«Рогаті» без «рогів»

«Рогаті» без «рогів»

Укрінформ
В українських містах починають активно запускати нові вітчизняні тролейбуси, здатні працювати на акумуляторних батареях

Кондиціонер, відеоспостереження, відкидний пандус та місце для перевезення інвалідних візків, контейнери для сміття, безкоштовний WI-FI та 30 зручних і комфортних місць для сидіння, а головне – можливість їзди на автономному ходу до 30 кілометрів. Такими є основні переваги для пасажирів нових, сучасних тролейбусів вітчизняного виробництва «Дніпро Т203», яким усе частіше надають перевагу українські міста. Першим містом, яке влітку минулого року запустило ці нові тролейбуси на маршрути, стало Дніпро. Пізніше подібні машини почали возити мешканців Рівного та Краматорська, а тепер настала черга Чернівців.

ВОДІЇ ПРОХОДИЛИ ДОДАТКОВЕ НАВЧАННЯ

Два нових тролейбуси українського виробництва «Дніпро» Т203, що здатні їздити на автономному ходу, нещодавно почали курсувати у Чернівцях. Кожен такий обійшовся бюджету громади міста у 7,5 мільйона гривень. Ще дві такі машини очікують отримати протягом найближчого тижня.

«Один тролейбус уже знято з конвеєра і він проходить випробування у Дніпрі, інший – ще на заводі. Нам обіцяли їх привезти до Чернівців вже після 9 травня. Кілька днів ще проведемо «обкатку» по наших чернівецьких дорогах, і можна ставити на рейс», – повідомив кореспондентові Укрінформу в.о. начальника Чернівецького тролейбусного управління Михайло Олексюк.

Перші ж два тролейбуси вже більш як тиждень курсують найдовшим рейсом у Чернівцях та проїжджають в обидва кінці понад 34 кілометри. Понад 10 км вони рухаються автономно, тобто без під’єднання до електромережі.

«Радію, що в Україні почали випускати таку хорошу сучасну техніку, яка є зручною як для водія, так і для пасажирів. Дуже зручний у керуванні, – ділиться своїми враженнями водій із 20-річним стажем Василь Кулик. – Для того, щоб сісти за цей тролейбус, ми з колегами проходили 30 годин стажування. Спеціалісти з Дніпра навчали нас користуватися цим електротранспортом, знайомили з усіма приборами, його технічними даними», – розповів водій.

А нових приладів, яких немає у звичному тролейбусі, Т203 мають немало. У кабіні водія є монітор, що показує відео з трьох камер – салону, вхідних дверей і дороги. Є тут і спеціальна кнопка, якою від’єднують «роги» тролейбуса.

– Але ми все одно мусимо вийти з кабіни і до кінця закласти штанги, щоб вони добре трималися, – продовжує роз’яснювати Василь Кулик.

Крім водіїв, певне навчання з обслуговування даної моделі тролейбусів проходили й чернівецькі кондуктори. Адже вони повинні допомагати маломобільним людям заходити до тролейбусів.

«Якщо на зупинці є людина на інвалідному візку або з дітьми у колясках, саме кондуктор зможе опустити пандус і допомогти зайти таким людям усередину тролейбуса і вийти з нього. Ключі для відкриття пандуса будуть саме у кондукторів», – пояснює керівник міського тролейбусного управління.

Хоча там переконують, що часто відкривати пандус не потрібно буде. Адже ці тролейбуси можуть робити нахил кузова. Водіїв інструктують, щоб ті під’їжджали впритул до бордюрів і використовували цю здатність нових тролейбусів.

КОРПУС ВИГОТОВЛЯЛИ ЗА СПЕЦЗАМОВЛЕННЯМ

У тролейбусному управлінні кажуть, що нові машини пристосовані до наших доріг, адже мають підсилену раму передньої та задньої підвіски.

«Наше місто в цьому плані специфічне. Не кожен тролейбус підходить до наших доріг. На бруківці вони часто ламаються. Тому ми одразу обговорювали із заводом-виробником можливість підсилити корпус кузова нових тролейбусів спеціальною рамою – говорить керівник департаменту ЖКГ Чернівецької міської ради Ярослав Кушнірик. – Відтак, наші «чернівецькі» тролейбуси «Дніпро» Т203 відрізняються від тих, які курсують у Дніпрі чи Рівному. Корпус із підсиленою рамою виготовлений у Білорусії. Бо ми ці тролейбуси одразу планували пустити на маршруті, де є дороги з бруківки», – сказав міський чиновник.

Заряджаються такі тролейбуси досить швидко, за 10-15 хвилин акумулятор повний на 100%. А за проїхані 10 кілометрів шляху автономно акумулятор розряджається на 30-35%. Виробник надав гарантію на акумулятори – 10 років.

– Звичайно, рівень розрядки залежить від кількості пасажирів. Якщо переповнений тролейбус, то розряджатись буде швидше. Але він дуже швидко заряджається. Ці витрачені 35% зарядки ми відновили менш ніж за 10 хвилин їзди з підключеними штангами, – сказав керівник тролейбусного управління Олексюк. – Крім того, акумулятори не потребують додаткового обслуговування. Але їх потрібно використовувати на автономному ходу постійно на 10-15 кілометрів. Тоді акумулятори краще працюватимуть. За умови їх звичайної експлуатації виробник дав гарантію – 10 років.

ПЕРША ПОЇЗДКА – БЕЗКОШТОВНА

Першим рейсом, проїзд на якому для всіх мешканців і гостей міста зробили безкоштовним, скористався і кореспондент Укрінформу. На останній зупинці перед закінченням тролейбусних ліній, водій опускає «роги» тролейбуса й продовжує рух автономно. Пасажири, які заходили в салон такого тролейбуса, відверто дивувалися.

«Про те, що тут курсуватимуть тролейбуси, нам говорили уже багато років. Але якщо чесно, то не вірилося, що так станеться, – говорить мешканка віддаленого району Чернівців Садгори Дарія Годнюк. – Я приємно вражена. Думаю, що наші люди заслужили нормального сполучення із центром міста».

Тролейбуси курсуватимуть від заводу училища №15 на вулиці Південно-Кільцевій, далі по вулицях Головній, Хотинській, В.Александрі і до центру Садгори (район Чернівців – авт.).

Поки що на маршруті працюватиме два тролейбуси. Прибуття ще двох таких же машин очікують найближчим часом. Після відповідних випробувань вони вийдуть на той же маршрут – і тривалість очікування тролейбуса складе близько 30 хвилин, розповіли міські чиновники.

«Ми й далі надаватимемо перевагу новій техніці українського виробництва. По-перше, це значно скорочує витрати на обслуговування, а по-друге – підтримує українську економіку. Приклад прогресивних міст показав, що це хороша практика», – каже Чернівецький міський голова Олексій Каспрук.

Нагадаємо, дані машини вироблено у Дніпрі на заводі «Південмаш». Т203 має надійний білоруський кузов «МАЗ», підсилену німецьку підвіску, якісну електроніку. У тролейбуса низька підлога, також він обладнаний механічним пандусом для доступності.

Щоправда, під час першого рейсу обіцяний Wi-Fi не працював, зате у салоні є кондиціонер, камери відеоспостереження й навіть невеликі контейнери для сміття.

Віталій Олійник, Чернівці

Фото автора

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-