2021-2030. “ABBA” у цифровому форматі

2021-2030. “ABBA” у цифровому форматі

Укрінформ
Подорож у 40 років у компанії з Джорджем Лукасом

Про цю подію минулого тижня ми написали, але розглянемо тему під іншим, футурологічним кутом зору.

Отже, майже через 40 років одна з найуспішніших музичних поп-груп усіх часів і народів – “ABBA”, повертається! Оголошено про новий студійний альбом і новий “живий” концерт, в якому візьмуть участь незмінні учасники золотого складу: співачки – Агнета Фельтског (Agnetha Fältskog; 1945) та Анні-Фрід Лінгстад ​​(Anni-Frid Lyngstad; 1950), а також композитори-мультиінструменталісти – Бенні Андерссон (Benny Andersson; 1946) і Бйорн Ульвеус (Björn Ulvaeus; 1945).

Прошу фанфари! 

Щоправда, 27 травня 2022 р. на спеціально збудованій новій арені в Лондоні зірки виступлять, так би мовити, не особисто, а в цифровому форматі – як digital-аватари, яким акомпануватиме довершений децимет – ансамбль з десяти музикантів. Однак, для мільйонів шанувальників у цілому світі, певен, це особливого значення не має: хоча б одненьким оком на диво те подивитися... 

Агнета Фельтског і Анні-Фрід Лінгстад  у стокгольмській  студії “Riksmixningsverket” Бенні Андерссона
Агнета Фельтског і Анні-Фрід Лінгстад у стокгольмській студії “Riksmixningsverket” Бенні Андерссона

Оголошено також, що світова прем'єра альбому “Voyage” (“Подорож”) відбудеться 5 листопада 2021 р. Реліз з'явиться на етикетці “Capitol” мейджорлейблу “Universal Music Group”. Дві недавно оприлюднені пісні: “I Still Have Faith In You” (“Я досі вірю тобі”) і “Do Not Shut Me Down” (“Дозволь мені сказати”) – були записані групою на студії “Riksmixningsverket” Бенні Андерссона в Стокгольмі. Обидва твори заявлені в трек-листі з 22 пісень майбутнього британського концерту. Ці яскраві шлягери – перший новий матеріал “ABBA” після видання в грудні 1982 р. їхнього фінального синглу “Under Attack” (“Під навалою”).

квартет у стокгольмській  студії “Riksmixningsverket” Бенні Андерссона 1
Квартет у стокгольмській студії “Riksmixningsverket” Бенні Андерссона

Послухаємо нову пісню, “Don’t Shut Me Down”. Схоже, 100-відсотковий шлягер…

*   *   *

До чого тут футурологія? Зараз поясню.

Учасники легендарного шведського квартету – не просто люди творчі, а винятково креативні. При повному розумі вони давали собі звіт, що у 70-75 років стрибати з гітарами на сцені чи вигинатись біля мікрофону – це напрошуватися на екстрений візит до кардіолога. Тож вони подумали, а потім подбали про... вічне. А допомогли в цьому новітні технології та феноменальні здібності батька знаменитої кіносаги “Зоряні війни”, режисера-новатора і продюсера Джорджа Лукаса (George Walton Lucas, Jr.; 1944). 

Повідомляється, що протягом п'яти тижнів високотехнічна команда з 850 залучених співробітників компанії “Industrial Light & Magic” (“ILM”) із Сан-Франциско, Каліфорнія, заснована в 1975 р. Джорджем Лукасом, створювала... цифрові аватари “ABBA”, так звані “ABBAтари”. Тільки digital-художників в цьому унікальному проєкті працювало більше ста! Як запевнив Бенні:

- Ми їздили до них, наче на роботу. 

Бенні та Фріда на церемонії в Нью -Йорку - ABBA вводять до Зали слави рок-н-ролу_ 15 березня 2010 р.
Бенні та Фріда на церемонії в Нью-Йорку - ABBA вводять до Зали слави рок-н-ролу, 15 березня 2010 р.

