Проблему євроблях не вирішити через преференції їхнім власникам — експерт

Проблему євроблях не вирішити через преференції їхнім власникам — експерт

Ексклюзив
Укрінформ
Проблема авто на іноземній реєстрації потенційно має лише вимушені рішення або ж відверто неприйнятні з огляду на європейське право та міжнародні зобов'язання України.

Таку думку висловив координатор парламентської експертної групи з європейської інтеграції Денис Черніков в коментарі Укрінформу щодо того, чи відповідають зобов'язанням України за Угодою про асоціацію останні ініціативи в українському парламенті.

«Більшість з запропонованих ідей вирішення проблеми євроблях є відверто неприйнятними, бо вони пропонують створити преференції одній категорії громадян — фактичним власникам таких авто, а це порушує засадничі європейські принципи рівності перед законом та вільної конкуренції. Водночас пропозиції знизити податки при реєстрації ввезених вживаних авто не суперечить принципам права, і такі ініціативи можуть бути прийняті», — зазначив Черніков.

Він звернув увагу, що на сьогодні ще діють знижені ставки акцизів на імпорт вживаних авто, вони дозволяють здешевити розмитнення на 30-40%. Але відповідний закон (№1389-VIII, його умовно називають «законом про зниження акцизу») втратить чинність з 2019 року. Однак уже найближчим часом у Верховній Раді мають бути проголосовані у другому читанні законопроекти, які пропонують зниження ставок акцизів та посилення відповідальності за експлуатацію нерозмитнених авто — №8487 та №8488.

Як наголосив координатор ПЕГ, питання акцизу на вживані авто хоча й регламентується на рівні законодавства ЄС (зокрема, залежність розміру акцизу від віку транспортного засобу не відповідає цим нормам), але на сьогодні Україна не має зобов'язань впроваджувати ці норми в рамках Угоди про асоціацію, тому такі новації допустимі.

Безумовно, преференції до порушників законодавства є вимушеними заходами, але вони повинні мати недискримінаційний характер щодо усіх категорій власників авто. «Сподіваємось, вітчизняний законодавець це врахує», — наголосив експерт.

Водночас лунають ініціативи й іншого характеру — закрити кордон для вживаних авто за нелегальними схемами, дозволити тим, хто вже ввіз такі авто розмитнити їх за пільговими ставками, а законодавство залишити таким як є. Такі пропозиції неприйнятні: преференції лише для певної категорії громадян, тим більше порушників законодавства, спотворюють вільний ринок та конкуренцію, а це не відповідає стандартам та принципам ЄС, підкреслив Черніков.

Читайте також: У Раді пропонують дати 2 місяці на пільгове розмитнення "євроблях"

Як відомо, у четвер, 8 листопада, Верховна Рада має позачергово розглянути у другому читанні два законопроекти: «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» №8487 та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» № 8488, які містять пропозиції щодо більш доступного розмитнення автомобілів з єврономерами. Таку пропозицію висловив Комітет ВР з питань податкової та митної політики.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-