«Дія» на першому місці: майже 55% українців торік користувалися е-послугами від держави

«Дія» на першому місці: майже 55% українців торік користувалися е-послугами від держави

Дослідження
Укрінформ
У 2024 році кожен другий українець користувався електронними державними послугами, найчастіше – застосунком чи порталом «Дія».

Про це під час презентації в Укрінформі дослідження «Як українці користувалися державними електронними послугами та інтернетом у 2024 році та чи змінилися ці звички за рік?» повідомив виконавчий директор Київського міжнародного інституту соціології Антон Грушецький.

«Наразі 54,7% українців стверджують, що вони користувалися принаймні однією державною електронною послугою. Не користувалися трохи більше 40%. Якщо говорити саме про користування «Дією» як флагманом сприйняття державних електронних послуг в Україні, то 42% українців визнають, що вони користуються нею», - сказав Грушецький.

Він зауважив, що певна диференціація серед користувачів спостерігається у віковому розрізі і пов'язана вона як з різною інтенсивністю користування інтернетом, так і з цифровою грамотністю. Зокрема, найчастіше і за більшою кількістю сервісів звертається до «держави у смартфоні» більш молода аудиторія – у категорії до 30 років е-послугами користуються понад 70% українців, тоді як серед людей віком від 70 років таких лише 22%.

Читайте також: Уряд розширив перелік отримувачів допомоги «Зимова єПідтримка» через Укрпошту

Як зазначила заступниця керівника з розвитку електронних послуг Міністерства цифрової трансформації Валерія Коваль, торік загальна кількість користувачів е-послуг в Україні трохи зменшилася у порівнянні з 2023 роком, коли в аналогічному дослідженні показник сягав 64,1%. Але зумовлене це, на її думку, рядом об’єктивних факторів.

«Наприклад, деякі люди користуються послугою лише раз у житті – це може бути «єМалятко» або одруження у «Дії». Друга причина - здебільшого послуги ми трансформуємо в автоматичні, щоб громадянин взагалі не потребував окремого звернення за ними. Наприклад, як автоматичне подовження субсидій. Найбільш показовим для нас є показник задоволеності українців електронними послугами. І за минулий рік він збільшився на 5%», - сказала Коваль.

Так, задоволеними в цілому е-сервісами є 84% українців проти майже 80% роком раніше.

Серед найбільш популярних державних е-послуг є «Дія» (її серед фаворитів назвали 42% опитаних), послуги щодо особистого транспорту (15%), платні послуги отримання інформації з реєстрів (13%), питання пенсійного забезпечення та отримання паспортів (по 10%).

Головним завданням запровадження е-послуг є спрощення життя для українців в контексті бюрократичного спілкування з державою. Цього року у Мінцифри обіцяють зосередитися на впровадженні принципів безбар’єрності у наданні державних сервісів, зокрема, сфокусувати увагу на спрощенні послуг для ветеранської спільноти.

Як повідомлялося, у сервісних центрах МВС оновлять систему електронної черги та запровадять нові послуги, зокрема отримання міжнародних прав через "Дію".

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-