Урядовий контактний центр проаналізував звернення підприємців на

Урядовий контактний центр проаналізував звернення підприємців на "гарячу лінію"

Укрінформ
Розвиток економіки малих та середніх підприємств в Україні має великі резерви, а тому й великі перспективи.

В країнах із розвинутою ринковою економікою, за даними фахівців Національного інституту стратегічних досліджень, чисельність зайнятих у сфері малого підприємництва, як правило, перевищує 50% населення працездатного віку (країни ЄС), а подекуди може наближатись і до 80% (Японія). В умовах ринкової економіки саме підприємці забезпечують левову частку ринку споживання товарів і послуг, сприяють розвитку внутрішньої конкуренції й ділової активності, але з відходом даного класу в тінь чи реального згортання діяльності неминучі скорочення грошових надходжень до бюджетів різних рівнів, обсягів виробництва та споживання, зрештою ріст реального безробіття.

Так само, як і в країнах ЄС, основними видами діяльності у сфері малого підприємництва в Україні є торгівля, будівництво, фінансова діяльність (саме ці сфери у Європі традиційно найбільш привабливі для діяльності малого бізнесу), а також сфера послуг (ремонтні роботи, реклама, перукарські й косметичні послуги, ремісництво, заклади швидкого харчування в курортних і придорожніх зонах тощо). Розвиток економіки малих та середніх підприємств в Україні має великі резерви, а тому й великі перспективи, адже немає іншого способу становлення і зміцнення держави, окрім розвитку ринкової економіки, яка ґрунтується насамперед на приватному бізнесі, особистій ініціативі, що дає кожному можливість для самореалізації та самоутвердження.

Зокрема, у Плані пріоритетних дій уряду на 2016 рік передбачено створення сприятливих умов для розвитку бізнесу. Мова йде про проведення низки реформ, які дадуть змогу забезпечити стале економічне зростання. Також уряд затвердив оновлений план дерегуляції на 2016-2017 рр. (розпорядження від 23.08.2016 р. №61). Нові пункти плану відображають найгостріші проблеми, що найбільше заважають розвитку бізнесу та створенню сприятливого бізнес-клімату. За підсумками 2015 року, було виконано більше ніж на 60 відсотків попереднього плану. Завдяки реформі «Дерегуляція» було знято понад 100 регуляторних бар'єрів, серед яких: скорочення більш ніж 40% дозвільних документів (зі 143 до 84); скорочення обов'язкової сертифікації на 90% товарів, у тому числі й на нові автомобілі;  майже вдвічі скоротився перелік видів діяльності, які потребують отримання окремої ліцензії; більш ніж вдвічі скоротився термін видачі фітосанітарного сертифікату в портах (з 5 до 2 днів), що зменшило вартість його для бізнесу майже на 5 млрд грн на рік.

На виконання доручення Прем’єр-міністра України з 11 травня 2016 року державною установою «Урядовий контактний центр» запроваджено «гарячу лінію» для підприємців за номером: 0 800 503 045.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового  контактного центру (Центр), у період з 11 травня по 21 серпня 2016 року на урядову «гарячу лінію» від підприємців надійшло 1191 звернення, серед яких переважали скарги (707), також отримано 213 клопотань та 78 пропозицій. На 163 звернення заявників фахівці Центру надали роз’яснення законодавства, а також необхідну довідкову інформацію.

Заявники здебільшого скаржилися на неправомірні дії посадових і службових осіб, на порушення, пов’язані з провадженням підприємницької діяльності, оподаткуванням, митною справою. В першу чергу, підприємці порушували питання дерегуляції бізнесу, усунення бюрократичних перепон у веденні підприємницької діяльності, стосовно недотримання прав підприємців, корупційних проявів, проблем оподаткування, створення ефективного адміністративного сервісу, удосконалення митних процедур. Суб’єкти підприємницької діяльності в основному оскаржували дії посадових осіб, переважно територіальних органів Державної фіскальної служби, Національної поліції, Міністерства юстиції, а також Державної архітектурно-будівельної інспекції, Державної екологічної інспекції та інших.

Непоодинокими є звернення, у яких повідомлялося про факти з ознаками корупції у різних органах влади у м. Києві, Одеській, Харківській, Хмельницькій, Закарпатській, Запорізькій,Тернопільській областях, про хабарництво на митних постах Київської міської митниці ДФС та у Львівській області. Зокрема, приватний підприємець з м. Львів скаржився на корупційні дії працівників на митних постах «Шегині-Медика» та «Краковець-Корчова», які дозволяють здійснювати перевезення пасажирів на територію та з території України іноземним водіям, що не мають на це відповідних ліцензій. Внаслідок таких порушень країна щороку втрачає кошти, які б могли поповнити бюджет держави.

Заявники у скаргах також порушували низку питань, що стосувалися компетенції безпосередньо органів виконавчої влади, переважно:

Державної фіскальної служби - щодо блокування податкової електронної звітності та реєстрації податкових накладних у ЄРПН, не підписання договорів про визнання електронних документів, а також неправомірних, на думку заявників, податкових перевірок та застосування до платників податків штрафних санкцій територіальними органами ДФС та безпідставної затримки працівниками фіскальної служби проходження митного контролю товару на митних постах;

Національної поліції - стосовно бездіяльності працівників поліції міських і районних відділень, котрі затягують з відкриттям кримінальних справ на осіб, які вчиняють неправомірні дії, не проводять належне розслідування справ щодо шахрайства, вчиненого до підприємців. Суб’єкти господарювання вважають, що правоохоронці не забезпечують дотримання їхніх прав, допускають бездіяльність, неправомірні дії, хабарництво. Так, підприємець, який законно займається торгівлею на ринку у м. Покров (попередня назва – м. Орджонікідзе) Дніпропетровської області, поскаржився на корупційні дії працівника місцевої поліції, тобто систематичне вимагання у нього «матеріальної допомоги» на придбання пального або хабара товаром (продуктами сільського господарства), а в разі відмови - складає безпідставні протоколи. Звернення надіслане на розгляд Національній поліції України для перевірки викладених фактів.

