Громадяни звертаються стосовно нововведень після оновлення програми житлових субсидій – Урядовий контактний центр

Громадяни звертаються стосовно нововведень після оновлення програми житлових субсидій – Урядовий контактний центр

658
Ukrinform
Перед початком опалювального сезону у переважної більшості громадян виникає традиційне запитання щодо оплати вартості житлово-комунальних послуг.

Адже через підвищення цін і тарифів майже 8 мільйонів родин оформили субсидію – безповоротну адресну державну допомогу громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу і твердого палива. 

В Україні вже понад 20 років надання субсидій регулюється постановою Кабінету Міністрів України №848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива». Допомогу держави – субсидію – може отримати більшість українських родин, якщо їхні комунальні витрати перевищують в середньому 15% щомісячного сукупного доходу. Субсидія розраховується (окремо на опалювальний сезон і окремо на літній період), виходячи виключно з доходу зареєстрованих у будинку / квартирі осіб, і оформлюється на будь-кого з членів родини. Державою також зроблено крок назустріч і тим людям, які орендують житло. Такі сім’ї на підставі договору найму / оренди житла теж можуть оформити субсидію і значно менше платити за комунальні послуги.

Так, з 1 травня 2017 року, на підставі внесених 26 квітня 2017 року урядом змін у вищезазначену постанову, в Україні діє оновлена програма житлових субсидій. На основі цих змін органи соціального захисту населення провели у травні-червні перепризначення субсидії на наступний рік та розрахували її розміри на літній період, а з жовтня – на новий опалювальний сезон.

Повторно подавати документи на оформлення допомоги необхідно лише тим, хто орендує житло чи в кого відбулися зміни у складі сім’ї. Для решти субсидіантів перерахунок проведуть автоматично, без повторного звернення.

Протягом кількох тижнів з моменту отримання документів соціальна установа письмово повідомить про рішення з приводу надання допомоги та її розміру. Субсидія безповоротно призначається на 12 місяців, а не на півроку, як було раніше. Вона автоматично перераховується на наступний термін вже без додаткових заяв. Також постановою Кабінету Міністрів України від 26 квітня 2017 року №300 «Про внесення змін до деяких постанов Кабінету Міністрів України» передбачається здійснення монетизації залишків невикористаних субсидій на оплату опалення (в обсягах до 100 куб. м природного газу та 150 кВт/г електроенергії), що виникли у зв’язку з економним споживанням природного газу та електроенергії. Кошти перераховуватимуться на особовий рахунок одержувача в банківській установі чи будуть виплачуватися через відділення поштового зв’язку ПАТ «Укрпошта».

Як повідомили у Міністерстві фінансів України, механізм монетизації субсидій буде запущено з січня 2018 року. За новою схемою, розрахунок за субсидії буде проводитися безпосередньо Казначейством без будь-яких протоколів. Разом з тим будуть чітко встановлені терміни здійснення розрахунків – до 24 числа кожного місяця, що буде гарантувати своєчасність оплати. Важливо, що субсидії будуть нараховуватися за фактично спожиті обсяги послуг. Це унеможливить ситуацію, коли виконавці отримують більший обсяг субсидій, ніж спожили домогосподарства. Таким чином, будуть ефективніше використовуватися бюджетні кошти.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 220 тисяч звернень з питань житлового субсидіювання.

Зокрема, громадяни скаржилися з приводу не проведення автоматичного нарахування житлової субсидії на неопалювальний період; невиплати коштів готівкою згідно з призначеною субсидією для придбання побутового палива і частини зекономлених субсидій; тривалого розгляду поданих документів для призначення субсидії та відмови в наданні субсидії.

Так, пенсіонерка з м. Одеса зателефонувала на урядову «гарячу лінію» щодо автоматичного продовження субсидії. Жінка повідомила, що користувалась субсидією в опалювальному сезоні 2016/2017 рр., але станом на вересень 2017 року субсидію не подовжено на наступний опалювальний сезон. Додатково заявниця зазначила, що змін у доходах не відбулося, склад зареєстрованих на житловій площі осіб не змінився, борги за комунальні послуги відсутні. Тож громадянка просила сприяння в автоматичному продовженні субсидії. Дане звернення було надіслано на розгляд Одеській обласній державній адміністрації. Після здійснення зворотного зв’язку фахівцями Центру встановлено, що питання було вирішено повністю вже за декілька днів. Заявниця повідомила, що кошти на придбання твердого палива отримала у повному обсязі.

Жінка із с. Шевченкове Тернопільської області повідомила фахівцям урядової «гарячої лінії» про те, що вже тривалий час не здійснюється виплата коштів за її субсидію. Заявниця вже зверталася до Тернопільської облдержадміністрації, проте отримала відповідь, де було зазначено, що відсутнє фінансування для виплати їй субсидії на придбання твердого палива. Громадянка просила сприяння у пришвидшенні виплати коштів по її субсидії. Після повторного розгляду звернення Тернопільською облдержадміністрацією, через деякий час кошти на придбання твердого палива були виплачені заявниці у повному обсязі, що і підтвердилося під час зворотного зв’язку.

Жителька м. Селидове Донецької області звернулася на урядову «гарячу лінію» з приводу подовження нарахування житлової субсидії. Жінка зазначила, що користувалася субсидією по оплаті житлово-комунальних послуг до квітня 2017 року, яку не було автоматично подовжено на наступний період. Громадянка просила сприяння у подовженні субсидії. Звернення було розглянуто Донецькою облдержадміністрацією. Під час зворотного зв’язку із заявницею було встановлено, що за декілька днів їй було подовжено субсидію.

За період з 20 по 26 жовтня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 265 тисяч 333 дзвінка, а також 1488 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна чи Lifecell.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua


Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-