Асфальт на міжнародних трасах укладатимуть за новими правилами

У змінах до державних будівельних норм міститься обов’язкова вимога: на міжнародних автомобільних дорогах першої категорії використовувати спеціальні перевантажувачі при укладанні асфальту.

За підрахунками експертів, це сприятиме підвищенню якості дорожнього покриття в цілому на 30%, продовжить строк служби таких доріг та мінімізує появу вибоїн, тріщин та викришування, повідомляє прес-служба Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України.

«Сегрегація у дорожньому будівництві – дуже негативне явище, яке знижує якість наших доріг. Це коли при неправильному укладанні асфальтобетонного покриття його частинки розподіляються нерівномірно, порушуються пропорції каменю, бітуму і повітря. Що може скоротити строк служби такого покриття до 50%, стати причиною появи тріщин, вибоїн та викришування. Для того щоб цього не було, ми прописали у ДБН використання спеціальних перевантажувачів при укладанні доріг. Вони забезпечать додаткове перемішування АБС-суміші перед укладанням. Це вирівняє її температуру і склад, підвищить щільність та рівність покриття», – сказав заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та ЖКГ Лев Парцхаладзе.

Читайте також: Укравтодор планує зробити з траси Київ - Одеса автобан

Він наголосив, що використання перевантажувачів має бути обов’язковим при будівництві, реконструкції та капремонті міжнародних доріг, які відносяться до першої категорії. Їх також доцільно застосовувати і на всіх інших дорогах.

Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ», вже затверджені та будуть опубліковані найближчим часом.

Державні будівельні норми (ДБН) – обов’язкові до виконання нормативні акти, які використовуються під час проектування нових та реконструкції існуючих будівель, кварталів, мікрорайонів відповідно до їх призначення.