Україна веде переговори з РФ про компенсацію за

Україна веде переговори з РФ про компенсацію за "брудну" нафту - експерт

Укрінформ
"Укртранснафта" веде переговори з російською "Транснефтью" про розмір компенсації витрат на реалізацію першочергових заходів з ліквідації кризи, надалі має відбутися обговорення компенсацій за очевидні зміни в режимі роботи нафтопроводу.

Про це у своїй статті для DT.UA пише директор ТОВ "Консалтингова група А-95" Сергій Куюн.

"Вони ("Транснефть") розуміють і визнають, що вони є джерелом проблеми. Це закріплено протоколами в Мінську й Будапешті. Ми хочемо формалізувати відповідальність "Транснефти" і закріпити положення про те, що некондиційну нафту вони заберуть", - повідомило автору джерело в керівництві "Укртранснафти".

"Росіяни вкрай зацікавлені якомога швидше вирішити проблему, оскільки кожен день зволікань несе додаткові втрати. Наш інтерес також очевидний, ми хочемо якомога швидше повернути транзитний і, відповідно, грошовий потік", - додав співрозмовник в "Укртранснафті".

Для "Укртранснафти", за словами експерта, надто важливо оперативно й професійно вирішити проблему на своїй ділянці й з іншої, стратегічної, точки зору. Одержувачі нафти по "Дружбі" мають альтернативні маршрути її поставок, зокрема, через хорватський порт Омишаль на Адріатичному узбережжі. Будь-яка проблема на "Дружбі" додає козирів конкуруючим маршрутам.

"Ми зараз можемо стати в позу, вплутатися з "Транснефтью" у розгляди та суди. Але для нас це буде зупинка не на місяць чи рік, поки триває суд, це буде зупинка назавжди, ми нікому не будемо потрібні", - цитує експерт у своїй статті топ-менеджера "Укртранснафти".

"Цей процес і так прогресує: за останні десять років транзит південною гілкою "Дружби" знизився з 17,5 млн т до 13,5 млн. Проблема не тільки в якості нафти, але й у поступовому виконанні країнами ЄС директиви про побудову диверсифікованої системи забезпечення нафтою й нафтопродуктами, коли частка одного джерела не має перевищувати 30%, — підкреслив автор статті.

Читайте також: Україна поновила транзит нафти до ЄС

Як повідомлялося, 19 квітня концерн "Білнафтохім" заявив про 10-25-разове перевищення допустимих показників частки органічних хлоридів у нафті, що поставляється нафтопроводом "Дружба". Російська "Транснефть" визнала відхилення в якості, а Міненерго РФ заявило, що проблеми мають "технічний характер". 22 квітня неякісна сировина досягла європейських і українських НПЗ.

АТ "Укртранснафта" пізно ввечері 25 квітня вимушено призупинило транзит нафти магістральним нафтопроводом "Мозир-Броди" (МН "Дружба").

Крім того, європейські партнери відмовилися приймати забруднену нафту на приймально-здавальних ділянках "Будковце" (Словаччина) і "Фенешлітке" (Угорщина).

26 квітня в Мінську завершилися переговори операторів нафтотранспортної системи "Дружба" щодо відновлення роботи нафтопроводу. Представники РФ зобов'язалися відновити транзит якісної нафти нафтопроводом з 3 травня 2019 року.

Повідомлялося, що чиста нафта з Російської Федерації надійшла по нафтопроводу "Дружба" на кордон Білорусі 2 травня.

У суботу, 11 травня, в Укртранснафті заявили, що о 14.35 відновили транзит нафти європейським споживачам по магістральному нафтопроводу "Дружба".

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-