МЕРТ хоче залишити за Україною право піднімати ставку мита на авто з ЄС

МЕРТ хоче залишити за Україною право піднімати ставку мита на авто з ЄС

2245
Ukrinform
Міністерство економічного розвитку запропонує уряду залишити за Україною можливість підняти ставку ввізного мита до 10% на легкові автомобілі походженням з ЄС, навіть після її зниження до нульового рівня протягом десяти років, відповідно до зобов`язань в рамках Угоди про асоціацію з ЄС.

Про це повідомляє прес-служба МЕРТ.

"Мінекономрозвитку запропонує уряду ухвалити порядок застосування спеціальних заходів щодо імпорту в Україну легкових автомобілів (код УКТЗЕД 8703) походженням з Європейського Союзу відповідно до положень статті 44 Угоди про асоціацію між Україною та ЄС", - йдеться у повідомленні.

Метою використання зазначеного механізму спеціальних заходів є підтримка вітчизняної галузі легкового автомобілебудування внаслідок поступового зниження ставок ввізного мита на легкові автомобілі походженням з ЄС (на більшість видів протягом 10 років з 10% до 0%), зазначають у Мінекономіки.

"Зокрема це може відбуватися шляхом тимчасового підвищення ставок ввізного мита (не більше ніж до рівня 10%, але не вище ставки ввізного мита (пільгової), що діяла у 2015 році) на легкові автомобілі походженням з ЄС. Механізм жодним чином не може спричинити блокування імпорту легкових автомобілів з ЄС", - наголошують у міністерстві.

Спеціальні заходи можуть бути застосовані виключно за наявності всіх умов:

у разі якщо сукупний обсяг імпорту в Україну легкових автомобілів походженням з ЄС протягом року досягає 45 тис. одиниць, а його питома вага у споживанні на внутрішньому ринку становить понад 20 відсотків (20 відсотків на другий рік дії Угоди про асоціацію з поступовим збільшенням до 25 відсотків);

якщо сукупний обсяг імпорту легкових автомобілів походженням з ЄС в Україну протягом останнього 12 місячного періоду, перевищить граничний обсяг усіх первинних реєстрацій легкових автомобілів в Україні за той самий період;

при цьому заподіюється значна шкода національній промисловості, що виробляє подібний товар.

Обсяг імпорту в Україну автомобілів, які класифікуються за кодом УКТ ЗЕД 8703, походженням з країн ЄС склав у 2015 році – 38,9 тис. штук, а за 9 місяців 2016 року – 30,6 тис. штук.

Таким чином, якщо у вересні 2017 року, наприклад, кількість імпортованих в Україну легкових автомобілів досягне 45 тис. одиниць і при цьому будуть дотримані інші вимоги, після консультацій зі стороною ЄС Україна матиме можливість підняти ставку ввізного мита до 10% виключно на період до кінця 2017 року.

При цьому, оскільки відповідно до графіку України ставка ввізного мита на легкові автомобілі (нові, з об'ємом двигуна понад 1500 см куб., але не більш як 2200 см куб.) походженням з ЄС у 2017 році становитиме 8,2%, спеціальне мито не може перевищувати 1,8% відповідно.

У Мінекономіки зауважують, що механізм застосування спеціальних заходів може бути застосований протягом періоду від 2 до 15 років дії Угоди про асоціацію між Україною та ЄС (не застосовувався протягом першого року).

Нагадаємо, підписана Україною Угода про асоціацію з ЄС передбачає зниження ввізного мита на автомобілі європейського виробництва з нинішніх 10% до нуля протягом десяти років. Причому нарівні з новими авто щорічне зменшення ставки на 1% пункт поширюється і на старі машини - але тільки на ті з них, які будуть ввозити фірми зі статусом суб'єкта зовнішньоекономічної діяльності.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>