Профіцит держбюджету у січні-травні становив 8,6 мільярда - Мінфін

Профіцит держбюджету у січні-травні становив 8,6 мільярда - Мінфін

Укрінформ
Державний бюджет у січні-травні 2019 року виконано з профіцитом у 8,6 млрд гривень при затвердженому річному показникові дефіциту в 90,0 млрд гривень.

Про це повідомляє прес-служба Міністерства фінансів.

"Державний бюджет за п’ять місяців виконано з профіцитом 8,6 млрд грн при затвердженому річному показнику дефіциту у сумі 90,0 млрд грн. При цьому доходи державного бюджету за п’ять місяців 2019 року зросли на 15,4% рік до року — до 426,7 млрд грн. Вони становили 98,6% від розпису", - йдеться у повідомленні.

За оперативними даними Державної казначейської служби, доходи загального фонду держбюджету були виконані на 97,4% від розпису із врахуванням надходження у травні 17,3 млрд грн прибутку НБУ.

Як зазначили у міністерстві, основні фактори недовиконання доходів залишились незмінними. Так, сальдо доходів від ПДВ з вироблених в Україні товарів було виконано на 78,2% від розпису через збільшення відшкодування ПДВ (загалом за п’ять місяців відшкодування ПДВ зросло на 28,0% р/р).

Недовиконання розпису по доходах у Мінфіні також пояснюють міцнішим за врахований у бюджеті курсом гривні, нижчими за прогнозовані обсягами імпорту (зокрема, газу) та запровадженням пільг зі сплати ПДВ із ввезення сонячних батарей, через що план надходжень від ПДВ із ввезених в Україну товарів було виконано на 88,9%.

Ще одним із факторів, що призвів до недовиконання доходів у січні-травні, було зниження виробництва тютюну та тютюнових виробів у січні-квітні, а також наповнення внутрішнього ринку цих товарів за рахунок значних запасів готової продукції на складах, акциз з яких сплачено у попередніх роках (надходження від акцизу за 5 місяців становили лише 73,1% від розпису).

Також бюджет отримав нижчі відрахування частини чистого прибутку від державних підприємств (на 14,4% р/р), що пов’язано із запровадженням диференційованого підходу до визначення частки відрахувань залежно від профілю підприємства.

Читайте також: Уряд затвердив стратегію управління держборгом до 2022 року

Водночас доходи загального фонду державного бюджету за цей період зросли на 11,6% рік до року - до 376,7 млрд грн - завдяки кільком обставинам.

По-перше, за п’ять місяців НБУ перерахував до державного бюджету 64,9 млрд грн (що на 17,3 млрд більше, ніж передбачено в Законі про Державний бюджет України на 2019 рік).

По-друге, доходи від ПФДО зросли на 21,9% р/р внаслідок підвищення середньої заробітної плати.

По-третє, були вищими за минулорічні доходи від рентних платежів за користування надрами (на 46,0% р/р) через ефект статистичної бази, а збільшення імпорту сприяло вищим надходженням від ПДВ із ввезених в Україну товарів (на 5,4% р/р).

Водночас доходи від податку на прибуток підприємств залишились близькими до минулорічного рівня.

З огляду на важливість вчасного та повного фінансування захищених статей, Міністерство фінансів повністю профінансувало видатки на оборону, соціальний захист, обслуговування боргу та дотації місцевим бюджетам відповідно до розпису на підставі платіжних доручень.

Станом на 3 червня сума коштів на Єдиному казначейському рахунку становила 29,5 млрд грн, а також додатково на валютних рахунках ДКСУ - 49,7 млрд грн у гривневому еквіваленті. У Мінфіні переконані, що цього цілком достатньо для обслуговування та виплат державного боргу.

Як повідомляв Укрінформ, за підсумками 4 місяців цього року дефіцит державного бюджету становив 0,9 млрд грн при затвердженому річному показникові у сумі 90,0 млрд грн.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-