Найбільше скарг щодо порушення мовного закону стосується сфери обслуговування - мовний омбудсман
Про це сказала уповноважена із захисту державної мови Олена Івановська в інтерв'ю "Радіо Свобода", передає Укрінформ.
"Це сфера обслуговування. Це 30-та стаття. Надання послуги за нашим законодавством має відбуватися державною мовою. І тут оці історії, які були теж такими помітними в соціальних мережах – історії про харківське таксі, про таксиста міста Дніпра. Далі – це 27-ма стаття, 28-ма стаття, ідеться про сайти. Люди інколи не звертають на це увагу, не зауважують, тому що багато хто з наших співгромадян взагалі ніколи не чули або не мали нагоди ознайомитися з мовним законодавством", - сказала Івановська.
За її словами, загалом за рік було накладено десь близько 40 штрафів через порушення мовного закону.
Вона зазначила, що при виявленні порушень спочатку йде попередження, а в разі повторення цієї ситуації – штраф.
"Мабуть, коли ми говоримо про попередження, тут більшою мірою йдеться про іміджеву таку історію. І, знаєте, усе-таки покарання розміром 3400 – вибачте, це не те покарання, до якого ми оці конотації покарання можемо собі приміряти, так? Тому що для великих мереж це взагалі не цифра, а ми працюємо саме з фізичною особою. Через те покарання 3400 гривень – це я б не вважала покаранням. Більшою мірою ми говоримо про імідж, про втрату репутаційну. І тут для нас не стільки важливо, власне, який штраф ми застосуємо, а якого результату ми доб'ємося", - відзначила Івановська.
Як повідомлялося, кількість скарг до Секретаріату уповноваженого із захисту державної мови щодо порушення мовного закону зросла на 27% порівняно з періодом січень-вересень минулого року.
Фото Укрінформу можна купити тут.