Дефіциту зерновозів немає, є небажання дотримуватись правил ринку - Укрзалізниця

Дефіциту зерновозів немає, є небажання дотримуватись правил ринку - Укрзалізниця

805
Ukrinform
В Україні на сьогодні не існує дефіциту зерновозів, є небажання партнерів Укрзалізниці  переходити на ринкові логістичні рейки.

Так прокоментував претензії аграріїв до залізничників директор з економіки і фінансів ПАТ «Укрзалізниця» Андрій Рязанцев.

"Сьогодні не існує проблеми дефіциту зерновозів - за останні півтора року їх парк у країні зріс із 12 до понад 19 тисяч вагонів. Є небажання грати за ринковими правилами. А вони передбачають рівні умови для всіх учасників ринку. Крім того, слід говорити відверто про факт субсидіювання неконкурентоспроможних підприємств агропромислового комплексу за рахунок збитків Укрзалізниці", - йдеться в повідомленні. 

Директор з економіки і фінансів наголошує, що рішучі дії товариства з оптимізації станційної роботи - виважений та давно необхідний крок, який досі не був зроблений через лобіювання інтересів інших галузей. У результаті впродовж багатьох років Укрзалізниця змушена утримувати величезний масив інфраструктури, практично не задіяної в перевезеннях (станції, колії), що завдає галузі лише збитки. Тому Укрзалізниця планує не лише продовжити, а й прискорити розпочату роботу з оптимізації надлишкової інфраструктури. У тому числі малоефективних зернових станцій та непрофільних активів.

«Маємо ситуацію, коли реальна завантаженість інфраструктурних потужностей залізниці України коливається на рівні 30-40% від максимальних можливостей. Аналіз діяльності всередині компанії підтвердив, що з 1047 станцій вантажного руху, за даними 2017 року, близько 50% станцій сукупно навантажили/розвантажили лише близько 3% загальної кількості вантажів. Аналогічна ситуація з колією», - зауважує Рязанцев. 

Читайте також: Артемсіль підписала меморандум про співпрацю з Укравтодором і Укрзалізницею

Щодо тарифів на вантажні перевезення директор з економіки і фінансів наголошує, що всі учасники ринку мають платити однакову ціну за послугу у визначеному типі вагонів. А в разі зацікавленості держави стимулювати ту чи іншу галузь доцільно вводити часткову компенсацію залізничного тарифу за рахунок бюджетних коштів, окремо для кожної галузі.

«Дотації «стратегічно важливого бізнесу» за рахунок проїдання Укрзалізницею своїх основних засобів мають припинитись, і негайно. В іншому випадку країна дійсно може отримати транспортний колапс, але не з вини Укрзалізниці», - переконаний Рязанцев. 

Як повідомляв Укрінформ,  загалом з початку 2018 року Укрзалізниця вже придбала 2 287 вантажних вагонів, з яких 1 837 вагонів побудовано на власних виробничих потужностях філій товариства. Торік компанія придбала 2 721 вантажний вагон, з яких 2 606 вагонів було побудовано на власних підприємствах. При цьому рухомий склад Укрзалізниці, який на ринку залізничних перевезень становить лише 40%, і надалі залишається у великому дефіциті.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>