Детройтський автосалон-2016. З Новим автомобільним роком!

Детройтський автосалон-2016. З Новим автомобільним роком!

Аналітика
2577
Ukrinform
Світові ринки в очікуванні прориву: електро-, водневі концепти, ставки на гібридні технології

Відкриття в понеділок Північноамериканського міжнародного автосалону в Детройті (NAIAS) традиційно розпочало новий автомобільний рік для світових брендів, що націлені не тільки на ринок Америки, але й у цілому на західного споживача. Представлені тут концепти та нові моделі визначать основні орієнтири розвитку глобального автопрому на найближчі дванадцять місяців. Організатори розраховують, що приймуть як мінімум мільйон відвідувачів, і це гарний знак, свідчення інтересу потенційного покупця та, як наслідок, послідовного економічного зростання для глобальної автомобільної індустрії.

УТРИМАТИСЬ ВІД КОЛАПСУ

Для самих Сполучених Штатів Детройтський автосалон має символічне значення, пов'язане з історію зльотів та падінь американської промисловості. При нинішньому автомобільному "бумі", який за останній рік сягнув рекордних 17,47 млн проданих машин, важко уявити, що лише сім років тому американський авторинок був на межі колапсу. Впродовж 2008-2009 років два найбільших у США автогіганти - компанії Chrysler та General Motors втратили рівно половину своїх продажів. Найбільший удар відчув на собі сам  Детройт, який США називають містом "великої трійки" через те, що в ньому знаходяться центральні офіси General Motors, Chrysler, а також компанії Ford.

Припинення роботи промислових потужностей і тотальне зростання безробіття почали перетворювати більшу частину Детройта у місто-привид зі зростаючою кількістю покинутих будинків та зруйнованою інфраструктурою. Закривалися не тільки цехи, але й школи, лікарні, дитсадки.

Ситуацію врятувала держава, яка виділила багатомільярдні кредити на розвиток вітчизняних компаній-автовиробників. Так General Motors отримала майже $50 млрд антикризових кредитів, віддавши взамін державі 61% своїх акцій. Ця, фактично, націоналізація компанії була короткотерміновим явищем - усього за кілька років майже всі акції були викуплені назад.

У ситуації з Chrysler був застосований диференційований підхід, який також передбачав виділення кредитів, однак не тільки. Компанія уклала угоду з італійським автовиробником FIAT, який був дуже зацікавлений у присутності на американському ринку та погодився прийняти жорсткі пропозиції уряду США щодо розвитку Chrysler.

У цей депресивний період проведення NAIAS у Детройті опинилося під питанням. Тим не менше, в умовах жорсткої економії організатори автосалону, місцева й федеральна влада не дали перерватися традиції, яка надихала надію у вітчизняний автопром. Доходило навіть до того, що в 2009-му організатори зекономили на килимовому покритті. Презентовані автомобілі стояли прямо не цементній підлозі або на дерев'яних помостах, що було безпрецедентним випадком, втім "стилізованим" під ситуацію.

Це також змусило тоді цілий список відомих брендів відмовитися від участі в Детройтському автошоу. Серед них опинилися виробники Ferrari, Infiniti, Land Rover, Mitsubishi, Nissan, Porsche, Rolls-Royce, Suzuki.

ЦІНА ПИТАННЯ

До речі, список "відсутніх" не менший і цього року. За попередніми даними, через різні причини від участі в NAIAS відмовились Bentley, Ferrari, Jaguar, Lamborghini, Land Rover, Maserati, Mini, Mitsubishi й Tesla. Тим не менше, організатори нинішнього автосалону вже пообіцяли відвідувачам показати 750 експонатів, у тому числі 45 концептуально нових рішень.

Доступними для звичайного споживача новинки стануть у суботу, 16 січня. При цьому для широкого загалу ціна на квитки коливатиметься від $7 для дітей до $13 для дорослих відвідувачів. До цього - впродовж перших п'яти днів демонстрації відбуватимуться виключно для фахівців, у тому числі журналістів спеціалізованих видань та рубрик, а також експертів та представників компаній-виробників. Але, для того, щоб якось зайняти поважну публіку, паралельно проводяться тематичні презентації окремих компаній чи цілих сегментів нових моделей авто.

Так, напередодні відкриття автосалону одне казино в центрі Детройта було перетворене в шоу-рум, де виставлялися 27 останніх брендових седанів, купе та "паркетників" у виконанні Acura, BMW, Bentley, Lamborghini, Maserati, Porsche, Rolls Royce та інших виробників. Одним із найбільших хітів став суперкар Aston Martin DB10, дизайн якого був спеціально розроблений для останнього епізоду серіалу про Джеймса Бонда "007:Спектр". Місця на цьому шоу були обмежені до 500 гостей, втім і ціна вхідного квитка, яка становила фіксовані $500, була зависокою навіть для американців.

Отже, що ж презентує Детройтське автошоу нинішнього року? Здебільшого новинки, які поїдуть у 2016-му на виставки в Торонто, Женеву, Нью-Йорк, Лондон, Париж та інші ключові міжнародні автосалони, що відбудуться ближчими місяцями.

