Українці розповіли, як проводили дозвілля у 2021 році

Українці розповіли, як проводили дозвілля у 2021 році

Інфографіка
Укрінформ
Попри карантинні обмеження, цього року українці відносно часто ходили до ресторанів – близько 20% опитаних.

Як передає Укрінформ, про це свідчать результати підсумкового річного онлайн-опитування Соціологічної групи «Рейтинг».

За даними опитування, найпопулярнішим видом дозвілля у цьому році був перегляд фільмів та серіалів, а також приготування улюблених страв. Також популярним видом дозвілля було читання чи прослуховування книг та відвідування гостей.

Близько 40% опитаних відносно часто споживали алкоголь (20% не робили цього). Третина займалися фізичними тренуваннями, фітнесом (стільки ж не робили цього), натомість йогою займалися лише 4%, і це найменш популярне хобі серед опитаних. При цьому чверть опитаних часто переглядали спортивні матчі чи поєдинки, ще близько 5% – робили ставки на спорт.

Близько 40% опитаних цього року грали в різні ігри, найчастіше – в ігри на телефоні, дещо менше в комп’ютерні й настільні ігри. Менш як 5% грали в боулінг чи більярд.

Третина опитаних відносно часто займалися шопінгом чи їздили на природу і пікніки. Близько 30% респондентів цьогоріч часто або іноді ходили в кав’ярні, займались фотографією, робили косметичні процедури. Чверть – займалися рукоділлям й духовними практиками. Третина відносно часто відвідували церкву. Кожен десятий цікавився тренінгами особистісного розвитку.

Попри карантин відносно часто цього року українці ходили й до ресторанів – близько 20%.

За рік кожен десятий був у туристичних походах, подорожував Україною або виїжджав за кордон.

12-15% опитаних у цьому році ходили по гриби чи збирали ягоди, 11% – на рибалку, 2% – на полювання.

Близько 20% займалися малюванням, 12% – ходили на танці, співи/грали на інструментах.

Значно рідше українці відвідували концерти чи фестивалі, кінотеатри, нічні клуби – менш як 10%. Відвідували театр, музеї чи виставки – близько 5%.

Згідно з даними опитування, чим вищий дохід респондентів, тим різноманітніші у них види дозвілля та їх частота. Молодь частіше грає в ігри, займається спортом, ходить в кафе і ресторани. Водночас читають та ходять до церкви частіше старші.

Загалом жінки активніше за чоловіків цього року займались кулінарією, робили косметичні процедури, займалися фото, рукоділлям й творчістю загалом, а також шопінгом. Також жінки відносно частіше дивились фільми, серіали, займались музикою, духовними практиками, читали книги, ходили в церкву. Водночас чоловіки частіше дивились спортивні матчі та поєдинки, грали в комп’ютерні ігри, рибалили, ходили в туристичні походи, робили ставки на спорт та споживали алкоголь.

Майже 60% опитаних в цьому році збирали врожай овочів, фруктів чи робили закрутки. Навіть серед наймолодших таких близько половини. А серед тих, хто живе у приватному будинку, таких абсолютна більшість (близько 80%).

«Результати опитування свідчать, що активне дозвілля та хобі впродовж року підвищують позитивні емоції та відчуття успішності року. Особливо це розваги, які були менш доступні у минулому році через пандемію: концерти, дискотеки, подорожі за кордон», – йдеться у повідомленні.

При цьому, як стверджують автори дослідження, дозвілля «на виїзд» більше впливає на задоволеність життям та радість, ніж такі самі активності вдома: наприклад, похід в кіно більше приносить радості, ніж просто фільми й серіали; ресторани, кафе й шашлики більше радують, ніж кулінарія; заняття спортом – більше, ніж перегляд матчів.

Водночас домашні творчі хобі, наприклад малювання, рукоділля, книги, приносять більше позитивних емоцій, ніж комп’ютерні/ мобільні ігри, фільми, серіали, які в цілому найменше приносять задоволення, відчуття успішності чи любові.

З усіх активностей відвідування церкви найменше приносило опитаним радості у цьому році, і помітно менше ніж тим, хто займався просто духовними практиками, зазначають автори дослідження.

Скоріше негативний вплив на позитивні емоції має алкоголь: ті, хто часто споживали алкоголь, більше відчували у цьому році гнів і страх та найменше – любов до інших. Натомість чим частіше люди ходили в гості цього року, тим більше вони відчували позитивні емоції.

Як наголошують автори дослідження, якщо збір врожаю (гриби, фрукти, картопля) позитивно впливає на показник успішності й задоволеності, то ось традиція робити закрутки навпаки – люди, які робили це цього року, задоволені своїм життям помітно менше. І якщо до збирання молодь залучена активно, то роблять закрутки вже переважно старші.

В цілому ж ті, хто займався будь-якими активностями, мають вище відчуття успішності й позитивності 2021 року. Тому і рибалка, і збір грибів, і духовні практики, тренінги розвитку, шопінг, книги й походи також приносили в цьому році переважно позитивні емоції людям, підсумовується у повідомленні.

Опитування проводилося серед населення України віком від 18 років і старше в усіх областях, крім тимчасово окупованих територій Криму та Донецької й Луганської областей. Вибірка репрезентативна за віком, статтю і типом поселення. Вибіркова сукупність: 1600 респондентів. Інтернет-опитування методом Computer-Assisted Self Interviewing (CASI) здійснено на основі випадкової вибірки мобільних телефонних номерів. Помилка репрезентативності дослідження з довірчою імовірністю 0,95: не більше 2,4%. Терміни проведення: 4-7 грудня 2021 року.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-