NASA виявила зародження системи планет, схожої на нашу

Вчені, що працюють у проекті американського космічного агентства NASA, виявили на відстані 10,5 світових років систему планет, яка нагадує Сонячну систему в її ранньому віці.

Про це повідомило в вівторок британське видання Daily Mail

"Розташована в 10,5 світлових років від нас у південній півкулі сузір'я Ерідана, зірка Епсілон Ерідана (EPS Еrі), є найближчою планетною системою з зіркою в центрі, подібної до раннього Сонця", - йдеться в публікації.

Це місце космосу має стати одним із найбільш цікавих для досліджень того, як формуються планети навколо зірки, подібної до нашого Сонця, пише видання.

Відкриття було зроблено з борту обсерваторії SOFIA, розташованої на літаку NASA. Вона працює в стратосферному шарі та здійснює спостереження в інфрачервоному діапазоні.

За попередніми даними, EPS Еrі має пояс з уламків, яким астрономи називають залишковий матеріал на орбіті зірки після того, як формування планети вже завершене. Уламки навколо зірки можуть формуватися з газу й пилу, а також невеликих скелястих порід і льоду. Вони можуть створювати широкі, суцільні або сконцентровані пояси, схожі на пояс астероїдів нашої Сонячної системи та пояс Купера – місця за межами орбіти Нептуна, де скупчено сотні тисяч крижаних і кам'янистий об'єктів.

Крім того, вчені виявили, що навколо зірки EPS Еrі обертається планета з подібною масою до Юпітера на майже такій самій відстані, як Юпітер від Сонця.

Науковці стверджують, що відкриття має важливе значення, оскільки воно підтверджує, що Епсілон Ерідана є гарною моделлю формування нашої Сонячної системи, отже може вказати на те, як само розвивалася наша сонячна системи.

"Ця зірка має планетарну систему й наразі проходить подібні катастрофічні процеси, які відбувалися в Сонячній системі в її юному віці, саме в той час, коли Місяць набув більшу частину своїх кратерів, Земля отримала воду в її океанах, а також коли на нашій планеті створилися умови для життя", - заявили з цього приводу вчені.