НІМЕЦЬКІ БРЕНДИ

Як не дивно, але за статистикою продажів значна частина американців є прихильниками німецьких брендів, передусім, Audi, Mercedes, BMW, а також VW. Так, компанія Audi порадувала гостей виставки концептом Audi H-Tron Quattro, що працює на альтернативному пальному, в основі якого лежить водень. Це дуже серйозна заявка, яка окреслює, фактично, готову противагу електрокарам в сегменті альтернативи класичним ДВЗ та бензиново-електричним гібридам. Автомобіль здатен розганятися до сотні за сім секунд та має запас ходу близько 600 км. Він має гібридну структуру, що в сукупності розвиває потужність до 188 к.с. Очікується, що концепт може вийти в серійне виробництво та в продаж не раніше 2018 року.

Традиційним, але не менш очікуваним серед фахівців стала презентація останньої розробки Mercedes E (W213). Це зовсім інший автомобіль, який суттєво відрізняється від свого попередника W212. Зміни тут великі - починаючи від нової платформи MRA, габаритів, форм обтічності, завершуючи панеллю приладів з дисплеєм майже як у ноутбука, "прокачаною" акустикою та пакетом "допомоги водію", який фахівці вже порівняли з функцією автопілоту.

BMW порадувала своїх прихильників новим "паркетником" М-серії - X4 M40i. Зовні автомобіль не відрізняється від звичайного X4, втім заряджений двигун та восьмиступеневий автомат розганяють авто до "сотні" за рекордні для кроссовера 4,9 секунди. Виробник обіцяє розпочати продаж моделі вже ближчими місяцями. Крім того, баварська компанія вперше показала публіці спорт купе M2, яке є найменшим у лінійці BMW, натомість оснащене 6-циліндровим турбо-двигуном потужністю 370 к.с.

Ще один німецький автогігант, який зосереджується на більш бюджетних пропозиціях - компанія Volkswagen, судячи з у сього, має намір використати Детройтський автосалон як майданчик для прориву в наступаючому автомобільному році. При цьому очевидно, що компанія робить ставку на розвиток гібридних технологій у своїх моделях. На нинішньому автошоу VW представив Tiguan GTE Active Concept, оснащений бензиновим двигуном та двома електромоторами.

ПОВНА ЕЛЕКТРИФІКАЦІЯ

Для фанатів електрокарів чи не найбільш очікуваною стала презентація повністю електричного автомобіля Chevrolet Bolt. Концепт цієї моделі був представлений на цьому ж автосалоні минулого року, втім зараз компанія пропонує вже серійний варіант. Автомобіль став продуктом спільної розробки General Motors і корейської компанії LG. Остання відповідала за головний електродвигун, зарядний пристрій, деякі елементи електрообладнання та бортової електроніки. Головна відмінність цієї моделі від інших електрокарів подібного класу полягає в дальності автономних подорожей, яку виробникам удалося збільшити до 322 км. "Мінусом" залишається час на зарядку - майже дев'ять годин. Але, напевно, це єдиний суттєвий недолік моделі. Електрокар також оснащений повністю комп'ютеризованим інтерфейсом, власною системою 4G мобільною інтернету та навіть онлайн-іграми для пасажирів. Очікується, що в Штатах ціна на Bolt коливатиметься в районі $30 тис.

Що ж стосується конкурентів електричного Chevrolet, то серед них називається, зокрема, VW BUDD-e. Хоча цей автомобіль ближче по класу до мінівенів, він також має багато "розумних систем" та великий як для електрокара запас ходу - 233 км. Його концепт уже був представлений на цьогорічній виставці електроніки в Лас-Вегасі, втім на Детройт так і не потрапив.

КРАЩІ АВТОМОБІЛІ РОКУ

Офіційною новиною першого дня щорічної виставки в Детройті стало оголошення результатів голосувань 57 авто-журналістів за кращий автомобіль Північної Америки. У номінації легкового авто переможцем стала модель Honda Civic десятої серії. Вона обійшла у фіналі конкурсу іншого "японця" - Mazda MX-5 та "американця" Chevrolet Malibu. Не виключено, що на це рішення вплинуло вдале оновлення моделі, яке Honda реалізувала минулої осені. Зараз на ринку останній Civic представлений у кузовах седана і купе з 1,5л і 2,0л двигунами. Наступного року очікується поява п'ятидверного хетчбеку.

У номінації SUV-класу нагорода дісталася Volvo XC90 другого покоління. Важливо зазначити, що в фіналі ця модель змагалася з японськими позашляховиками Nissan XD и Honda Pilot.

Для шведського концерна-виробника, який переживає не кращі часи, ця перемога має велике значення, оскільки концепт XC90 був застосований для представленої цього року новинки від Volvo - седану S90. Цей легковик на Детройтському автосалоні продемонструє напрями, на яких концерн зосереджуватиметься в ближчому майбутньому для відвоювання західних ринків.

Основні світові ринки автомобільної техніки в 2016-му чекають продовження підйому, що обумовлюється як показниками продажів, так і очевидною зацікавленістю покупця. Через це виставка в Детройті є важливим індикатором таких тенденцій у глобальному масштабі. Але для США успіх у Детройті має особливе значення - він, передусім, є показником економічного зростання. Тому заплановане на 20 січня відвідання автосалону президентом США Бараком Обамою пов'язане, скоріше за все, з демонстрацією економічного успіху Детройту та в цілому Сполучених Штатів. А для інших - живим прикладом самостійного розв'язання проблем економіки, які ледь не згубили цілу процвітаючу індустрію.

Ярослав Довгопол, Вашингтон - Дейтройт


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-