директора Олександра Кривоконя, який очолював підприємство протягом 7 місяців у 2017 році. Керівник зазначив, що першочерговим завданням бачить виплату заробітної плати за 2 місяці до травневих свят.

Харківське державне авіаційне виробниче підприємство - одне з підприємств авіаційної промисловості України, що спеціалізується на повному циклі робіт із серійного виробництва, доопрацювання та технічного обслуговування в процесі експлуатації вироблених літаків. Із червня 2015 року ХАЗ, уже в стані банкрутства, увійшов у концерн «Укроборонпром». Включений у список підприємств, що наразі не підлягають приватизації. Основна заборгованість (65%) держпідприємства – понад 2 млрд грн перед держбюджетом – пов’язана з випуском у 2009 році облігацій на 1,6 млрд грн під державні гарантії.

У 2012-2020 рр. ХАЗ узагалі не мав державних замовлень. Останній літак підприємство випустило в 2014 році. Станом на початок цього року загальна заборгованість підприємства склала 4 млрд грн, у тому числі перед державою – 2 млрд.

У серпні 2020 року на ХАЗі відбулася нарада під головуванням Прем’єр-міністра Дениса Шмигаля. Глава уряду заявив, що робоча група під керівництвом Уруського напрацює план розвитку авіазаводу. За словами Шмигаля, такий варіант як концесія для виведення підприємства з кризи не розглядається.

4 січня віцепрем'єр-міністр Олег Уруський під час робочої поїздки до Харкова повідомив про підготовку законопроєкту щодо списання заборгованості ХАЗу.

14 квітня заступник генерального директора ДК «Укроборонпром» з виробництва Ігор Фоменко заявив про те, що для Харківського державного авіаційно-виробничого підприємства шукають інвестора, готового вкласти в програму імпортозаміщення для літака Ан-74 150 млн доларів.

15 квітня біля прохідної ХАЗ відбулася акція з вимогою виплатити зарплатні борги за частину лютого та березень поточного року. Учасники заходу, а це понад 200 осіб, перекрили пішоходний перехід біля заводу. Проїзд було відкрито лише для авто швидкої медичної допомоги та авто з дітьми.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-