ЄС ввів тарифні квоти щодо 11 видів української металопродукції - 19.07.2018 11:42 — Новини Укрінформ
ЄС ввів тарифні квоти щодо 11 видів української металопродукції

ЄС ввів тарифні квоти щодо 11 видів української металопродукції

570
Ukrinform
Європейська комісія прийняла рішення щодо запровадження попередніх захисних заходів у рамках розслідування щодо металопродукції, яке набирає чинності 19 липня 2018 року. 

Офіційне повідомлення про це доступне на сайті "Access to European Union law" (Доступ до законодавства Європейського Союзу), інформує Міністерство економічного розвитку і торгівлі України.

"Європейська комісія прийняла рішення щодо запровадження попередніх захисних заходів у рамках розслідування щодо металопродукції, яке вступає в силу 19 липня 2018 року. Загалом предмет розслідуванням включає 28 видів металургійної продукції, до 23 видів з яких запроваджуються попередні заходи у вигляді тарифної квоти терміном на 200 днів", - йдеться в повідомленні.

Тарифні квоти будуть застосовуватися на основі принципу «first come, first served» (перший прийшов - перший отримав), а після того як квота буде вичерпана до наступних поставок застосовуватиметься мито у розмірі 25%.

Згідно з опублікованим рішенням Європейської комісії, під дію захисних заходів потрапило 11 видів української металопродукції, а саме:

- Гарячекатані листи та смуги (Hot Rolled Sheets and Strips),

- Холоднокатані листи (Cold Rolled Sheets),

- Заготівка сталева квадратна (Quarto Plates),

- Прутки (Rebars),

- Нержавіюча арматура та легкі секції (Stainless Bars and Light Sections),

- Катанка з нелегованої та легованої сталі (Non Alloy and Other Alloy Wire Rod),

- Кутики та спеціальні профілі (Angles, Shapes and Sections),

- Труби для газопроводів (Gas pipes),

- Профільні секції (Hollow Sections),

- Безшовні нержавіючі труби (Seamless Stainless Tubes and Pipes),

- Нелегований дріт (Non Alloy wire).

Щодо ще 17 видів української металопродукції, то по відношенню до них буде проводитись розслідування, але наразі вони не обмежені захисними заходами, до них відносяться:

- Листи з електротехнічної сталі (Electrical Sheets (other than GOES),

- Листи з металевим покриттям (Metallic Coated Sheets),

- Листи з органічним покриттям (Organic Coated Sheets),

- Прокат з гальванічним та іншим покриттям (Tin Mill Products),

- Нержавіючі гарячекатані листи та смуги (Stainless Hot Rolled Sheets and Strips),

- Листи та смуги з холоднокатаної нержавіючої сталі (Stainless Cold Rolled Sheets and Strips),

- Дрібносортний прокат та легкі секції (Merchant Bars and Light Sections),

- Нержавіючий дріт (Stainless Wire Rod),

- Листовий профіль (Sheet Piling),

- Гарячодеформовані труби (Bearing Tubes and Pipes),

- Великі зварні труби (Large Welded Tubes),

- Інші зварні труби (Other Welded Tubes)

- Гарячекатані плити з нержавіючої сталі (Stainless Hot Rolled Quarto Plates),

- Текстуровані листи з електротехнічної сталі (Grain Oriented Electrical Sheet),

- Продукція для залізниць (Railway Material),

- Інші безшовні трубки (Other Seamless Tubes),

- Нелеговані та леговані холоднокатані бруски (Non Alloy and Other Alloy Cold Finished bars).

Водночас, в Мінекономрозвитку разом з українськими виробниками в рамках процедури розслідування відстоюють позицію, що ЄС не має достатніх підстав для порушення розслідування відповідно до вимог СОТ, а також враховуючи поточний стан розвитку металургійної галузі ЄС. У вересні заплановано проведення слухань, у яких братимуть участь представники Мінекономрозвитку та ряд українських виробників, які представлятимуть позицію української сторони перед Європейською комісією.

Зазначається, що Україна має тісні торговельно-економічні відносини з ЄС, які грунтуються на положеннях Угоди про асоціацію з ЄС, зокрема в частині створення поглибленої та всеохоплюючої зони вільної торгівлі, реалізація яких передбачає двосторонній розвиток торгівлі між Україною та ЄС без застосування заходів у спосіб, що створює штучні та надмірні бар’єри в торгівлі.

Читайте також: Нефьодов розповів, за яких умов цьогорічну приватизацію вважатимуть успішною

Як вважають в Мінекономрозвитку, стосовно товарів щодо яких одночасно діятимуть антидемпінгові та захисні заходи, має бути запроваджений компенсаторний механізм.

Також, наголошується, що Україна є країною, що розвивається, для цілей захисних розслідувань (що закріплено в статті 43 Угоди про асоціацію з ЄС) і, відповідно до положень угод СОТ, імпорт української продукції з часткою менше 3% від загального імпорту товару до ЄС має бути виключений з-під дії заходів (у разі їх запровадження).

На сьогодні обсяг експорту українських товарів, для яких збережено безмитний доступ на європейський ринок, перевищує 12% загального експорту української металопродукції до ЄС під розслідуванням.

Рішенням Європейської комісії передбачено, що з метою запобігання подвійного захисту європейської галузі інструментами торговельного захисту, антидемпінгові мита будуть призупинені чи зменшені. Тобто, при перевищенні квоти і застосування 25% захисного мита, комбіноване застосування антидемпінгового та захисного мита не має перевищувати найвищого значення одного з цих мит.

Наразі до української продукції застосовано два антидемпінгових заходи: щодо безшовних труб (мито 12,3%, 25,7% та 13,8% залежно від експортера) та гарячекатаного прокату (мито 60,5 євро за тонну).

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>