Розмір має значення? Астрономи знайшли крихітку-зірку з планетою-гігантом

Команда астрономів, що працює в обсерваторії для пошуку екзопланет NGTS, відкрила величезну екзопланету, яка обертається навколо дуже маленькою для її розмірів зірки.

Відношення мас планети і її світила у цієї пари — найменше з відомих науці, пише "Популярна механіка".

"Нововідкрита планета NGTS-1b — зовсім не рекордсмен за масою. Зате порівняно зі своєю зіркою, червоним карликом NGTS-1, вона просто величезна: зірка майже вдвічі менша за наше Сонце, а маса планети становить 0,812 маси Юпітера. Іншими словами, Юпітер менший за Сонце в 1200 разів, а NGTS-1b менша за свою зірку всього в 785 разів. Своїм існуванням вона спростовує теорії, згідно з якими планети такої маси не можуть обертатися навколо таких маленьких зірок. Докладні характеристики можна знайти в реєстрі екзопланет exoplanet team", - зазначається в публікації.

Гігантська планета та маленька зірка розташовані в 600 світлових роках від нашої системи. Виявити планету і виміряти її масу вдалося завдяки наземній обсерваторії для пошуку екзопланет Next-Generation Transit Survey (NGTS), розташованій в пустелі Атакама в Чилі. Для нещодавно відкритої обсерваторії екзопланета-гігант стала першим відкриттям.