Кіновересень: Таємниці Директорії, Дон Кіхот і космічні збирачі черепів

Кіновересень: Таємниці Директорії, Дон Кіхот і космічні збирачі черепів

1025
Ukrinform
Вересень стане одним з найбільш насичених – фестивалями та прем'єрами українських фільмів

Вересневий кінопрокат насичений прем'єрами вітчизняних стрічок, які віддають належне як історичним драмам, так і нашій тривожній сучасності. З'являться на екрані і вічні герої західної цивілізації, і культові монстри недавнього минулого.

З 6 ВЕРЕСНЯ

Таємний щоденник Симона Петлюри

Олесь Янчук, відомий своїми картинами, присвяченими українському націоналістичному руху часів Другої світової, звернувся до однієї з центральних фігур попереднього історичної епохи. Фактично перша кінобіографія голови Директорії УНР вибудувана на його вигаданому щоденнику. За задумом творців, Симон Петлюра довіряє своєму щоденнику надії і розчарування боротьби за незалежність української держави наприкінці 1910-х і прикрості вигнанця. Значну роль у сюжеті відіграє здійснений Самуїлом Шварцбардом замах, за версією авторів фільму організований агентами більшовицького уряду.

Попередні режисерські роботи Олеся Янчука, як і трейлер «Таємного щоденника», не дуже обнадіюють щодо естетичних достоїнств стрічки. Однак, у будь-якому разі, незалежно від свого художнього рівня та історичної достовірності, картина напевно виявиться здатною пробудити у глядачів інтерес до цієї настільки значущої і при цьому маловідомої серед наших співвітчизників теми.

З 13 ВЕРЕСНЯ

Коли падають дерева

Повнометражний дебют Марисі Нікітюк став чи не першим вдалим прикладом сучасного звернення до традицій українського поетичного кіно.

Докладніше про цю картину ми писали у щоденниках Одеського кінофестивалю.

Хижак / The Predator

Картина є не рімейком, як багато хто побоюється, а продовженням однойменного фільму Джона Мактірнана 1987-го року про протистояння загону американських десантників і недружнього прибульця з космосу, який колекціонує черепи, що розгортається у латиноамериканському зеленому пеклі. Спочатку новий «Хижак» справді мав стати переробкою стрічки 30-річної давнини, але зрештою продюсери вирішили не давати фанатам приводу для невигідних порівнянь. При цьому, як повідомляється, картина дійсно насичена безліччю відсилань до фільму Мактірнана.

Героями нової стрічки також виступають спецназівці, втім, які вже вийшли у відставку і проводять дні у провінційному американському містечку в спогадах про минулі битви. Коли в околиці починають орудувати інопланетні монстри, вони, намагаючись відшукати їхні вразливі місця, об'єднують зусилля з вченими-біологами.

Постановником і автором сценарію виступив Шейн Блек, один з найвідоміших сценаристів гостросюжетного кіно у 80-х і 90-х (серед іншого, він виступив автором драматургічної основи для трилогії «Смертельна зброя», «Останнього бойскаута» і «Довгого поцілунку на ніч»), який у стрічці 87-го року зіграв невелику роль одного з командос.

Чоловік, який вбив Дон Кіхота / The Man Who Killed Don Quixote

Фільм видатного британського постановника Террі Гілліама відноситься до числа проектів не менш багатостраждальних, ніж українські кінематографічні довгобуди. Першу спробу представити свою версію пригод Лицаря Сумного образу режисер зробив ще у 1989-му році, і відтоді кожні кілька років оголошував про перезапуск, змінюючи виробничі компанії та акторський склад (на роль Дон Кіхота в різний час претендували серед інших Шон Коннері, Жан Рошфор, Роберт Дюваль і Джон Герт, на роль Санчо Панси – Денні Де Віто, Джонні Депп, Юен МакГрегор та інші). Проте щоразу перебої з фінансуванням або інші біди на кшталт травми, отриманої Рошфором, призводили до заморожування проекту, тому прем'єра стрічки на останньому Берлінському кінофестивалі, де вона була показана як фільм-закриття, заскочила багатьох кіноманів зненацька.

