Звернення на урядову «гарячу лінію» допомогло чоловіку з інвалідністю відновити виплату соціальної допомоги

Звернення на урядову «гарячу лінію» допомогло чоловіку з інвалідністю відновити виплату соціальної допомоги

Укрінформ
Особам, які звертаються для встановлення інвалідності, проводиться медико-соціальна експертиза, однак через корупційний фактор і непрозорість процедур робота МСЕК пов’язана із багатьма проблемами, одна з яких - повторний огляд осіб з інвалідністю для чергового підтвердження свого стану.

Згідно з постановою Кабінету Міністрів України від 3 грудня 2009 року №1317 «Питання медико-соціальної експертизи» особам, які звертаються для встановлення інвалідності за направленням лікувально-профілактичного закладу охорони здоров’я, проводиться медико-соціальна експертиза після проведення діагностичних, лікувальних і реабілітаційних заходів за наявності відомостей, що підтверджують стійке порушення функцій організму, обумовлених захворюваннями, наслідками травм чи вродженими вадами, що спричиняють обмеження життєдіяльності.

Медико-соціальну експертизу проводять медико-соціальні експертні комісії (МСЕК), з яких утворюються в установленому порядку центри (бюро), що належать до закладів охорони здоров’я при Міністерстві охорони здоров’я Автономної Республіки Крим, управліннях охорони здоров’я обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій.

За інформацією Міністерства охорони здоров’я України, пріоритетним завданням медико-соціальної експертизи сьогодні, як і в попередні роки, залишається комплексна реабілітація осіб з інвалідністю, особливо учасників антитерористичної операції, їх вчасного, якісного протезування та створення належних умов для інтеграції в суспільство. Створені всі умови для оформлення документів та огляду на МСЕК зазначеного контингенту без бюрократичних перепон і тяганини. При огляді учасників АТО, окрім суто фізичних наслідків ушкодження здоров’я, обов’язково враховується психологічний стан військовослужбовця, можливості соціальної адаптації, навчання, перекваліфікації тощо.

Водночас, через корупційний фактор і непрозорість процедур робота медико-соціальної експертизи пов’язана із багатьма проблемами, найпоширенішою з яких є повторний огляд осіб з інвалідністю для чергового підтвердження свого стану.

Загалом в Україні, за даними МОЗ, чисельність осіб з інвалідністю становить понад 2,5 млн осіб або 6,1 % від загальної чисельності населення нашої держави. Ці дані чітко вказують на гостроту та поширеність проблеми інвалідності. Отже, через наявність проблем зі здоров’ям особи з інвалідністю потребують вжиття з боку державних та громадських інституцій спеціальних заходів, спрямованих на забезпечення їх повної та повноцінної участі в житті соціуму на рівні з іншими.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), з початку 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло майже 1300 звернень з питань медико-соціальної експертизи.

Зокрема, громадяни зверталися зі скаргами на рішення МСЕК стосовно встановлення групи інвалідності та проведення повторних оглядів, оскільки вказані висновки МСЕК, як відзначали заявники, не відповідають фактичному стану їх здоров’я. Вказані питання особливо актуальні для громадян, яким група інвалідності встановлена на певний строк, по завершенню якого вони мають проходити переогляди МСЕК. Заявники також потребували надання роз’яснень щодо порядку та критеріїв визначення інвалідності для осіб зі стійким розладом функцій організму.

Чоловік із с. Лучинці Івано-Франківської області зателефонував на урядову «гарячу лінію» та повідомив, що з кінця 2016 року не отримує соціальну допомогу по інвалідності, оскільки довідка про рішення МСЕК щодо продовження йому групи інвалідності не надійшла до управління праці та соціального захисту населення (УПСЗН) Рогатинської РДА. Громадянин просив вжити заходів, зобов’язати членів МСЕК передати довідку до районного УПСЗН та відновити соціальну допомогу. Після розгляду даного звернення Рогатинською РДА Івано-Франківської області, вище згадана довідка вже через 11 днів надійшла до УПСЗН, і чоловіку, як особі з інвалідністю ІІІ групи, відновили виплату соціальної допомоги.

Стурбована мати з м. Луцьк звернулася на урядову «гарячу лінію» з іншого приводу. Жінка повідомила, що її син хворіє важким психічним захворюванням, яке викликає порушення когнітивних функцій організму. Хлопчик з народження перебуває на обліку у Волинській обласній психічній лікарні. За словами заявниці, працівники лікарні відмовили у призначенні її дитині групи інвалідності. Тож вона попросила поінформувати її про причини відмови. Розглянувши дане звернення, в управлінні охорони здоров’я Волинської облдержадміністрації повідомили, що син був оглянутий лікарсько-консультативною комісією цієї лікарні у квітні 2013 року, і на момент огляду підстав для встановлення інвалідності не було. Заявниці також був наданий перелік необхідних довідок для повторного звернення до лікарні. Під час зворотного зв’язку жінка повідомила фахівцям Центру, що отримала ґрунтовне роз’яснення.   

Громадянка з м. Рівне зателефонувала на урядову «гарячу лінію» і повідомила, що її чоловіку з 2016 року була призначена ІІІ група інвалідності загального захворювання. Після закінчення терміну дії призначення групи, їй не повідомили про місце та день проведення комісії МСЕК. Заявниця просила сприяння в найкоротший термін призначити проведення огляду МСЕК та підтвердити групу інвалідності її чоловіку. Після розгляду даного звернення управлінням охорони здоров’я Рівненської облдержадміністрації, вже за тиждень (відповідно до Інструкції про встановлення груп інвалідності №561 05.09.2011 розділ I п. 1.10, розділ ІІ та постанови Кабінету Міністрів України від 03.12.2009 року №1317 «Положення про порядок, умови та критерії встановлення інвалідності» п.26, 27) чоловіка заявниці визнали інвалідом ІІІ групи від загального захворювання терміном на один рік.

Отже, урядова «гаряча лінія» є засобом зв’язку між громадянами та урядом. Тож якщо до ваших прохань чиновники залишилися байдужими, проігнорували ваші права, телефонуйте на номер урядової «гарячої лінії» 1545, і вам завжди допоможуть.

За період з 1 по 7 вересня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 57 тисяч 338 дзвінків, а також 901 звернення зареєстровано через Інтернет.

Отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію можна, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно з мережі фіксованого зв’язку Укртелекому, телефонів мобільних операторів Київстар, Vodafone Україна, Лайфселл.

Для підприємців діє «гаряча лінія» за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-