У ДБР розповіли про кримінальну справу щодо катерів «Кентавр» з Кузні на Рибальському

У ДБР розповіли про кримінальну справу щодо катерів «Кентавр» з Кузні на Рибальському

Оновлено
Укрінформ
Побудовані на заводі "Кузня на Рибальському" військові катери "Кентавр" не можуть бути прийняті на озброєння Військово-морських сил, оскільки вони не пройшли державні випробування; кримінальну справу стосовно цих катерів невдовзі передадуть до суду.

Як передає Укрінформ, про це в ефірі телеканалу "Дом" повідомив виконувач обов'язки директора Державного бюро розслідувань Олексій Сухачов.

Як зазначається у повідомленні, до 1 листопада має завершитися досудове розслідування щодо оборонного держзамовлення — виробництва трьох десантно-штурмових катерів, яке виконує завод "Кузня на Рибальському". Спочатку держзамовлення повинно було виконувати держпідприємство, але в підсумку контракт був укладений з приватним ПрАТ "Завод "Кузня на Рибальському".

Читайте також: Експосадовцю МОУ загрожує до 10 років за неякісні антиснайперські системи на 8,7 мільйона

"Проєкт ініціативно за свої кошти розробило державне конструкторське бюро, яке розташоване в Миколаєві. Але з причин небажання, з причин відстоювання, напевно, чиїхсь інших інтересів, інших осіб — і проєкт, і державний контракт виконувало ПрАТ "Завод" Кузня на Рибальському", — сказав Сухачов.

Очільник ДБР нагадав, що, згідно з контрактом, завод повинен був побудувати три кораблі.

"Побудовано два, один перебуває на стадії будівництва на "Кузні на Рибальському". Але ті технології, які використовувало підприємство, не дозволили у встановлені терміни виконати державний контракт, і як наслідок, в армію не поставлені кораблі, яких вона потребує", — пояснив він.

Читайте також: Суд зменшив заставу голові правління «Кузні на Рибальському» майже у дев’ять разів

За словами керівника ДБР, навіть побудовані катери "Кентавр" не можуть бути прийняті на озброєння Військово-морських сил, оскільки вони не пройшли державні випробування.

"Вони не витримують ніякої критики, не відповідають їхні технічні потужності, технічні показники тим вимогам, які закладало Міністерство оборони. При проведенні державних випробувань в одного з кораблів було загоряння двигуна. Швидкісні режими не витримують. Ми вже не говоримо про те, що буде, якщо на судні буде особовий склад з озброєнням", — акцентував Сухачов.

У підсумку, за його словами, буде проводитися претензійна робота Міністерства оборони. "Є певний порядок відмови від кораблів, і судові процеси", — уточнив керівник ДБР.

Читайте також: Суд відправив під арешт голову правління «Кузні на Рибальському»

Він додав, що кримінальну справу стосовно "Кентаврів" незабаром буде передано до суду. Слідство довело, що була змова чиновників Міністерства оборони та виконавця контракту.

"Днями ми проводили координаційну нараду з керівниками слідчого підрозділу. Для себе визначили терміни закінчення досудового розслідування — 1 листопада 2021 року. Далі – наступна стадія ознайомлення всіх сторін із матеріалами кримінального провадження, і справа буде направлена до суду... Є фактичні дані, якими володіє слідство, і вони лягли в основу підозр, які були пред'явлені колишнім топчиновникам — двом директорам департаментів, колишньому заступнику міністра оборони та чинному керівникові приватного підприємства", — заявив Сухачов.

Читайте також: Арештували третього підозрюваного у справі «Кузні на Рибальському»

Він розповів, що слідчими Державного бюро розслідувань розслідується 328 подібних проваджень. "17 підозр тільки в цьому році було оголошено військовослужбовцям та особам, які беруть участь в освоєнні державних коштів. 16 обвинувальних актів направлено до суду. 3 обвинувачувальні вироки оголошено судами", — підсумував Сухачов.

Водночас у "Кузні на Рибальській" з приводу цих заяв наголошують, що єдине держпідприємство, яке могло бути задіяне в проєкті - «Дослідно-конструкторський центр кораблебудування» (м. Миколаїв) - не має потужностей для будівництва катерів і та не могло виконувати держзамовлення.

У ПрАТ заявили, що також розробили "свій проєкт ініціативно за свої кошти".

Коментуючи слова Сухачова про те, що під час державних випробувань в одного з кораблів зайнявся двигун, у "Кузні на Рибальській" стверджують, що "ніколи ніякого загоряння не було, а державні випробування взагалі ще не призначені".

При цьому, стосовно закидів щодо невідповідності катерів технічним показникам та невиконання термінів поставок, у компанії заявили про "відмови постачальників поставляти спеціалізоване обладнання та непризначення Міноборони державних випробувань понад два з половиною роки".

"Колектив заводу «Кузня на Рибальському» вимагає вибачень і спростувань від Олексія Сухачова та залишає за собою право подати до суду проти в.о. директора Державного бюро розслідування за публічні маніпуляції, які завдають репутаційної шкоди українському оборонному підприємству", - йдеться у заяві.

Як повідомлялося, вартість держоборонзамовлення заводу "Кузня на Рибальському" становить майже 18 млн дол. Поставити військову техніку Військово-морським силам України завод повинен був ще у 2018 році. Однак катери досі випробують.

За даними слідства, Міноборони закупило, а підприємство "Кузня на Рибальському" поставило непридатні катери "Кентавр". В результаті підозри у перевищенні повноважень і змові оголошені колишнім військовим топчиновникам і керівнику "Кузні на Рибальському". Держзвинувачення нарахувало близько 476 млн грн збитків.

До продажу у 2018 році власником ПрАТ "Завод "Кузня на Рибальському" опосередковано був експрезидент України Петро Порошенко.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-