Чи є формула балансу в чотирикутнику Україна–США–Китай–Японія?

Чи є формула балансу в чотирикутнику Україна–США–Китай–Японія?

Блоги
Укрінформ
Слід особливо збалансовано підходити до політики в цьому регіоні та враховувати всі безпекові нюанси

Щодня геополітика підкидає Україні нові виклики. Кожна значуща комерційна угода вимагає навіть вже не два варіанти дій, а куди більше. Можливий продаж акційного пакету «Мотор Січі» китайцям – яскрава тому ілюстрація. 

США відреагували на новину миттєвим візитом Болтона: хлопці, подумайте, що робите! Китай тут же відповів пресконференцією посла в Україні (пригадаєте, коли ще посол цієї країни так оперативно відгукувався на якусь подію, та ще й так конкретно?): не вішайте на нас ваших собак, ніхто не збирається красти ваші технології, це чиста комерція. 

Але, виявляється, список геополітичних гравців, яких непокоїть цей продаж, куди довший. У ньому – і Японія. Минулого тижня одна з головних газет Японії – «Ніккей», яку щодня читають впливові інвестори, публікує аналітичну статтю про Україну. І при цьому головну увагу в ній приділяє зовсім не новому складу новосформованого українського уряду, що було б цілком логічно, а тій самій спробі придбання Китаєм «Мотор Січі». 

З чого б так? Здавалось би, де «Мотор Січ» і де Японія. 

Таки ні. Для нас – критично все, що стосується Росії. Японія ж, хоч як прикро для нас, у своїй новій (2018 рік) оборонній доктрині бачить дві військові загрози – Китай та Північна Корея, тоді як раніше в цьому списку була й Росія. Відповідно, все, що посилює Китай, не може подобатись Японії. І Японія ставить «Мотор Січ» в один ряд із продажем нами Китаєві авіаносця «Варяг». Китайці його добудували й успішно використовують за призначенням. Ми, як бачимо, вже давно забули про той «Варяг» (21 рік минув!), а японці пам`ятають.

До чого це все? 

У жовтні президент Володимир Зеленський збирається до Токіо. І тут треба буде добре підготуватись, аби збалансовано підійти до політики в регіоні та врахувати всі безпекові нюанси. 

Якщо є бажання в ці нюанси заглибитись, ось посилання на аналітику Укрінформу від Хірано Такаші – стаття «(Не)звичайний продаж "Мотор Січі"», а також – на наш погляд із Вашингтона від Георгія Тихого – матеріал «Серйозні обличчя американців, китайців та українців».

Олександр Харченко
FB

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-