В очікуванні виборів: ІМІ фіксує пік “розквіту” джинси за останні п'ять років

В очікуванні виборів: ІМІ фіксує пік “розквіту” джинси за останні п'ять років

959
Ukrinform
В Україні рівень джинси в інтернет-ЗМІ є найвищим за останні п'ять років, і вдвічі перевищує показники, які фіксували медіа-експерти у цей же час 2017 року.

Про це повідомила виконавчий директор Інституту масової інформації (ІМІ) Оксана Романюк у понеділок на засіданні круглого столу в Укрінформі.

“Ми зараз фіксуємо найвищий рівень джинси в інтернет-ЗМІ за останні п’ять років. Ми роздали дослідження за останні два роки, але загалом досліджуємо це явище протягом п’яти років, тому можемо порівнювати. Так от зараз пік, і це ще не стартувала офіційна виборча кампанія. У мене враження таке, що “політичні пакети” взяли усі, 98%”, - сказала Романюк.

На її думку, причинами такої ситуації є складна економічна ситуація на медіа-ринку, зростання тиску власників на медіа, а це впливає на якість. “ЗМІ, які були лідерами у рейтингу, збільшили свою якість протягом останніх двох років. ЗМІ, які були у нижній частині рейтингу, знизили свою якість. Таким чином у нас йде ще більша поляризація по контенту медіа-ринку”, - додала Романюк.

За її словами, ІМІ провів моніторинг з 1 січня 2017 року по вересень 2018 року у 10 загальноукраїнських інтернет-виданнях та 5 друкованих виданнях. Зокрема, до початку третього кварталу 2018 року в середньому експерти фіксували 69 матеріалів з ознаками замовності в досліджуваних ЗМІ, натомість у третьому кварталі 2018-го ця цифра сягнула 159 матеріалів.

Романюк зазначила, що не було зафіксовано джинси в центральних стрічках новин на сайтах “Українська правда”, Укрінформ та Ліга, однак на Укрінформі та Лізі траплялися матеріали із неналежним маркуванням.

Найбільше матеріалів із ознаками замовності експерти зафіксували у центральних стрічках новин сайтів УНІАН (в середньому 35,5 матеріалів на тиждень), “Обозреватель” (16).

Результати моніторингу також засвідчили, що ще одним із лідерів з розміщення джинси є сайт “112.ua”, де за період моніторингу в середньому фіксувалось 12,5 замовних матеріалів. На цьому ресурсі найчастіше свою діяльність просувають Вадим Рабінович та його партія “За життя”, Віктор Медведчук, “Опозиційний блок”.

За підсумками майже двох років моніторингу основними замовниками джинси в інтернет- та друкованих ЗМІ виявилися: на першому місці – УПЦ МП (майже 19,7 матеріалів із ознаками замовлення щотижня), “Опоблок” та партія “Відродження” (7,7 матеріалів), Ляшко та Радикальна партія (5,5), Юлія Тимошенко та Вадим Рабинович (по 3,8 матеріалів), та Медведчук (3,1 матеріал щотижня).

Читайте також: КВУ закликає політиків відмовитися від реклами до старту виборчої кампанії

Моніторинг проводили експерти Інституту масової інформації за підтримки програми “У-Медіа” “Інтерньюз Нетворк” у період з січня 2017 року по вересень 2018 року в десяти всеукраїнських інтернет-виданнях (УНІАН, “Обозреватель”, “Цензор.нет”, 112.ua, “Страна.ua”, ТСН.ua, “Корреспондент.net”, “Українська правда”, “Ліга.net”, Укрінформ). 

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-
*/ ?>