Україна адаптується до нових реалій постачання нафтопродуктів - Герус

Україна адаптується до нових реалій, коли близько 90% нафтопродуктів потрібно доставляти залізничним або автомобільним транспортом з Європи.

Про це, як повідомляє пресслужба ВРУ, заявив голова Комітету Верховної Ради з питань енергетики та житлово-комунальних послуг Андрій Герус в ході IX Львівської міжнародної нафтогазової конференції Ньюфолк НКЦ, передає Укрінформ.

"Питання з нафтопродуктами є найскладнішим. До війни Україна залежала від імпорту нафтопродуктів, їхня поставка здійснювалася трубопроводом або залізницею з росії та білорусі, частково морем. Сьогодні, через обстріли, ми майже позбавлені можливості власного виробництва нафтопродуктів, імпорт з росії і білорусі зупинено, порти захоплені окупантами», - сказав він.

Читайте також: Україна залишається надійним транзитером газу та нафти - Міненерго

Герус зазначив, що складність адаптації до нових реалій - коли близько 90% нафтопродуктів потрібно доставляти залізничним або автомобільним транспортом з Європи - полягає в тому, що логістика та інфраструктура європейських країн не передбачала такого масштабу поставок нафтопродуктів в Україну.

«Але всі сторони прийняли виклик і починають змінювати логістику, покращувати інфраструктуру, - сказав Голова Комітету, - так, зараз цей перехідний період відчутний, але одним потрібно докласти зусиль, а іншим трохи зачекати. Сподіваюсь, що протягом недовгого часу адаптація відбудеться, і поставки будуть налагоджені».

Герус також підкреслив, що серед головних пріоритетів держави та бізнесу в нафтопереробній галузі має бути диверсифікація: «В структурі постачання ресурсу не може привілеювати якийсь один напрямок чи джерело. Напрямків постачання і джерел має бути багато і бажано, щоб кожен з них мав відносно невелику частку. Це буде правильно як для забезпечення енергетичної безпеки, так і для конкуренції на ринку».

Читайте також: Зеркаль: Україна має потужний важіль впливу на Угорщинунафтопровід «Дружба»

Крім того, відзначив голова парламентського комітету, у майбутньому державі необхідно стимулювати залучення інвестицій у видобуток та безпечне зберігання нафтопродуктів, а також повернутися до питання стратегічного запасу нафти та нафтопродуктів.

Як повідомлялося, одним із наслідків російської агресії стала паливна криза в Україні. До війни значну частину потреб у бензинах і дизпаливі країна задовольняла за рахунок постачань із росії та білорусі. У 2021 році 62% дизпалива й 50% бензину надходило з рф та білорусі. Ще по 10% імпортували з Литви і морем. Тепер ці маршрути втрачено.

Раніше Укрінформ повідомляв, що до кінця травня Україна розраховує отримати 350-360 тис. тонн пального з різних логістичних маршрутів.