NASA проти астероїдів, «невидимі» галактики і робот для домашніх тварин – тижневий технодайджест

Цього тижня NASA запустило місію з випробування технології знищення астероїдів, у Канаді заклали «перший камінь» на спорудженні космодрому для українських ракет, Apple запатентувала скляні гаджети, у США створили робота, який розважає домашніх тварин, а електролітак Spirit of Innovation установив світовий рекорд швидкості.

Космос

NASA запустило місію з випробування технології знищення астероїдів

Космічний корабель Dart запущений із місією з випробування технології, яка може збити з курсу небезпечний астероїд. Він вріжеться в об'єкт під назвою Dimorphos, щоб побачити, наскільки можна змінити його швидкість та шлях.

Це перша спроба змінити траєкторію польоту астероїда з метою навчитися захищати Землю, хоча цей конкретний астероїд не становить загрози. Місія оцінить давню пропозицію щодо нейтралізації великого космічного астероїда, що прямує до Землі.

* * *

Blue Origin анонсувала новий політ із космічними туристами

Компанія Джефа Безоса Blue Origin запланувала здійснити 9 грудня суборбітальний політ на ракеті New Shepard, в якому візьмуть участь шість космічних туристів.

Серед почесних гостей – американський телеведучий із шоу Good Morning America Майкл Страхан та Лора Шепард Чарчлі, старша дочка першого американця, який здійснив суборбітальний космічний політ Алана Шепарда.

Астрономи виявили дві «невидимі» галактики

Група астрономів із Копенгагенського університету (Данія) завдяки телескопу Hubble зафіксувала у Всесвіті дві галактики, які отримали назви REBELS-12-2 та REBELS-29-2.

Фото: NASA

Галактики отримали назви REBELS-12-2 і REBELS-29-2. Вони розташовані на відстані у 29 мільярдів світлових років від Землі.

Гори і кратери: Curiosity зробив панорамний знімок Марса

Марсохід NASA Curiosity надіслав панорамний знімок ландшафту Червоної планети.

Фото: NASA/JPL-Caltech

Команда місії «була настільки натхненна красою пейзажу, що вирішила об'єднати два варіанти чорно-білих знімків, знятих у різний час доби, і додала кольори, створивши таким чином рідкісну листівку з Марса», йдеться у заяві Лабораторії реактивного руху NASA.

* * *

Канада та Україна розпочинають будівництво космодрому

У Канаді відбулась офіційна церемонія, присвячена початку будівництва спільного канадсько-українського космодрому на сході країни.

Спільний українсько-канадський проєкт зі створення космічного пускового комплексу в провінції Нова Скошія реалізує канадська компанія Maritime Launch Services. Проєкт передбачає використання українського ракетоносія «Циклон 4М».

Телескоп James Webb готовий до запуску після технічного збою

Група інженерів провела додаткові тестування телескопа James Webb, який є спільним проєктом Європейського космічного агентства (ESA), NASA та Канадського космічного агентства (CSA), після виявлення технічного збою та визнала його готовим до запуску 22 грудня.

Фото: NASA

Іженери завершили додаткові випробування, і комісія NASA щодо огляду аномалій дійшла висновку, що в результаті технічного збою не було пошкоджено жодних компонентів телескопа.

* * *

Hubble показав «потрійну» галактику в космосі

Телескоп Hubble зробив завдяки своїй ширококутовій універсальній камері WFC3 фотографію галактики SGAS 0033+02, яку на одному знімку можна побачити тричі.

Фото: ESA/Hubble & NASA, E. Wuyts

Зазначається, що багаторазова поява SGAS 0033+02 на одному зображенні не наслідок помилки, а результат дивовижного феномена, відомого як гравітаційне лінзування.

Гелікоптер NASA здійснив новий політ на Марсі

Американське космічне агентство NASA провело в рамках дослідницької місії вже 16-й запуск на Марсі гелікоптера Ingenuity.

Фото: twitter.com/NASAJPL

Ingenuity пролетів 116 метрів у північно-західному напрямку впродовж 109 секунд. Зазначається, що літальний апарат також зробив низку кольорових світлин, які будуть опубліковані пізніше.

ІТ та гаджети

Apple запатентувала скляні гаджети

Компанія Apple зареєструвала новий патент на Apple Watch, iPhone і Mac Pro, які повністю виконані зі скла.

У зареєстрованих патентах описується повністю скляний iPhone, в якому можна буде використовувати екран з усіх боків. При цьому бічні грані гаджета хочуть зробити чутливими до сили натискання.

Роботи та штучний інтелект

У США створили робота, який розважає домашніх тварин

Американська компанія Rockybot.ai розробила робота Rocki Robot, який може стати другом для домашньої тварини під час відсутності її власника.

Rocki Robot дозволяє власникам кішок і собак взаємодіяти зі своїми домашніми улюбленцями з будь-якого місця і в будь-який час (за умови наявності Wi-Fi). Керувати роботом можна зі смартфонів із операційною системою iOS або Android за допомогою безкоштовного додатка.

