В Укрзалізниці пояснили проблему з дефіцитом локомотивів

В Укрзалізниці пояснили проблему з дефіцитом локомотивів

Оновлено
Укрінформ
Залізничній галузі України попри збільшення перевезень бракує коштів на закупівлю обладнання і розвиток.

Про це заявляють у прес-службі “Укрзалізниці”.

“Галузь продовжує недоотримувати кошти, які могла б спрямувати на розвиток і, відповідно, покращення своєї операційної роботи”, - йдеться в повідомленні.

Як зазначають в “Укрзалізниці”, порівняно з минулим роком УЗ збільшила перевезення основних номенклатур металургійної продукції в межах від 1,5 до понад 14%.

Крім того, Укрзалізниця збільшила перевезення залізної руди на 1,7%, кольорової руди — на 6,2%, чорних металів — на 14,8%, кольорових металів та виробів з них — на 11%, брухту чорних металів — на 2,1%. “Даний факт також підтвердив президент об’єднання підприємств «Укрметалургпром» Александр Каленков”, - додали в УЗ.

Однак, як наголошують у прес-службі, через низьку маржинальність перевезень основних номенклатур металургійної продукції Укрзалізниця зазнає збитків і недоотримує доходи, аналогічні тим, які отримує від перевезень вантажів всередині країни. Таким, чином через недосконалу тарифну політику перевізник фактично змушений дотувати приватний бізнес.

Окрім цього, Укрзалізниця звертає увагу на стрімке зростання індексу цін виробників промислових товарів. Так, у другому кварталі 2018 року до відповідного періоду 2017 року він склав 118,6%. При цьому індекс тарифів на вантажні перевезення залізничним транспортом у другому кварталі 2018 року відповідно до аналогічного періоду минулого року склав лише 113,6%.

Читайте також: Укрзалізниця перевезла у серпні швидкісними поїздами рекордну кількість пасажирів

Водночас, голова комітету Верховної Ради з питань промислової політики та підприємництва Віктор Галасюк заявив, що наполягатиме на взятті під особистий контроль Прем'єр-міністра України проблеми з дефіцитом локомотивів на залізниці.

Про це народний депутат написав на своїй сторінці у Facebook.

"Як голова Комітету промполітики наполягатиму на вирішенні цієї проблеми та взятті її під особистий контроль Прем'єра Володимира Гройсмана", - зазначив Галасюк.

За словами голови парламентського комітету, дефіцит локомотивів матиме негативні наслідки для економіки країни та вже негативно відбився на показниках окремих галузей.

"Гірничо-металургійний комплекс, на який приходиться 45% вантажоперевезень УЗ, втратив у серпні 68 млн дол. США. Це прямий "мінус" для платіжного балансу та ВВП одночасно", - зазначив він.

Галасюк також підкреслив, що підвищення тарифів на перевезення залізницею для промисловості не сприяло вирішенню проблем, що існували в галузі.

"Критично не вистачає локомотивів. Тарифи УЗ за рік підняли на 40%. Натомість річний план капітальних інвестицій поки виконаний лише на 19% (3,5 млрд грн з 18,4). Тобто кошти з промисловості стягнули, а проблему перевезень не вирішили! Тоді треба шукати альтернативи, наприклад, як пропонує "Укрметалургпром" - оренда локомотивів з Казахстану, Білорусі, країн Балтії", - наголосив Галасюк.

Як повідомлялося, в 2017 році Укрзалізниця планувала оновити 274 локомотиви. Це мало вирішити пробеми з дефіцитом тягового рухомого складу. В Укрзалізниці констатували, що зношеність локомотивного парку досягла 100%.

Протягом останніх двох років Укрзалізниця провела низку консультацій зі світовими виробниками тягового рухомого складу, зокрема з General Electric та Siemens. Так, вже цієї осені Укрзалізниця зможе оновити свій парк вантажних локомотивів завдяки партнерству з американською компанією General Electric. Пакет документів було підписано у лютому поточного року. Сума угоди склала 1 млрд дол., термін - 15 років, в рамках угоди Укрзалізниця має отримати 225 нових і модернізувати 75 магістральних дизельних локомотивів.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-