Як позбавитися нав’язливих рекламних дзвінків - роз’яснення Мінцифри
Як передає Укрінформ, відповідну інструкцію оприлюднило Міністерство цифрової трансформації.
«Набридло скидати дзвінки від школи англійської та слухати про швидкі гроші? З 2 жовтня набули чинності нові правила, які дозволяють оператором блокувати спам-номери. Є кілька варіантів, щоб позбутися рекламних дзвінків, на які ви не давали згоди», - йдеться в повідомленні.
У міністерстві радять українцям звернутися зі скаргою на спам до свого мобільного оператора чи на гарячу лінію уряду або надіслати відповідну заяву до Національної комісії з регулювання електронних комунікацій через її сайт.
Оператор перевірить номер, на який надійшла скарга, і заблокує, якщо він відповідає щонайменше двом критеріям:
- виклики здійснюють без комунікації;
- середня тривалість дзвінків за 7 днів — менш як 60 секунд;
- понад 50% дзвінків — на різні номери;
- на номер неможливо передзвонити;
- під час виклику відтворюється записане повідомлення;
- скарги від абонентів;
- кількість вхідних дзвінків, які не завершуються розмовою, на номер — менш як 5% вхідних та вихідних викликів цього номера;
- номер лише для дзвінків, а не для SMS чи інтернету.
Відповідні норми зафіксовано у постанові Кабінету міністрів від 25 червня 2025 р. №761 «Про затвердження Правил надання та отримання електронних комунікаційних послуг».
Як повідомлялося, Бюро економічної безпеки за сприяння Національного банку України та на підставі даних, отриманих від аналітиків БЕБ, викрили групу осіб, що організували роботу нелегальних процесингових центрів. Офіси працювали у Києві, Харкові, Одесі, Житомирі, Кременчуці та Кривому Розі. Їх добовий обіг міг сягати 5 млн грн оборотних безготівкових коштів із використанням карткових рахунків дропів.
Фото Укрінформу можна купити тут