* * *

Танцює та практикує кунг-фу: в Кореї тестують робота для дошкільнят

У столиці Південної Кореї Сеулі почали тестувати мініроботів Alpha Mini як навчальний посібник у дошкільних навчальних закладах, щоб краще підготувати дітей до високотехнологічного майбутнього.

Alpha Mini — це 24,5-сантиметровий робот, який може танцювати, розповідати історії, практикувати кунг-фу та інші види вправ. Апарат має камеру у шоломі, яка робить знімки, що миттєво надсилаються на планшет для зберігання або пізнішого перегляду.

* * *

У ресторані в Іраку роботи замінили всіх офіціантів

В іракському місті Мосул відкрився ресторан, де замість людей-офіціантів їжу відвідувачам приносять роботи.

Фото з сайту techxplore.com

Втім машини не повністю замінили людей. Четверо молодиків зайняті тим, що збирають посуд з таць, які тримають роботи та ставлять туди нові страви. Замовлення у закладі приймаються за допомогою спеціального інтерактивного столу.

Штучний інтелект допоміг NASA знайти понад 300 екзопланет

За допомогою нейромережі глибокого навчання ExoMiner, що використовує суперкомп'ютер NASA Pleiades, науковці відкрили 301 екзопланету.

Фото: NASA/JPL-Caltech

Науковці стверджують, що штучний інтелект ExoMiner точніший та послідовніший у виключенні хибних спрацьовувань, а також краще виявляє справжні планети.

* * *

Honda представила першого асистента водія зі штучним інтелектом

Японська компанія Honda представила першу у світі технологію на основі штучного інтелекту, яка допомагатиме водієві під час керування автомобілем.

Фото: Kyodo

Технологія перевіряє рух і здоров’я водія за допомогою встановлених камер моніторингу та сенсорів, попереджає про ризики на дорозі. Система автоматичного затягування ременів безпеки попередить водія про появу пішоходів перед автомобілем.

* * *

Мережа корейських супермаркетів почала тестувати доставки автономними роботами

Korea Seven, оператор мережі супермаркетів 7-Eleven у Південній Кореї, розпочав тестування доставок продуктів із магазинів автономними роботами.

Фото з сайту Aju Business Daily

Радіус доставки - 300 метрів від супермаркетів 7-Eleven в одному з районів на півдні столиці Сеула. Сам робот використовує камери замість системи GPS для навігації в міському середовищі навіть під час несприятливих погодних умовах, зокрема дощу і снігу.

Автомобілі й літаки

В Японії представили електровантажівку, що може проїхати 100 кілометрів без підзарядки

Японська компанія Hino представила вантажівку на електричному ходу вантажопідйомністю 1 тонна. Одна зарядка дає транспортному засобу запас ходу близько 100 кілометрів, що достатньо для виконання доставки протягом дня.

За словами представників Hino, електричній версії потрібно менше деталей у нижній частині, що дозволяє зробити нижче рівень підлоги в кузові. Це полегшує навантаження й розвантаження.

* * *

Rolls-Royce заявляє, що її електролітак установив рекорд швидкості

Британська компанія Rolls-Royce оголосила, що її електролітак Spirit of Innovation установив світовий рекорд швидкості у своєму класі.

У компанії зазначають, що в ході випробувального польоту малий електролітак Spirit of Innovation досяг швидкості 623 км/год.

Kia показала «екологічний» кросовер

Південнокорейська компанія Kia презентувала на автосалоні Seoul Mobility Show у Сеулі новий позашляховик 2022 Kia Niro.  Центром уваги Kia в її нових кросоверах є саме екологічність.

Фото: Kia

За словами президента та генерального директора Kia Хо Сунг Сонга, «повністю новий Kia Niro дозволяє легко вести екологічний спосіб життя завдяки екологічно чистим матеріалам, передовим технологіям та електричним силовим агрегатам, авто також відповідає практичним потребам клієнтів».

Ford представив новий позашляховик

Американська компанія Ford Motor Company презентувала новий позашляховик 2023 Ford Ranger. У середині встановлений 2,3-літровий чотирициліндровий двигун із потужністю в 270 кінських сил та крутним моментом 310 Нм.

Фото: Ford

Також у позашляховику вбудована 10-ступчаска автоматична коробка передач для американського ринку. Водночас для світового випуску буде доступна 6-ступчаста коробка передач.

* * *

Panasonic розробляє систему кібербезпеки для авто

Японська компанія Panasonic заявила про розробку системи, яка захищатиме автомобілі від кібератак на тлі випуску більшої кількості транспортних засобів, в яких програмне забезпечення оновлюється через Інтернет.

Програмне забезпечення буде встановлене в автомобілях, підключених до Інтернету, для виявлення аномалій. Очікується, що кількість автомобілів, підключених до Інтернету, постійно зростатиме і становитиме 80% від усіх легкових автомобілів, проданих у всьому світі у 2035 році, у порівнянні з лише 34% у 2019 році.

Читати новину повністю