Скарги, надіслані Міністерству юстиції, в основному викликані невиконанням судових рішень працівниками структурних підрозділів територіальних органів міністерства, що забезпечують здійснення повноважень у сфері організації примусового виконання рішень.

У своїх зверненнях люди піднімали питання дотримання законності, зокрема у зв’язку з посяганням на власність та рейдерське захоплення майна підприємців у Дніпропетровській, Вінницькій, Житомирській, Чернівецькій, Харківській, Полтавській та Рівненській областях, які надіслано для відповідного реагування до органів влади відповідно до компетенції.

Підприємці вносили пропозиції, зокрема щодо змін до законодавства,скасування нормативних актів, що ускладнюють провадження підприємницької діяльності, продовження дії сертифікатів УкрСепро, удосконалення електронної системи публічних закупівель «ProZorro», спрощення деяких регуляторних процедур, удосконалення методики складання та форм подання звітності з окремих податків, запровадженню інноваційних технологій. А також щодо сприяння підприємництву: зокрема у наданні інвестиційних коштів, відкритті кредитної лінії у державних фінустановах, отриманні в оренду земельних ділянок, дозвільних документів.

Так, у липні цього року директор ПМП «ТЕМП» з м. Болехів Івано-Франківської області звернувся на «гарячу лінію» для підприємців щодо сприяння в отриманні дозволу від Державної архітектурно-будівельної інспекції України на початок будівельних робіт столярного цеху загальною площею 2600 кв.м, яке передбачає збільшення обсягів виробництва та створення 35-50 додаткових робочих місць. Заявник повідомив, що підприємству вже тричі відмовляли у починанні будівельних робіт, тож 13 липня ним було подано четверту декларацію про початок будівельних робіт. Відповідно до інформації Держархбудінспекції, зазначене питання вирішено позитивно: декларацію про початок виконання будівельних робіт столярного цеху внесено до Єдиного реєстру вже наступного дня, що підтверджено зворотним зв’язком із заявником. Наразі здійснюється будівництво цеху.

Також після звернення власниці магазину із с. Велика Димерка Броварського району Київської області на «гарячу лінію» для підприємців у червні ц.р. було виконано рішення суду і знято огорожу (шлагбаум), що кілька років блокувала проїзд до торговельної точки фізичної особи - підприємця.

Юрист ТОВ «Охоронна компанія «Кардинал» звернулася з приводу затримки видачі оригіналу ліцензії (на паперовому носії) на провадження охоронної діяльності. Жінка повідомила, що підприємство сплатило необхідні збори та подало всі необхідні документи у березні ц. р. до Управління ліцензування Міністерства внутрішніх справ України для отримання ліцензії. Наказом МВС надано право ТОВ «Охоронна компанія «Кардинал» на провадження охоронної діяльності, однак станом на 25.05.2016 р. ліцензію на провадження зазначеного виду діяльності підприємству не було видано. На неодноразові звернення з проханням видати оригінал ліцензії - товариство щоразу отримувало відмову. Після звернення на «гарячу лінію» для підприємців та розгляду даного питання Міністерством внутрішніх справ України підприємство отримало ліцензію, що підтверджено зворотним зв’язком із заявником.

Представник підприємства, головний бухгалтер ТОВ «Агротрейд Україна ЛТД» з м. Київ звернулася зі скаргою на бездіяльність працівників Державної податкової інспекції у Шевченківському районі Головного управління Державної фіскальної служби у м. Київ у зв’язку з тим, що з 26.06.2016 р. не зареєстровано договір про визнання електронних документів між зазначеною інспекцією та підприємством. Внаслідок чого їхнє підприємство не має можливості надсилати електронні звіти та реєструвати податкові накладні. У зазначеній ДПІ повідомили, що питання вирішено повністю. Зворотним зв’язком із заявницею підтверджено, що підприємство має можливість подавати звітність в електронному вигляді з 30.06.2016 року.

Аналіз звернень показує, що функціонування «гарячої лінії» для  підприємців сприяє дотриманню законних прав та інтересів суб’єктів підприємницької діяльності, підвищенню оперативності опрацювання їхніх звернень органами виконавчої влади. Водночас, підприємці сподіваються на більш оперативне реагування органів влади на їх потреби, у першу чергу стосовно поновлення порушених прав, вжиття заходів щодо зловживань і неправомірних дій службовців державних органів, боротьби з корупцією та рейдерством.

За період з 26 серпня по 1вересня 2016 року на урядову «гарячу лінію» надійшло 38 тисяч 410 дзвінків, а також 758 звернень зареєстровано через Інтернет.

Отже, звернутися на урядову «гарячу лінію» за скороченим номером телефону 1545, запровадженим на загальнодержавному рівні у липні цього року, та отримати відповідь, роз’яснення чи довідкову інформацію може будь-який громадянин України, цілодобово та безкоштовно як зі стаціонарного телефону, так і з мобільного.

Для підприємців «гаряча лінія» діє за номером: 0-800-503-045.

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової «гарячої лінії»: +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон урядової «гарячої лінії» за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Урядового контактного центру.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-