На Новий рік українці хочуть у подарунок романтичні подорожі, автівку й гроші

На Новий рік українці хочуть у подарунок романтичні подорожі, автівку й гроші

Опитування
Укрінформ
Серед подарунків на новорічні свята українці найбільше хотіли б отримати романтичну подорож, а також автомобіль та аксесуари до нього.

Як передає Укрінформ, про це свідчать результати опитування, яке провів Київський міжнародний інститут соціології (КМІС) 3-11 грудня 2021 року.

"Якщо у попередні "доковідні" роки українці були дуже меркантильні (на першому місці з великим відривом були гроші), то зараз вони так скучили за подорожами, що на перше місце вийшли романтична подорож (18% опитаних) і автомобіль та аксесуари до нього (12%). Наступні три подарунки, які б хотіли отримати українці, – це гроші (10%), мобільний і інші електронні пристрої (9%) та побутова техніка (7%)", – йдеться у повідомленні.

Всі інші подарунки хочуть отримати менш ніж 5% опитаних.

Як зазначається, щодо бажаних подарунків для чоловіків та жінок, то крім грошей (які і чоловікам, і жінкам подобаються однаково) між ними очікувано є суттєва різниця. Автомобілі чи аксесуари до них хотіли б отримати 14% чоловіків і 10% жінок, побутову техніку 8,3% жінок і 4,5% чоловіків. У романтичну подорож хотіли б поїхати 20% жінок і 17% чоловіків. Туалетну воду, парфуми, косметику хотіли б отримати 6% жінок і 3% чоловіків.

Існує також і вікова різниця у новорічних побажаннях. З віком українці стають менш романтичними і менше хочуть подорожувати: у романтичну подорож у віці до 60 років хотіли б поїхати 20-25% українців, у 60-69 років 11%, а після 70 років тільки 4%. Це суттєво відрізняє Україну і інші пострадянські країни від західних країн, йдеться у повідомленні. В Україні рівень щастя з віком падає, а в західних країнах U-подібна залежність, спочатку з віком рівень щастя падає, а після 50 зростає, пенсіонери більше насолоджуються життям і подорожують. Бажання отримати автомобіль з віком зменшується від 19% до 3% (можливо, частково тому, що він в них вже є).

За даними опитування, якщо розглядати зміну у побажаннях з 2014 до 2021 року, то крім суттєвого зростання бажання подорожувати зростає потреба у мобільних телефонах і інших електронних пристроях (з 3% у 2014-му до 9% у 2021 році), а також у планшетах і комп’ютерах. Це може бути пов’язано з інформатизацією суспільства, необхідністю дистанційної роботи через пандемію, зростанням кількості користувачів інтернету (у 2014 році серед дорослого населення 18+ було близько 55% користувачів, а зараз біля 75%).

Відповідаючи на запитання про бажаний подарунок, респонденти могли також дописати своє бажання, якщо його не було в нашому списку. Найчастіше зустрічалося те, що подарувати неможливо, – мир та здоров’я. Але були і більш реалістичні побажання. Це будь-які поздоровлення від дітей чи онуків або щоб вони приїхали у гості. Респонденти хотіли б отримати у подарунок книжку, балалайку, велику шоколадку, мопед двухциліндровий, набір фарб для живопису, поцілунок від дружини, "шаблю отамана Сірка Івана", "щоб всі ті, хто мутить воду в Україні, забрались до бісового батька за поребрик", шубу з соболя, і "щоб забрали жінку на пів року".

КМІС провів власне всеукраїнське опитування громадської думки "Омнібус" методом телефонних інтерв’ю з використанням комп’ютера (computer-assisted telephone interviews, CATI), на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Опитано 2000 респондентів, що мешкають у всіх регіонах України (крім АР Крим). Вибірка репрезентативна для дорослого населення (віком 18 років і старше) України. До вибірки не включаються території, які тимчасово не контролюються владою України – АР Крим, окремі райони Донецької та Луганської областей.

Статистична похибка вибірки (з імовірністю 0,95 і з врахуванням дизайн-ефекту 1,1) не перевищує: 2,4% – для показників, близьких до 50%; 2,1% для показників, близьких до 25%; 1,5% – для показників, близьких до 10%; 1,1% – для показників, близьких до 5%.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-