«Музичні історії від Укрінформу»: Як правильно танцювати «Смарткач»

«Музичні історії від Укрінформу»: Як правильно танцювати «Смарткач»

Подкаст
Укрінформ
«Укрінформ» продовжує проект подкастів «Музичні історії від Укрінформу». 

Пропонуємо історію другу (першу історію слухайте тут):  «Як правильно танцювати «Смарткач», або від Гуцовіни через прерії до України».

У ній автор та ведучий «Музичних історій» Володимир Радченко (резонером виступає Олександр Харченко) проведе 40-хвилинну музекскурсію  зарубіжними музичними просторами від кінця 80-х років минулого століття до сьогоднішніх днів. Предмет дослідження – як «українські мотиви» з`являються та інтерпретуються у творчості вихідців чи нащадків вихідців з України і тих, хто не має ніяких українських коренів.

Для прикладу – пісня Kiev з альбому Face to face ( тоді, у 1980-х, звісно, ще не було іншого написання нашої столиці) легендарного британського рок-гурту Barclay James Harvest. Чорнобильська трагедія допомогла народитись не черговому «відгуку на актуальну тему», а справді видатній пісні з довершеним поетичним текстом, хоча британці не бували в Україні. Непересічна вокаліста 70-90-х років Енні Хаслам, ніби лише трохи ближче до України – згадувала, що хтось з її предків потрапив до Британського королівства зі східноукраїнських земель. Разом з британським прог-фолк колективом Renaissance вона записує Ukrainian ways, щемливу пісню не лише про українські шляхи, а й українську долю, з різними варіаціями цієї долі.

Й зовсім вже інакше з тими, хто має корені чи дотичний до України.

Доктор філософії Brain Cherwik (чи складно прочитати Черевик в цьому слові?) не є канадським емігрантом в першому поколінні, але вивчає всерйоз традиції, які народилися вже в емігрантському середовищі, а створена ним група Kubassonics (не від слова Куба, а звісно, від Кубаса, або ж Ковбаса) пише цікаву музику, як приміром альбом Giants of the Preries ( про гігантів канадійських прерій, які вже зовсім близько до українських реалій).

Феноменальний Євген Гудзь, куди більше відомий світові як лідер культового панк-гурту Gogol Bordello, на шляху до слави пройшов на заокеанських сценах і зовсім тривалий шлях, почавши з міфічної країни Гуцовіна, де після завершення трудового дня танцюють танець Смарткач,  і прийшовши до унікального поєднання українських, єврейських та інших мотивів.

А ще є Пітер Соловка з групою Ukrainians, є харків`янин Юрій Гурджій, який, виїхавши до Німеччини, створив групу «Рот фронт», і це служить поштовхом для автора «Музичних історій» торкнутись такої теми, як повернення в різних музичних інтерпретаціях радянського фольклору, вивезеного вихідцями з СРСР до  своїх закордонів. Є польська група «Еней», що виробила безліч неологізмів у своїх музичних творах (послухайте лиш композицію «Гнатий вітер» про політика, який займається тим, що «політикує»).

Отже, ми продовжуємо наші «Музичні історії».

Далі буде...

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-