Крюківський завод необгрунтовано підвищує ціни на пасажирські вагони - Укрзалізниця

Крюківський завод необгрунтовано підвищує ціни на пасажирські вагони - Укрзалізниця

734
Ukrinform
ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод» за останні два роки підвищило ціни на вагони для ПАТ «Укрзалізниця» на 65%. Таке стрімке зростання вартості продукції виробника залізничники вважають економічно не обгрунтованим. 

Про це заявляють в Укрзалізниці.

«Користуючись монопольним становищем, Крюківський вагонобудівний завод за останні два роки підвищив ціни на вагони на 65,4 % в національній валюті, а в доларовому еквіваленті - на 57%», -  йдеться у повідомленні.

Фахівці Укрзалізниці аргументують свою заяву низкою фактів, Так, відповідно до договору, підписаного Укрзалізницею з Крюківським вагонобудівним заводом у липні 2017 року, вартість купейного пасажирського вагона спального типу моделі 61-779 становила понад 16,9 млн грн з ПДВ. За договором від квітня 2018 року – понад 23,3 млн грн з ПДВ, а в травні 2018 року цінова пропозиція вітчизняного виробника на цей вагон в онлайн-системі ProZorro досягла 28 043 640 грн.

Тим часом загалом по Україні ціни виробників промислової продукції у період з липня 2016-го по травень 2018 року зростали вдвічі повільніше, зауважують залізничники. За даними Держстату, індекс цін на продукцію машинобудування за відповідний період зріс лише на 29,4%, а загальний індекс цін виробників – на 42,2%. Також за цей період курс долара зріс на 5,6 %, а інфляція в країні становила 27,2 %. 

"Отже, таке суттєве підвищення вартості пасажирського вагона не має жодного економічного обгрунтування", - резюмують фахівці Укрзалізниці. 

Читайте також: Укрзалізниця цьогоріч капітально відремонтувала 44 локомотиви – Кравцов

На підтвердження свого висновку вони також наводять інфрмацю про те, що у 2017 році вартість вагона у вітчизняного виробника перевищувала 1 млн 70 тис. дол. США, а, приміром, Тверський вагонобудівний завод того ж року продавав свої вагони РЖД за 825 тис. дол. США, що на 30% дешевше, ніж КВБЗ.

"Підтримка національного виробника та розвиток української економіки - безумовно, пріоритетне завдання для такої системоутворюючої компанії, як Укрзалізниця. Водночас вітчизняний виробник не повинен використовувати своє монопольне становище заради отримання надприбутків і має формувати економічно обгрунтовану ціну на свою продукцію. Інакше в програші залишаються пасажири", - застерігають фахівці Укрзалізниці. 

Як повідомлялось у грудні минулого року, у 2018 році ПАТ «Укрзалізниця» планує придбати 60 купейних та модернізувати 260 пасажирських вагонів.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-