На урядовій «гарячій лінії» скарги на правопорушення розглядають першочергово

956
Ukrinform
Дотримання та зміцнення законності - один з основних напрямів діяльності держави. Саме тому реформування органів внутрішніх справ України та створення Національної поліції стало важливим кроком вперед у системі охорони правопорядку і боротьби зі злочинністю.

Згідно із Законом України «Про Національну поліцію» завданнями поліції є надання послуг у сферах забезпечення публічної безпеки і порядку; охорони прав і свобод людини, а також інтересів суспільства і держави; протидії злочинності; надання в межах, визначених законом, послуг з допомоги особам, які з особистих, економічних, соціальних причин або внаслідок надзвичайних ситуацій потребують такої допомоги.

Відбір до лав нової правоохоронної структури був жорстким, пройти його зміг далеко не кожен охочий. Адже спокій громадян можна довірити лише професіоналам з відповідним рівнем підготовки. Бути поліцейським – це складна і відповідальна місія, адже захист правопорядку  пов'язаний із небезпекою.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), у 2016 році на урядову «гарячу лінію» надійшло понад 12 тисяч звернень з питань, що стосуються дотримання законності, громадського порядку та протидії злочинності.

Найчастіше у зверненнях громадяни скаржились на посягання на приватну власність, а саме крадіжки, шахрайство, пошкодження майна. Чимало повідомлень містять скарги на посягання на життя, здоров’я та честь людини: побої, тілесні ушкодження, зґвалтування; словесні погрози побиттям, вбивством, насиллям; висловлювання образ, наклепів, пліток, груба лайка; позбавлення волі, викрадення, пошук зниклих осіб; насильство в сім'ї; вбивство, розбій; експлуатація дітей, торгівля людьми. Окрім цього, громадян також турбують порушення громадського спокою та громадського порядку.

Жителька Хмельницької області звернулась на урядову «гарячу лінію» зі скаргою на сусіда і повідомила, що він дозволяє водити свій автомобіль неповнолітнім дітям, які не мають водійських прав. Заявниця також поскаржилась, що сусідські діти їздять на автомобілі на великій швидкості, чим порушують громадський спокій та сприяють створенню ДТП. Звернення було розглянуто Головним управлінням Національної поліції у Хмельницькій області. За результатами розгляду сусіда заявниці було притягнуто до адміністративної відповідальності шляхом стягнення штрафу.

Жінка-підприємець з м. Рівне зателефонувала на урядову «гарячу лінію» з приводу конфлікту, який виник через неможливість потрапити у приміщення готельно-ресторанного комплексу, де вона проводить підприємницьку діяльність. Заявниця повідомила, що прохід до приміщення та безпосередньо центральний вхід заблоковано. Такі протиправні дії здійснив син власниці ресторанів, що знаходяться у сусідньому приміщенні. Окрім блокування, чоловік вживав образливі слова у бік заявниці. Жінка просила сприяння, щоб мати вільний доступ до приміщення та ведення підприємницької діяльності. Дане звернення було розглянуто Головним управлінням Національної поліції в Рівненській області, в результаті слідчим було проведено допит особи, яка вчинила правопорушення, а також допити свідків даного інциденту. За наслідками досудового розслідування були прийняті процесуальні рішення. Заявниця під час зворотного зв’язку підтвердила, що питання вирішене повністю, вхід до будівлі розблоковано.

Нажаль, мають місце випадки протиправних дій, які стосуються неповнолітніх. На урядову «гарячу лінію» надійшло чимало звернень, що пов’язані з експлуатацією, викраденням та продажем дітей, а також насильством у сім’ї. На такі звернення фахівці Центру реагують оперативно.

Мешканка м. Бровари Київської області повідомила на урядову «гарячу лінію», що її родичка народила дитину і збирається її продати третім особам. При цьому, за словами заявниці, вищевказана особа планує звернутися за державною допомогою при народженні дитини, фактично позбувшись її. Після розгляду звернення горе-матір та її співмешканця, який також причетний до наміру продажу дитини, були затримані працівниками поліції для проведення слідчих дії. Дитину вирішено залишити у пологовому будинку, з нею все гаразд.

На урядову «гарячу лінію» також зателефонувала жителька Дніпропетровської області й повідомила, що до неї на вулиці підійшов хлопчик, учень 1-го класу, та поскаржився, що йому нанесено тілесні ушкодження і зі сторони батьків, і шкільної вчительки. Жінка додала, що знаходиться разом з дитиною біля її будинку та просила терміново вжити заходів щодо протиправних дій батьків хлопця та вчительки. Фахівці Центру зреагували миттєво: після дзвінка на «гарячу лінію» до жінки з дитиною підійшли працівники поліції, а також матір дитини. Поліцейські склали протокол, після чого хлопчика та його матір доправили до районного відділення поліції. Матір малолітньої дитини було притягнуто до адміністративної відповідальності за ухилення від виховання сина.

Проблема ліквідації правопорушень має не тільки юридичний аспект. Щоб її вирішити, перш за все, необхідно усунути об'єктивні політичні, економічні та соціальні фактори, які створюють умови для здійснення порушень законності. Отже можна з упевненістю додати, що правове виховання, зростання матеріальної забезпеченості громадян, стабілізація економічних відносин, розвиток демократії - це найважливіші шляхи зміцнення законності й правопорядку. А ліквідація таких негативних явищ, як корупція, вседозволеність, байдужість до життєвих проблем громадян ­є пріоритетом у діяльності держави в цьому напрямку.

За період з 30 грудня 2016 року по 5 січня 2017 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 42 тисячі 981звернення, а також 498 громадян звернулися через Інтернет.

Отримати оперативну відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію громадяни можуть, звернувшись на урядову «гарячу лінію» за номером телефону 1545 у цілодобовому режимі та безкоштовно як зі стаціонарних, так і з телефонів мобільних операторів (Київстар, Vodafone Україна, Lifecell).

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру за адресою: www.ukc.gov.ua.

При цитуванні і використанні будь-яких матеріалів в Інтернеті відкриті для пошукових систем гіперпосилання не нижче першого абзацу на «ukrinform.ua» — обов’язкові. Цитування і використання матеріалів у офлайн-медіа, мобільних додатках, SmartTV можливе лише з письмової згоди "ukrinform.ua". Матеріали з маркуванням «Реклама» публікуються на правах реклами.

© 2015-2017 Укрінформ. Усі права застережені.

Дизайн сайту — Студія «Laconica»
Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-