Креативний директор “ILM” Бен Морріс пролив світло на майбутнє диво:

- У нашому павільйоні, нафаршированому сучасним обладнанням, у спеціальних костюмах вони (учасники “ABBA”. – О.Р.) вийшли на сцену і перед 160 комп'ютерно керованими відеокамерами виконали кожну пісню з трек-листа майбутнього шоу. Ми зусюдибіч зафіксували індивідуальні рухи і виконавську манеру кожного з учасників шведського квартету. Нам потрібно було зняти самобутню досконалість великих музикантів, з одного боку, відобразити кожен нюанс індивідуальної манери, а з іншого – загальну магію групи. Потім відзнятий матеріал ми втілити у тривимірні цифрові аватари, і вони точно почали відтворювати кожну живу емоцію, саму душу кожної пісні, аби потім в електронному вигляді збудувати велику магію їхнього концерту. Насправді ми мали справу не з чотирма окремими людьми, які називаються “ABBA”, насправді це були Вони. 

Бьорн і Бенні сьогодні ввечері на прем'єрі мюзіклу Mamma Mia у Лондоні_ 20 вересня 2019 р.
Бьорн і Бенні на прем'єрі мюзіклу Mamma Mia у Лондоні, 20 вересня 2019 р.

Режисером відеосету шведського квартету став Бейлі Уолш (Baillie Walsh), а продюсерами – Йохан Ренк (Johan Renck), відомий як постановник шалено популярного телевізійного міні-серіалу “Чорнобиль”, вшанованого премією “Еммі”, та Свана Гісла, яка працювала з Й. Ренком над відеокліпами до останнього альбому “Blackstar” покійного Девіда Боуї. 

Чи вистачить технологічних потужностей компанії “Industrial Light & Magic” для реалізації подібного проєкту? Скажімо так: є інформація, що обчислювальні ресурси комп'ютерного парку, залучені Джорджем Лукасом для зйомок фільму “Зоряні війни. Епізод II: Атака клонів” (“Star Wars Episode II: Attack Оf Тhe Clones”; 2002), перевершили потужності... комп'ютерного центру Пентагону. Той блокбастер став одним безперервним спецефектом, деякі кадри якого є результатом поєднання кількох тисяч (!!!) шарів. Можемо лише уявити, на що перетвориться у Джорджа Лукаса “ABBA”. 

режисер та продюсер Джордж Лукас
Режисер та продюсер Джордж Лукас

*   *   *

Компанія з виробництва спецефектів Джорджа Лукаса запропонувала революційну для світової поп-музики віжуал-концепцію – рендерні зірки. По суті, на сцені з'явиться відцифрована “ABBA” в усій своїй красі, але комп'ютерно змолодшаній версії. Йдеться про шведський квартет у розквіті сил, зразка 1979-го року, хіба що – переведених у тривимірних персонажів. Для цього поп-групу вдягли в обтягуючі костюми зі спеціальними датчиками, подібні до тих, які використовував Енді Серкіс, коли зображав Кінг-Конга, потім – Цезаря в новій “Планеті мавп” та верховного лідера Сноука в “Зоряних війнах”. 

У даному випадку використовувався такий технологічний прийом “захоплення руху” (motion capture), коли анімація створюється не вручну, а шляхом відцифровки (“копіювання”) рухів реального об'єкта (людини) і подальшого його переведення в тривимірну модель. На цьому збудований кожен другий голлівудський бролкастер у жанрі екшн. 

Щоб оживити і керувати тривимірними персонажами, для початку їх такими потрібно було зняти на камеру. Існувала одна геронтологічна проблема: учасники "ABBA" двічі подолали 35-річний рубіж. Щоб їхні відцифровані аватари в концерті виглядали справжніми, – молодими, на творчому піку, а не 70-75-літніми пенсіонерами, для початку потрібно було їх... змолодити по віжуалу. 

концертны костюми у мезеъ АВВА
Концертні костюми у музеї АВВА

Концерти під фонограму відтепер прошу вважати вчорашнім днем, технологічним нафталіном. Розпочинається епоха шоу під голограму, відцифроване тривимірне зображення артиста, якого можна рендерно відредагувати до будь-якого віку, зросту, зовнішності, статі.

