Замовити пресконференцію в Укрінформі

реклама

Враховуйте: у Facebook ви – не клієнти, а товар

Враховуйте: у Facebook ви – не клієнти, а товар

Блоги
Укрінформ
Якщо ви вважали, що є клієнтами ФБ, мушу вас розчарувати: ви в цій схемі – товар

Напевно, всім знайомі оці прикольні "тести", які видають вам "правду жизні", лишень отримавши "доступ до вашого профілю у Facebook та списку друзів". Дехто навіть підозрює, що вони становлять загрозу приватності. Але більшість вважає, що їхнє ім'я та email не є великою таємницею, а список друзів можна подивитися в профілі, отже… у мене нема що красти.

Розбазарювати чи ні список друзів - це окрема цікава тема, але сьогодні давайте поговоримо про ваш профіль. Якщо ви вважаєте, що творців подібних "тестів" цікавить – хто ви є, і як із вами зв'язатися – ви наївно помиляєтесь. Насправді їх цікавить, які сайти ви відвідуєте, які посилання на них клікаєте, та які дані в них вводите. "Але ж Фейсбук про це не знає!" – скажете ви. І це буде помилкою.

Кожен раз, коли ви заходите на веб-сайт, який має на ньому видиму (або не дуже) порцію коду з Facebook, ви ділитися з ним даними про це відвідування. Цей код може виглядати як кнопка поширення сторінки в ФБ, але для того, щоб ваш візит був зареєстрований в ФБ, вам не потрібно поширювати сторінку. Вам досить просто її відвідати. Щоб картинка була повною, додам, що для збирання цих даних ФБ зовсім не обов'язково, щоб ви були в ньому залогінені або навіть зареєстровані.

Дані про наші відвідування збираються та систематизуються у великих-превеликих базах даних, користуватись якими потім можуть клієнти Facebook – тобто ті, хто платить за це гроші. (Якщо ви вважали, що є клієнтами ФБ, мушу вас розчарувати: ви в цій схемі – товар. У вас навіть артикул є – це ваш рекламний ідентифікатор.) Отримавши доступ до цих даних, клієнти можуть тонко настроювати параметри реклами, яку вони поширюють через ФБ. Наприклад, націлюючи її на чоловіків у віці 18-35 років, які неодружені та полюбляють мотоцикли. Тобто відвідують веб-сайти мотоклубів та ділерів і, не дай боже, колись клікали посилання на весільні агентства або лайкали весільні фотки із своїм обличчям десь по центрі. Якщо ви колись опинялися в ситуації, коли шукали певний товар в інтернеті, а потім заходили в ФБ та одразу ж натикалися на рекламу цього товару – ось вона, магія таргетованої реклами.

Але це ще півбіди: вся ця кухня відбувається в межах ФБ та більш-менш контрольована. "Соціальна мережа" (а насправді – величезний оператор персональних даних про наші дії в інтернеті та не тільки) виступає ніби посередником між нами (товаром) та рекламодавцями (клієнтами). А тепер уявіть собі, що хтось, крім ФБ, "сидить" на тих самих вебсайтах та збирає ту саму інформацію, але не в змозі її співставити з вашою персоною. Аж раптом він отримує ваші персональні дані та рекламний ідентифікатор, причому майже безкоштовно. На цьому в мене все.

Бережіться.

Володимир Стиран
FB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-