Місія NASA знайшла приховані озера під льодами Антарктиди

Відео
Дослідники NASA за допомогою супутникової місії ICESat-2 виявили в Антарктиді два невідомих раніше озера.

Про це повідомляє Укрінформ з посиланням на Science Alert.

«Відкриття цих взаємопов'язаних систем озер на кордоні крижаного дна, які переміщують воду, з усіма цими впливами на гляціологію, мікробіологію та океанографію — це було великим відкриттям місії ICESat… Використовувати ICESat-2 — це все одно що надягти окуляри після використання ICESat, дані мають таку високу точність, що ми дійсно можемо почати картувати кордони озера на поверхні», — сказав гляціолог Метью Зігфрід з Колорадської гірської школи.

Як зазначається, у новому дослідженні Зігфрід разом з колегами зібрав дані альтиметрії з ICESat-2 і початкової місії ICESat, а також вимірювання, зроблені з CryoSat-2, супутника для спостереження за льодом, який експлуатує Європейське космічне агентство (ESA).

Поєднуючи дані, що охоплюють період з 2003 по 2020 рік, дослідники можуть відстежувати активні підльодовикові озера у часових масштабах, менших за повторюваний цикл ICESat-2 (91-денний проміжок, перш ніж він зможе знову спостерігати за тим самим регіоном).

«Деформація поверхні через активне заповнення і осушення підлідних озер забезпечує одне з небагатьох вікон в ці водні системи. В іншому випадку ці системи приховані під шаром льоду на глибині до 4 км і залишаються одним з основних фізичних факторів невизначеності щодо прогнозів майбутньої динаміки льодовикового покриву», — пишуть дослідники у своїй статті.