Катастрофа МН17: адвокат пояснив, як можуть використати перехоплені  записи у суді

Катастрофа МН17: адвокат пояснив, як можуть використати перехоплені записи у суді

Ексклюзив
Укрінформ
Оприлюднена нідерландським журналістом реконструкція перехоплених розмов бойовиків, пов'язаних з катастрофою літака рейсу МН17, важлива у протидії дезінформації РФ, однак з юридичного погляду використати як доказ ці матеріали буде проблематично.

Таку думку висловив у коментарі кореспондентові Укрінформу в Гаазі американський адвокат Джеррі Скіннер, який представляє у Європейському суді з прав людини інтереси родичів загиблих.

Він уточнив, що нідерландське ЗМІ отримало перехоплені телефонні записи щодо MH17 та "Бук-М1", його транспортування на Схід України, запуск і знищення літака.

"Реконструкція нідерландського журналіста викликає хвилю нового інтересу, може бути подібною до тієї, що є у матеріалах кримінальної справи та ЄСПЛ, і підтверджує важливі факти... Викладене у хронологічному порядку та представлене як реконструкція подій, що відбулися 16, 17 та 18 липня 2014 року, як публічне новинне повідомлення – воно виконане добре та є цінним для справ у Гаазі й Страсбурзі. Це докладна розповідь, яка тримає причетність Росії (до трагедії - ред.) в полі зору громадськості та протидіє її зусиллям щодо дезінформації, намаганням звинуватити всіх, включно з "прибулими". У юридичному сенсі, як доказ – це буде дещо проблематично", – зазначив Скіннер.

Читайте також: Справа МН17: адвокати обвинуваченого ГРУшника хочуть оглянути всі уламки літака

Він пояснив, що у кримінальному процесі та в ЄСПЛ окремі записи слід кваліфікувати як допустимі докази на основі джерела, достовірності й інших доказових норм, які застосовують у відповідному суді.

"Кожен (запис - ред.) окремо має пройти кваліфікацію. Тільки тоді його можна додати як складову повної картини подій", - зауважив адвокат.

За його словами, ці записи чітко встановлюють, що склали і виконали план четверо обвинувачених у кримінальній справі. Накази йшли з Москви, а місцеві виконували отримувані інструкції. При цьому з розмов зрозуміло, що "Бук" мав їхати до Первомайського. "Це місце – безпосередньо під коридором для комерційних літаків L-980, а не поруч із тим місцем, де діяла українська військова авіація", - заявив Скіннер.

Читайте також: ЗМІ опублікували нові докази провини РФ в катастрофі рейсу MH17

Крім того, за його словами, оприлюднені розмови підтверджують, що екіпаж "Бука" прибув із ракетою з Росії. Водночас обвинувачені та інші лідери сепаратистів не вибирали цілі та не знали жодних інструкцій, які міг мати екіпаж.

Адвокат також висловив переконання, що “подальша реконструкція такого плану можлива і має бути; Росія мусить відчувати тиск".

Як повідомляв Укрінформ, нідерландська телерадіокомпанія NOS 12 квітня опублікувала записи розмов бойовиків ОРДО перед тим і після того, як російський "Бук" збив малайзійський "Боїнг" MH17. На цих записах фігурують підозрювані Ігор Гіркін, Сергій Дубинський, Олег Пулатов, Леонід Харченко.

Читайте також: Розслідування катастрофи МН17: Зеленський продовжив угоду з Нідерландами

Пасажирський Boeing-777 «Малайзійських авіаліній», що виконував рейс МН17 з Амстердама в Куала-Лумпур, зазнав катастрофи на окупованій частині Донецької області 17 липня 2014 року. На борту лайнера перебували 283 пасажири та 15 членів екіпажу, всі вони загинули.

Міжнародна слідча група дійшла висновку, що літак був збитий зенітно-ракетним комплексом «Бук», який належить 53-ій зенітно-ракетній бригаді протиповітряної оборони російських збройних сил, дислокованій у Курську.

Окружний суд Гааги у березні 2020 року розпочав розгляд справи про катастрофу літака рейсу МН17.

Фото: ЕРА

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-