Польські вчені виявили генетичний варіант, який ускладнює перебіг COVID-19

Генетичний варіант, який зумовлює тяжкий перебіг і високу смертність від коронавірусу, можуть мати 14% поляків і 9% усіх європейців.

Такого висновку дійшли польські науковці з Медуніверситету в Білостоці, передає Укрінформ з посиланням на tvn24.

Як зазначається, виявлений групою науковців під керівництвом професорів Марціна Монюшко і Мирослава Кваснєвського генетичний варіант більш ніж удвічі збільшує ризик тяжкого перебігу коронавірусної хвороби та смерті пацієнта.

За оцінками дослідників, цей генетичний варіант мають 14% поляків, а загалом - 9% європейців.

Своє відкриття вчені вважають переломним у боротьбі з коронавірусом. Вони припускають, що це може допомогти виявляти осіб, яким найбільше загрожує COVID-19.

На думку науковців, на перебіг коронавірусної хвороби гени впливають навіть більше, ніж фактори віку чи наявності супутніх хвороб.

Відкриття фахівці Медуніверситету в Білостоці зробили спільно з Інститутом легеневих хвороб і туберкульозу у Варшаві та компанією ImageneMe. Під час дослідження, в якому також брала участь низка медзакладів, було детально обстежено 1,5 тис. пацієнтів з COVID-19.

Дослідники підкреслюють, що це відкриття має привести до розробки тесту, який дозволить виявляти людей, котрі мають такий генетичний варіант, аби максимально убезпечити їх від зараження коронавірусом.