В Одесі на припортових станціях простоюють до 5 тисяч вагонів-зерновозів - Укрзалізниця

В Одесі на припортових станціях простоюють до 5 тисяч вагонів-зерновозів - Укрзалізниця

Укрінформ
В Одесі на припортових станціях простоюють до 5 тисяч вагонів-зерновозів. Неефективне їх використання зриває виконання заявок відправників.

Про це йдеться в заяві ПАТ "Укрзалізниця", розміщеній на сайті компанії.

"Укрзалізниця для перевезення зернових вантажів використовує увесь свій робочий парк зерновозів. За 11 місяців 2017 року відправлено 401,1 тис. вагонів. Для збільшення обсягів перевезень зерна клієнти мають прискорити обіг зерновозів і не затримувати їх в очікуванні вивантаження в портах. Також елеватори повинні відповідати заявленим планам, а відправки здійснюватися весь рік, а не сезонно", - йдеться у заяві Укрзалізниці.

За даними компанії, доказом неефективного використання зерновозів клієнтами є той факт, що на припортових станціях Великої Одеси щодоби в очікуванні вивантаження простоює 4500 – 5000 вагонів із зерновими культурами, а середній простій зерновоза може сягати 12 – 14 діб. Заявники (компанії-посередники) намагаються швидко заповнити планами та електронними узгодженими заявками з портами всю пропускну здатність станцій згідно з єдиним технологічним процесом, не враховуючи при цьому реальну кількість вантажу на елеваторі. Це стається і через те, що елеватори не надають підтвердження щодо наявних обсягів і не несуть за це відповідальності. Елеватори важко долучити до обов’язку декларування реальних наявних обсягів, наголосили в Укрзалізниці.

У товаристві зауважили, що з жовтня 2017 року залізничники впровадили систему планування відправницьких маршрутів та ступеневих збірних маршрутів. Так, у жовтні було відвантажено 42 маршрути, в листопаді – 217 маршрутів. Про результативність цього кроку свідчить те, що транзитний обіг порожнього вагона-зерновоза зменшився до 16 з 38 діб. "Тому Укрзалізниця і надалі буде застосовувати маршрутизацію зернових відправок та пропонувати відправникам планувати відправки рівномірно упродовж всього року, а не сезонно. Коротка сезонність відправок негативно позначається на плануванні та використанні наявного робочого парку", - наголосили в компанії.

Читайте також: Списані німецькі поїзди можуть надійти в Україну в першій половині 2018-го - Омелян

Окрім того, в Укрзалізниці вважають, що інфраструктура елеваторів повинна відповідати заявленим планам, а наявність вантажу на них повинна контролюватися власниками елеваторів, тобто елеватори мають відповідати за обсяги вантажу і бути його відправниками. Наразі у робочому парку Укрзалізниці близько 10 тис. зерновозів, а загальний вагонообіг – 10 діб.

Таким чином, Укрзалізниця має можливість надавати для перевезень 30 000 вагонів на місяць. Щоб задовольнити заплановані відправником 58 тис. зерновозів щомісячно, необхідно покращувати обіг зерновозів, а для задоволення заявлених обсягів потрібне відповідальне ставлення всіх учасників логістичного ланцюга, наголосили в Укрзалізниці.

Тому, переконані в компанії, всі критичні заяви зерновиків на адресу Укрзалізниці, – це спроба перекласти відповідальність за свою неефективну роботу на перевізника.

Заява Укрзалізниці була оприлюднена у зв'язку з тим, що представники Української зернової асоціації звинуватили залізничну компанію  у неспроможності належно забезпечити транспортування зерна, а відповідно у зриві зовнішньоекономічних поставок та простої суден. Вони також заявили, що Укрзалізниця начебто встановила дискримінаційні вимоги для надання послуг залізничних перевезень для зернових складів (вантажовідправників) та обмежила доступ до ринку залізничних перевезень зерна переважній більшості споживачів, водночас надавши переваги невеликому колу суб'єктів господарювання. 

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-