Суспільні ЗМІ Польщі залежатимуть від міністра держмайна

Суспільні ЗМІ Польщі залежатимуть від міністра держмайна

1526
Ukrinform
Новообрана польська влада має намір посилити роль державного регулятора в суспільному мовленні, а це всі канали Польського телебачення та Польського радіо.

Про це пише Інститут масової інформації /ІМІ/.

Це випливає з прийнятого 30 грудня 2015 року нижньою палатою польського парламенту (Сеймом) так званого "малого" новелізаційного медіа-закону.

У законі всього чотири статті, проте вони кардинально змінюють підхід до регулювання та фінансування суспільного мовлення, котре з прийняттям нового медіа-закону (планується розробити та прийняти в середині 2016 року) називатиметься національним.

Функцію призначення керівництва основних телеканалів, програм Польського радіо та Польської агенції преси передано від Національної ради з телебачення та радіомовлення міністру державної скарбниці.

Міністр призначатиме керівництво на свій розсуд, не називаючи причини своїх кадрових рішень. Так відбуватиметься до створення нової Ради Національних Медіа, котра так само без пояснення причин кадрових рішень призначатиме топ-менеджмент без зазначення терміну каденції.

До цього часу суспільні ЗМІ у Польщі були акціонерними товариствами при міністерстві державної скарбниці. Новий закон змінює їх статус (відбираючи засаду акціонерності).

Представники ПіС стверджують, що закон зрівнює у можливостях комерційні та суспільні ЗМІ, останні ж отримують "надійне джерело фінансування".

Нинішній голова Нацради Ян Дворак вважає, що новий закон  "веде до знаної в минулому моделі залежних від уряду державних ЗМІ. З точки зору демократичної держави права та її основних положень цей рух нівелює обов'язкову  дистанцію на лінії влада - суспільні ЗМІ, котра власне є гарантією свободи слова, інформаційної та творчої незалежності та відокремлення суспільних медіа системою буферів від світу політики".

Внаслідок прийняття закону вже четверо керівників телеканалів подали у відставку: з ТБП-1, ТБП-2, ТБП-Культура та Телевізійної інформаційної агенції.


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-