Як розмовляти, щоб не травмувати: представили методику спілкування з дітьми про Голодомор

Як розмовляти, щоб не травмувати: представили методику спілкування з дітьми про Голодомор

Фото
Укрінформ
У межах інформаційної кампанії до 88-х роковин вшанування жертв Голодомору 1932-33 років Український інститут національної пам'яті підтримав створення спеціального методичного комплексу для дітей дошкільного віку на основі книги про історію Голодомору “Скриня”.

Методичний комплекс представили в Укрінформі голова Українського інституту національної пам’яті Антон Дробович і письменниця, авторка книги для дітей про історію Голодомору «Скриня» Катерина Єгорушкіна.

Як зазначив Дробович, фокус цьогорічної інформаційної кампанії вшанування жертв Голодомору – діти як найвразливіша категорія жертв сталінського геноциду, а також те, як розмовляти з сучасними дітьми та підлітками про Голодомор, щоб не травмувати, але водночас передати пам’ять про трагедію наступним поколінням.

“Цього року Інститут національної пам’яті підтримав створення спеціального методичного комплексу на основі книги Катерини Єгорушкіної “Скриня”, а також методичну розробку з психологічним та історичним контекстом до цієї книги, яка може бути використана при розмові на цю складну тему з дітьми 3-6 років. Ми пропонуємо це для шкіл, закладів дошкільної освіти, домашнього спілкування”, - розповів Дробович.

Він повідомив, що повна версія книги є у відкритому доступі на сайті УІНП, а також її можна придбати в самому інституті.

“Ця книга стала частиною заходів, які робить інститут до Дня пам’яті жертв Голодомору... Ми хочемо допомогти суспільству опрацьовувати цю тему краще й глибше”, - зазначив Дробович.

З дітьми слід говорити на таку складну й тяжку тему як Голодомор, адже вона є в українцях на генетичному рівні, вважає авторка книги «Скриня».

“Замовчувати ці теми вкрай неправильно, вони все одно є і в нашому тілі, і на генетичному рівні, і передаються як певні копінг-стратегії. Саме цей емоційний заряд дозволив створити ті метафори, які є зрозумілими і дітям, і дорослим. Метафору скрині діти розуміють як те, куди ми складаємо свої скарби. Маленькі дітки туди кладуть єдинорога, ведмедика, любов до мами, сердечка. Коли це доросліші діти, то ми вже говоримо про національну ідентичність, пам’ять, предмети побуту, історії предків. І я бачу, як діти змінюються”, - зазначила Єгорушкіна.

Учасники заходу нагадали, що у межах цьогорічних пам’ятних заходів з вшанування жертв Голодомору Український інститут національної пам’яті звертає особливу увагу на дітей – тих, які стали найвразливішими жертвами геноциду, а також сучасних дітей і підлітків, ставлячи питання, як говорити з ними про трагедію, щоб не травмувати, але водночас передати пам’ять про події. З цією метою розроблено методичний комплекс матеріалів про історію Голодомору для дітей дошкільного віку на основі книги «Скриня» авторства Катерини Єгорушкіної.

У четверту суботу листопада Україна і світ щорічно вшановують пам’ять жертв Голодомору 1932–1933 років.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-