Оцінки фестивальних завсідників виявилися доволі неоднозначними, при цьому вітчизняні сінефіли, які мали можливість подивитися стрічку на Одеському МКФ, де відбулася її українська прем'єра, назвали її кращою роботою Гілліама з часів «Страху і ненависті в Лас-Вегасі». Стрічка роповідає про сучасний варіант Дон Кіхота і Санчо Панси (в остаточному варіанті їх грають Джонатан Прайс і Адам Драйвер), точніше, про напівбожевільного чоботаря, який раптом увірував, що він є персонажем Сервантеса, та режисера-рекламіста, якого той сприймає за свого зброєносця. Їхня подорож Ла-Маншем наших днів несподівано обертається мандрівкою хитким простором гротескних фантазій з переміщеннями у часі.

З 20 ВЕРЕСНЯ

Герой мого часу

Перша повнометражна стрічка Тоні Ноябрьової стала одним з найбільш виразних художніх осмислень вітчизняної реальності. Ми писали про цей фільм у щоденниках Одеського МКФ.

З 27 ВЕРЕСНЯ

Шляхетні волоцюги 

Дебютна картина Олександра Березаня покликана пробудити один з найвизначніших феноменів міської культури Західної України - львівське батярство, який раніше був відображений на екрані лише у фільмі «Волоцюги» Міхала Вашинського. Власне, фільм Березаня є рімейком цієї польської стрічки 1939-го року про двох друзів – веселих гуляк, які з несподіваною турботою дбають про дівчину, яка залишилася сиротою, вступаючи у протистояння з її манірною бабусею-баронесою. Але якщо картина 80-річної давнини являла собою трохи сентиментальну комедію про подолання станових перешкод і допомогу ближньому, яка допомагає нам віднайти справжню зрілість, версія Березаня є бурлескною комедією з невимушеним поводженням з історичними реаліями. Зав'язкою сюжету виступає тут боротьба за старовинний браслет, який потрапив до героїв, між агентами радянських і нацистських спецслужб.

Як можна судити з трейлерів, жанрові прикмети «Шляхетних волоцюг», на жаль, набагато ближче до координат не Мела Брукса чи братів Цукер, а до фільмів Марюса Вайсберга.

ФЕСТИВАЛІ МІСЯЦЯ

Фестиваль «Британський театр кіно» у кінотеатрі «Київ» продовжиться 1-го вересня новим показом найпопулярнішої вистави циклу – «Гамлета» з Бенедиктом Камбербетчем у головній ролі.

4-го вересня буде представлена здійснена чи не найкращим сучасним інтерпретатором п'єс Шекспіра – театром «Глобус» – постановка останнього твору знаменитого драматурга – «Генріха VIII», який є одним з небагатьох звернень Шекспіра до подій недавньої історії, оповідаючи про драматичне правління батька Єлизавети I – королеви, чиє володарювання прийшлося на більшу частину життя автора «Гамлета» і «Короля Ліра».

Ми вас не розважатимем сьогодні,
А про діла поважні, благородні -
Про велич і падіння, горе й славу,
Про долю, то ласкаву, то лукаву
Повідаєм. Повірте, що не раз
Проллють сльозу найвразливіші з вас, -
Тут є над чим поплакати. І ті,
Що люблять правду, не байки пусті,
Тут щиру правду знайдуть.
Є й такі, Котрі лиш на видовища падкі:
Ті хай посидять дві годинки нишком -
За шилінг свій набачаться, ще й з лишком.
І тільки хто чекає з інтересом
На жартівливо-сороміцьку п'єсу,
На гук стрільби чи на смішну потвору
В строкатому вбранні, що їй не впору, -
Обманеться. Причина тут одна:
Коли б ми дурносміха й джиґуна
Поставили у ряд з повістярами
Цієї непридуманої драми,
То прогадали б, загубивши міру,
Покликання і вашу добру віру.
Отож ми вас попросимо ласкаво,
Бо ви найперші глядачі вистави:
Пройміться найщирішим співчуттям
До тих осіб, що їх покажем вам.
Немов живих, їх уявіть собі,
Як гордо виступають у юрбі
Прихильників численних, а небавом
Впадають у злиденність і неславу.
Якщо ж ви з цього смієтеся, -
значить, На власному весіллі люди плачуть. (переклад М. Гамблевич)

Ще один спектакль театру «Глобус» – «Доктор Фауст» – буде показаний 11-го вересня. Трагедія старшого сучасника Шекспіра Крістофера Марло роповідає про середньовічного чорнокнижника, який виступає своєрідним варіантом біблійного Йова і у протистоянні Бога та диявола обирає неправильну сторону.

