Медіаекспертка: В українських ЗМІ «оживають» жанри, які вже почали відходити

Медіаекспертка: В українських ЗМІ «оживають» жанри, які вже почали відходити

Укрінформ
За період воєнного конфлікту в українських ЗМІ нове життя отримали жанри, які, здавалося б, уже померли, ще одна тенденція нашого медіаринку - відхід друкованої преси.

Про це у програмі "На самом деле: мир" на телеканалі "Дом" розповіла виконавча директорка Українського інституту медіа і комунікацій Діана Дуцик, передає Укрінформ.

Вона зазначила, що на світовому рівні немає єдиної тенденції в розвитку засобів масової інформації.

"У різних країнах, на різних континентах дуже різні тенденції. А африканський континент взагалі особливий — там усе по-іншому розвивається, ніж в Європі", - сказала Дуцик.

Читайте також: Дистанційне навчання потребує зміни підходів у журналістській освіті - експерти

Експерт показала це на прикладі ситуації з пресою в Європі та Україні. Європа традиційно привчена багато читати, тому в європейських країнах друкована преса ще зберігає свої позиції. Водночас газети, журнали вмирають в Україні.

"В Україні ми бачимо інші тенденції. Вони пов'язані з економікою, з логістикою, тому що в нас немає нормального постачання щоденної преси. І тому друкована преса в Україні вмирає, дійсно", - констатувала медіаекспертка.

Водночас в Україні велика кількість онлайн-ЗМІ, розвивається телебачення, а останнім часом відзначається розвиток радіо, перерахувала Дуцик.

Читайте також: Саморегулювання медіа має бути відображене в законодавстві - експерт

"Також ми спостерігаємо в Україні велику кількість блогерів, тобто триває розвиток блогерства. Я не називаю це журналістикою, проте це дуже популярна форма. І молодь часто більше довіряє блогеру, ніж засобу масової інформації. Але це питання вже до самих ЗМІ, як їм повернути довіру та завоювати знову увагу молодого покоління", — зауважила керівниця Українського інституту медіа і комунікацій.

Щодо жанрових переваг, то це залежить від аудиторії. Наприклад, молоді більше подобається коротка форма подачі інформації.

"Молоді для розваги цікаві короткі формати — це TikTok, відео в TikTok або в інших соцмережах. Telegram і Facebook популярні зараз, наприклад, серед журналістів, як робочий інструмент. Тобто все залежить від того, до якої групи ви належите і який інструмент, яка платформа популярна в цій групі", — пояснила експертка.

Читайте також: Західні фахівці підтверджують демократичність законопроєкту про медіа – Ткаченко

При цьому Дуцик не вважає, що вмирають великі, "довгі" жанри.

"Якщо подивитися на сім останніх років, поки у нас триває війна, у нас дуже багато жанрів (які, здавалося б, вже померли) навпаки живуть новим життям. Наприклад, це жанр репортажу — абсолютно не короткий жанр, проте багато журналістів працюють у цьому жанрі, а люди читають те, що вони роблять. Тому що всіх цікавлять не тільки новини, а певна рефлексія, яку люди переживають під час складних подій", - навела приклад медіаекспертка.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-