Астрономи знайшли в сузір’ї Живописця сліди "космічної ДТП"

Фото 20.05.2016 09:39 1065

Астрономи під час спостережень за планетною системою в сузір'ї Живописця з’ясували, що комети обертаються навколо зірки HD181327, це було першим свідченням існування кількох комет за межами Сонячної системи.

Висновки дослідників опубліковані Королевською астрономічною спільнотою в журналі Monthly Notices

Зірка, яка розташовується на відстані 169 світлових років від Землі, схожа на Сонце за своїм фізичним властивостям. Її маса дещо більша, ніж у Сонця, але вона є "дитям", чий вік не перевищує 25 мільйонів років. Процес формування зоряної системи ще не завершився.

Моделювання: Amanda Smith/University of Cambridge

Вчені вивчали зоряну систему в пошуках "зародків" планет або інших слідів їх формування. На подив дослідників, вони виявили не планети, а кільце з пилу, віддалене від зірки в три рази далі, ніж Плутон від Сонця. Кільце простягається приблизно на 5,4 мільярда кілометрів. Подібні кільця з пилу можуть залишатися на околицях зоряних систем після того, як формування планет завершилося, або ж вони можуть виникати в результаті масового зіткнення комет та інших малих небесних тіл.

Вивчивши розподіл зерен пилу, вчені дійшли висновку, що вони були утворені в ході другого сценарію: зірку оточує цілий "рій" комет, періодичні зіткнення яких "засмічують" окраїни зоряної системи частинками пилу і льоду.

Існує й інша версія освіти цього кільця з пилу. На думку дослідників, воно з'явилося в результаті "космічної ДТП" за участю планет або зародків планет.

Моделювання: Amanda Smith/University of Cambridge

При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання не нижче першого абзацу на «ukrinform.ua» — обов’язкові. Цитування і використання матеріалів у офлайн-медіа, мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди "ukrinform.ua". Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.

© 2015-2017 Укрінформ. Усі права застережені.

Дизайн сайту — Студія «Laconica»