Мені здається, більше Джордж Лукас може фільми не знімати. За бажання він тепер може гратися в поп-зірок, наче в кубики Lego, перетворившись на Деміурга шоу-бізнесу. Мені здається, творці ще до кінця не зрозуміли – що вони запропонували світові... Принаймні, світова поп-музика відтепер стане зовсім іншою; передбачаю, із тривимірного сканування почнеться поголовний рендеринг поп-зірок, а концерти в недалекому майбутньому ми купуватимемо як комп'ютерні ігри зі стандартною програмою нелінійного монтажу на кшталт “Media Composer”. Бо що таке зірка з точки зору технологічного прогресу? Купа пікселів. 

Подивіться про цей унікальний проєкт 60-хвилинний фільм з численними інтерв'ю.

*   *   *

Починаючи з 27 травня 2022 р., шість днів поспіль “жива” презентація альбому “Voyage” відкриє ексклюзивний концертний майданчик “ABBA Arena” місткістю 3000 глядачів, розташований в Олімпійському парку Королеви Єлизавети (Queen Elizabeth Olympic Park) в Лондоні. Попередня реєстрація на купівлю квитків відкрилася о 18:00, в четвер (2 вересня 2021 р.) на сайті abbavoyage.com; у реальний продаж заповітні квитки (від £21) надійдуть 7 вересня. Ловіть момент! 

Три з половиною роки культова поп-група буквально по чайній ложці годувала мільйони фанів туманними обіцянками: то у них готові дві пісні, то вже зведені шість треків, то з'явилася ідея якоїсь нової форми віртуальної подачі музики – і так далі, й тому подібне. Аж раптом у 2019 р. Бенні Андерссон та Бйорн Ульвеус заявили, мовляв, із музикою вони почекають до завершення підготовки до... живого концерту. І тут раптом, минулого тижня в соціальних мережах замигтіло загадкове повідомлення про новий альбом “Voyage”. 

У дивній заяві, опублікованій 2 вересня 2021 р., група повідомила:

- Разом музику ми давно не писали. Фактично, майже 40 років. Починаючи з весни 1982 р. у нас запанувала перерва, але тепер ми вирішили, що час її припинити. Нерозважливо розтягувати паузу між альбомами до 40 років. І ми записали альбом – наче продовження платівки “Visitors” (“Відвідувачі”; 1981). По щирості сказати, головне натхнення для звукозапису виходило від передчуття нашої участі в незвичному і вельми видовищному концерті, про який раніше можна було тільки мріяти. Наступної весни ми зможемо влаштуватися в залі та збоку подивитися, як... наші молоді відцифровані “Я”... виконуватимуть наші нові пісні на сцені, спеціально збудованій арені в Лондоні. Дивно і чудово! 

І далі:

- Усім, хто в останні десятиліття так чи інакше терпляче стежив за нами: спасибі за очікування. І – час розпочинати нову подорож. Альбом ми назвали “Подорож” не випадково. Хоча насправді ми пливемо в незвіданих водах. За допомогою молодих людей з “ILM” – ми вирушаємо в майбутнє. Це непросто пояснити, бо раніше цього ніхто не робив. 

Ще одна нова пісня, меланхолійна балада “I Still Have Faith In You", – просто вражаюча ода їхній дружбі та людським стосункам, які дозріли та вижили, попри розлучення пар та розчарування. Починається трек “Я й досі вірю тобі" обережно, не поспіхом, але сягає просто астрономічної кульмінації, сповненої потужних акордів та яскравих гармоній. Ніби квартет музично доводить: “Через радість і печаль триває наша історія, і вона вижила. Попри все"...

*   *   *

Від себе Бенні Андерссон додав:

- Важко сказати, що було особисто для мене найбільш радісним у цьому проєкті – участь у цифровому концерті разом з усіма колегами чи спільна з Бйoрном робота в студії через сорок років. Думаю, що знову почути живе виконання Фріди й Агнети, за зрозумілих причин, складно. Але коли ми вийдемо на “Арену”, квартету буде акомпанувати чудовий ансамбль з десяти музикантів. Нехай не в плоті, але ми знову опинимося на сцені, завдяки креативним високотехнологічним рішенням команди “Industrial Light & Magic”. 