18-го вересня буде показана вистава за відомою п'єсою Оскара Уайльда «Жінка, не варта уваги», в якій у словесних пікіровках і любовних взаєминах представників британського вищого світу розкривається боротьба за рівність статей її спробами викорінити образливі для людської гідності погляди вікторіанської епохи, які суперечать християнським цінностям. Вистава поставлена театральною трупою «Classic Spring», очолюваною одним з найбільш талановитих театральних режисерів Британії Домініком Дромгулом, який раніше виконував обов'язки художнього керівника «Глобуса».

25-го вересня відбудеться показ «Ромео і Джульєтти». Осучаснена версія найбільш сумної на світі повісті здійснена силами Королівської Шекспірівської компанії.

Одна з головних подій року, присвячених анімації, Міжнародний фестиваль актуальної анімації та медіа-мистецтва LINOLEUM, пройде у креативному просторі IZONE з 6-го по 9-е вересня. Лише у міжнародній конкурсній програмі буде представлено близько 50-ти картин, ще 14 буде показано у національному конкурсі (крім вже відомих фестивальним завсідникам робіт на кшталт «Причинної» Андрія Щербака, у добірку увійшли стрічки, які раніше не демонструвалися на великому екрані) і понад 20 – у конкурсі комерційної анімації. Серед позаконкурсних показів – масштабна дитяча програма, тематичні добірки фільмів жахів, еротичних стрічок і фільмів, покликаних засобами анімації розкрити внутрішній світ жінки і соціальне становище «прекрасної статі» у сучасному світі. Особливу увагу рекомендуємо звернути на програму анімації Східної Європи, перлиною якої є стрічка «Блискуча нагла смерть» Серджіу Негулічі, яка нещодавно здобула перемогу на черкаському фестивалі «КіноШот». Ми писали про цю картину в рамках фестивального щоденника «Молодості».

Також будуть представлені надзвичайно цікаві програми експериментального кіно та відео-арту, збірки українського хоррора, знятого у 80-х і 90-х, програми польської та грецької анімації тощо.

Детальний розклад і опис фільмів представлено на сайті фестивалю.

8-го вересня відбудеться одноденний Фестиваль Чилійської культури, у програму якого, крім лекцій про чилійське мистецтво, читання поезії Пабло Неруди, дегустації чилійських вин тощо увійде показ фільму «Клімт» одного з головних режисерів країни Рауля Руїса. Зі вступним словом виступить відомий вітчизняний іспаніст Олександр Пронкевич.

Більше інформації доступно на ФБ-сторінці фестивалю.

З 14-го по 16-е вересня в столичному кінотеатрі «Україна» пройде KISFF Weekend, відлуння однієї з головних подій українського кінороку, Київського Міжнародного фестивалю короткометражних фільмів. У програмі будуть представлені переможці конкурсних програм, включаючи «Вавилон» філіппінця Кіта Деліджеро – в хорошому сенсі дивне кіно, в якому національна міфологія переплітається з саркастичним осмисленням кримінально-олігархічного свавілля, і «Післясмак» Юрія Катинського – один з головних хітів молодого українського кіно, відзначений нагородами на різних оглядах від Львова до Черкас. Також будуть показані тематичні програми комедій та стрічок, присвячених інтимним пристрастям.

Детальна інформація розміщена на ФБ-сторінці заходу.

Успішний проект організаторів Київського фестивалю короткометражних фільмів – KyivMusicFilm – продовжиться 25-го вересня показом кіноверсії ледь не головного концерту в історії групи «The Doors». Стрічка «The Doors: Live at The Bowl» була заново відреставрована продюсером групи Брюсом Ботніком до 50-річчя виступу.

Інформація про квитки розміщена на ФБ-сторінці заходу.

27-го вересня у кінотеатрі «Київ» стартує «Манхеттенський фестиваль короткометражок», який вже вдванадцяте проводить у нашій країні компанія «Артхаус трафік», надаючи вітчизняним кіноманам можливість приєднатися до міжнародної аудиторії, яка вибирає кращу з десятка картин.

Список фільмів доступний на сайті компанії «Артхаус Трафік».

Олександр Гусєв. Київ.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>