Астрономи виявили піщані хмари в атмосфері екзопланети

Відео
Європейські астрономи та вчені з Інституту астрономії Левенського університету (Бельгія) використали нещодавні спостереження, зроблені за допомогою космічного телескопа James Webb, для вивчення атмосфери екзопланети WASP-107b.

Як передає Укрінформ, про це йдеться у пресрелізі Інституту.

В атмосфері WASP-107b астрономи виявили не лише водяний пар та діоксид сірки, але й навіть силікатні (піщані) хмари. Ці частинки знаходяться в динамічній атмосфері, яка демонструє інтенсивний потік матеріалу.

При цьому астрономи не знайшли у WASP-107b жодних слідів парникового газу метану. Зазначається, що по-перше, відсутність метану вказує на потенційно теплу внутрішню сторону планети. По-друге, відкриття діоксиду сірки стало великою несподіванкою, адже попереднє моделювання передбачало його відсутність. Проте нові кліматичні моделі атмосфери WASP-107b тепер показують, що сама WASP-107b сприяє утворенню діоксиду сірки в його атмосфері.

Незважаючи на те, що її головна зірка випромінює відносно невелику частку високоенергетичних фотонів через свою холоднішу природу, ці фотони можуть проникати глибоко в атмосферу планети завдяки своїй «пухнастій» природі. Це дозволяє створювати реакції, що необхідні для утворення діоксиду сірки.