Анні-Фрід Лінгстад ​​додала до мовленого:

- У 2018-му році перші сесії звукозапису виявилися настільки несподіваними, що коли Бенні зателефонував і запитав, чи не подумаю я про те, щоб заспівати ще раз разом, я вхопилася за ідею! А які це були пісні!!! Я завжди щиро поважала і по-справжньому любила Бенні й Бйoрна – цих двох виключно талановитих, воістину геніальних авторів! Така радість – знову з ними працювати в групі. Я дуже задоволена тим, що ми разом зробили, і сподіваюся, що фани відчують те ж саме.

Агнета Фельтског продовжила думку:

- Коли ми знову зібралися в студії, я й гадки не мала, чого очікувати від того задуму... Але студія Бенні буквально полонила мене доброзичливою атмосферою. Ми творчо насолоджувалися одне одним! Насилу віриться, що нарешті настав час поділитися результатом зі світом! 

Бйорн Ульвеус і собі розставив акценти:

- Агнета та Анні-Фрід – приголомшливі співачки... Мене знову вразило, як вони виконали мої нові пісні. Це справжні музиканти. Ніколи я не зважав на гламурність поп-зірок. Ми разом чудово провели час, займаючись у студії творчістю. Багато в чому проєкт “Подорож” вдихнув у нас нове життя. 

*   *   *

Своїх шанувальників “ABBA” обнадіяла:

- Отже, ще раз спасибі всім за очікування! Сподіваємося побачити найбільш відданих із вас на “ABBA Arena” в Лондоні. Вважаємо, в залі ви відчуєте, що в свої цифрові аватари ми вклали власні душі. Не буде перебільшенням сказати, що ми повернулися. 

Продюсери проєкту – Свана Гіслен (Svana Gisla) і Людвіг Андерссон (Ludvig Andersson; рідний син Бенні) стверджують:

- Магія “ABBA” і титанічні зусилля всієї чудової команди досягли довгоочікуваного результату. Можливість поділитися цим продуктом зі світом – це для нас час гордості, й ми з нетерпінням чекаємо можливості привітати вас на нашій “Арені” в Східному Лондоні, місці, де ми такі щасливі перебувати. 

Президент “Universal Music Group” Люсьєн Грейндж (Lucian Grainge) заявив:

- Від самого початку моєї кар'єри я мав честь працювати з цими великими музикантами. Це тривало протягом багатьох років. Їхня безмежна креативність і непідвладні часу мелодії “ABBA” примушують нас співпрацювати з ними в усьому, що вони роблять, тому що ми знаємо: це буде справжнє диво. 

*   *   *

Як переконують продюсери Свана Гіслен і Людвіг Андерссон, це буде “найбільше хітове шоу” на 22 нові та старі шлягери. Готуючись до відеозйомок, Бйорн та Бенні пішли на дві шалені жертви – вони поголили свої знамениті бороди, щоб дозволити команді “Industrial Light & Magic” зафіксувати індивідуальну міміку, створивши точну карту їхніх відомих облич.

Провідний балетмейстер Лондонського Королівського балету Уейн МакГрегор (Wayne McGregor) вигадав спеціальні танці для відцифрованих поп-зірок. У деяких номерах, рахуючи кіллер “Dancing Queen” (“Танцююча королева”), де, згідно з режисерським задумом, “ABBA-тари” мали викидати колінця, довелося залучити ретельно відібраних агентством “Aniara Casting” двійників-дублерів, професійних танцівників у віці 20-27 років.

Загально відомо, що учасники шведського квартету – люди не бідні. Вони записали дев'ять альбомів №1 і дев'ять синглів №1 тільки у Великобританії, продавши по цілому світові більш як 385 мільйонів платівок. Але учасники “ABBA” відхилили пропозицію гонорару в розмірі $1 млрд за живе лондонське турне на шість шоу.

Тож цього разу слухачам в “ABBA Arena” доведеться насолоджуватися не фонограмою, а тривимірною голограмою. 

Олександр Рудяченко
Використані джерела: 1234567891011,  12,   13141516 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-