Без підвищення тарифів Укрзалізниця може суттєво знизити рентабельність - експерт

Без підвищення тарифів Укрзалізниця може суттєво знизити рентабельність - експерт

1110
Ukrinform
Без підвищення тарифів на вантажоперевезення ПАТ "Укрзалізниця" ризикує суттєво знизити свою рентабельність.

Таку думку висловив керівник підрозділу з фінансового аналізу корпорацій групи ICU ("Інвестиційний Капітал Україна") Олександр Мартиненко, коментуючи необхідність індексації тарифів на залізничні вантажні перевезення, повідомляє Укрінформ. 

"Без зростання тарифів на вантажоперевезення відповідно до інфляції витрат на електроенергію і заробітну плату Укрзалізниця ризикує суттєво знизити свою рентабельність", - сказав він.

На думку експерта, неспроможність встановлювати відповідний рівень тарифів загрожує Укрзалізниці подальшим скороченням рухомого складу і погіршенням його якості, що призведе до зниження прибутковості компанії.

Мартиненко прогнозує подальше зростання вартості складових, які суттєво впливають на роботу Укрзалізниці, - це електроенергія та нафтопродукти. "З початку і до кінця 2017 року ціни на дизельне паливо та інші нафтопродукти можуть зрости на 15-20 відсотків. Ми очікуємо, що впродовж 2018 року ціни на нафтопродукти можуть зрости ще на 15-18 відсотків через зниження курсу гривні та зростання цін на нафту. Є також велика ймовірність зростання цін на електроенергію більш ніж на 12-15 відсотків наступного року", - розповів експерт. 

Читайте також: Омелян обіцяє розгляд роботи Укрзалізниці на засіданні РНБО

Він переконаний, що індексація тарифів на залізничні вантажоперевезення сприятиме інвестиціям в оновлення залізничного рухомого складу. "Політика тарифів на перевезення вантажів є одним із найважливіших важелів фінансування оновлення рухомого складу Укрзалізниці, який зараз є на 87-99 відсотків зношеним залежно від типу і вибуває з експлуатації все швидшими темпами", - зауважив експерт. 

Як повідомляв Укрінформ, Укрзалізниця в ході тривалого діалогу з бізнес-середовищем майже вдвічі зменшила розмір ініційованої індексації на перевезення вантажів у межах України. Так, перевізник пропонує учасникам ринку індексацію вантажних тарифів на 15% замість прогнозованих 25% та 22,5%, закладених у фінплані товариства на 2017 рік. За підрахунками залізничників, навіть 15% індексація не зрівняє розрив між тарифами і цінами виробників продукції, що споживає галузь, однак значно зменшить його.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-