реклама

Як YouTube та Фейсбук готуються з 15 липня до боротьби з фейками та АІ-контентом сміття у кіберпросторі

Як YouTube та Фейсбук готуються з 15 липня до боротьби з фейками та АІ-контентом сміття у кіберпросторі

Блоги
Укрінформ
Які революційні зміни упровадять невдовзі Meta й YouTube та яких «правил доброчесності» слід дотримуватися, щоби не потрапити під «репресії»

У зв’язку зі стрімким зростанням кількості неякісних відео, фейків та маніпуляцій, створених за допомогою нейромереж, YouTube оголосив про зміни у своїх правилах монетизації, які вступили в силу 15 липня.

Вони набули чинності для тих, хто бере участь у програмі YouTube Partner Program. Ці правила обмежать можливість заробітку на так званому «неавтентичному» контенті, до якого належать шаблонні та масово тиражовані відео, часто створені за допомогою штучного інтелекту.

Протягом останніх двох років платформа спостерігає зростання кількості відео низької якості. На YouTube дедалі частіше з’являються канали, що публікують ролики з синтетичними голосами, які накладені на слайд-шоу, уривки новин або цілі компіляції чужого контенту. Особливо популярними стали відео з АІ-музикою та псевдоновинами. Деякі з них збирають мільйони переглядів, попри повністю штучну природу такого «творчого процесу».

Хоча точне формулювання нових правил ще не оприлюднено, на сторінці довідки YouTube уже зазначено, що автори завжди мали зобов’язання завантажувати «оригінальний» та «автентичний» контент.

Представники YouTube підкреслюють, що самі правила суттєво не змінилися, але новий підхід до трактування «автентичності» контенту може призвести до масового відключення каналів від монетизації. Тому оновлення правил, за словами платформи, має допомогти авторам краще зрозуміти, що саме сьогодні вважається «неавтентичним» вмістом.

Деякі творці контенту висловили занепокоєння тим, що оновлення може обмежити можливість монетизації, зокрема для реакційних відео або відео з фрагментами чужих роликів. Але Рене Річі, керівник відділу редакційної політики YouTube та взаємодії з авторами, запевнив, що це не так.

У відео-зверненні він наголосив, що це всього лише «незначне оновлення» політик YPP, яке покликане краще ідентифікувати випадки масово виробленого або повторюваного контенту. До того ж, додав він, такий контент і раніше не підлягав монетизації, оскільки глядачі зазвичай вважають його спамом. Але те, про що Річі не згадує, це наскільки легше стало створювати подібні відео завдяки розвитку АІ.

Із розквітом генеративного штучного інтелекту YouTube буквально переповнений низькоякісним АІ-контентом (так званим AI slop). Наприклад, типова ситуація – відео з синтетичним голосом поверх фотографій, відеофрагментів або іншого переробленого матеріалу, створене за допомогою інструментів текст-у-відео. 

Цілі канали з АІ-музикою мають мільйони підписників. Фейкові відео з новинами, як-от у справі Diddy, також набирають мільйони переглядів. Особливо постраждала стрічка Shorts, яку буквально завалили сміттєвим AІ-контентом. Манімейкери використовують сервіси на кшталт n8n, щоби вантажити фурами ролики з безглуздим змістом або неперевіреною інформацією.

Ще один приклад: вірусна серія про справжнє вбивство в жанрі true crime, яка поширювалася на YouTube, виявилася повністю згенерованою АІ, про що повідомило видання 404 Media на початку року.

Більше того, навіть зображення генерального директора YouTube Ніла Могана було використане в фішинговій схемі, створеній штучним інтелектом, попри наявні інструменти для скарг на deepfake-контент.

Хоча YouTube і намагається применшити значення змін, називаючи їх «невеликим оновленням» або «уточненням», реальність така: якщо дозволити такому контенту розростатися і приносити прибуток, це може завдати серйозної шкоди репутації та вартості YouTube як платформи.

Тож не дивно, що компанія прагне мати чіткі політики, які дозволять їй масово виключати творців «АІ-сміття» з партнерської програми.

Але YouTube не єдиний, хто веде боротьбу з контентом від АІ. Meta також посилює боротьбу з «неоригінальним» контентом на Facebook.

Компанія «Meta» оголосила заходи з протидії акаунтам, які поширюють «не оригінальний» контент у Facebook. Тобто тим, хто систематично копіює чужі тексти, фото або відео. Ще однією проблемою є боти. Так згідно з останнім звітом прозорості Meta, 3% щомісячної активної аудиторії Facebook становлять фейкові акаунти. Тож за словами компанії, лише цього року було видалено близько 10 мільйонів профілів, які видавали себе за відомих авторів чи публічних осіб.

Крім того, ще 500 тисяч акаунтів отримали санкції за «спамну поведінку або фальшиву взаємодію». До таких заходів входить зниження видимості коментарів, зменшення охоплення публікацій та обмеження доступу до монетизації.

Це оновлення з боку Meta з’явилося буквально через кілька днів після того, як YouTube також оголосив про зміну політики щодо неоригінального контенту. Зокрема масово згенерованих завдяки штучному інтелекту відео.

Meta, як і YouTube, запевняє, що не карає за взаємодію з чужим контентом, якщо це, наприклад, реакційні відео, участь у трендах або додавання власного коментаря. Основна увага – до перепостів чужих матеріалів, особливо з боку спам-акаунтів або акаунтів, які прикидаються оригінальними авторами.

Попри те, що Meta зосереджується насамперед на повторному використанні чужого контенту, оновлення натякає на боротьбу і з АІ-контентом низької якості (AI slop). Такий контент часто складається зі слайд-шоу, відео з накладеним АІ-голосом або компіляцій згенерованих кадрів.

У випадку зловживань система застосовуватиме:

  • вилучення з програм монетизації на певний час;
  • зниження охоплення публікацій;
  • пріоритетність оригіналу у стрічці, якщо виявлено дублікат відео.

Також Meta тестує систему, яка додає посилання на оригінал під відео-дублікатами, щоб спрямувати аудиторію до справжнього автора.

Щоб не потрапити під «репресії», Meta рекомендує:

► не просто склеювати кліпи з різних джерел;

► не обмежуватися водяним знаком, якщо використовуєш чужі матеріали;

► створювати «автентичні історії», а не короткі беззмістовні ролики;

► уникати плагіату з інших додатків або сайтів;

► працювати над якісними субтитрами, а не покладатися лише на автоматичне АІ-згенероване озвучення.

Meta та YouTube заявляють, що зміни будуть упроваджуватися поступово протягом наступних місяців, щоб автори мали час адаптуватися. Але те, що ці заходи давно назріли, ні у кого не викликає сумнівів. Занадто сильно ми угрузли в інформаційному контент-смітті, яке перезаповнило у кіберпросторі ці дві популярні соціальні мережі.

Віктор Таран, експерт з оборонних та військово-технічних інновацій, спеціалізується на безпілотниках та кібербезпеці

Заглавне фото: WizCase (image generated with DALL·E through ChatGPT)

* Точка зору автора може не збігатися з позицією агентства
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-