Громадян непокоять незаконні гральні автомати - Урядовий контактний центр

Громадян непокоять незаконні гральні автомати - Урядовий контактний центр

Укрінформ
Одним з досить небезпечних злочинів у сфері господарської діяльності, який завдає серйозної шкоди економічній безпеці держави, є незаконне ведення грального бізнесу. Спеціальну заборону на подібний вид господарської діяльності та участь в азартних іграх встановлено Законом України "Про заборону грального бізнесу в Україні", який було прийнято у 2009 році.

Відповідно до цього закону гральний бізнес – діяльність, пов'язана з організацією, проведенням та наданням можливості доступу до азартних ігор у казино, на гральних автоматах, комп'ютерних симуляторах, у букмекерських конторах, в інтерактивних закладах, в електронному (віртуальному) казино незалежно від місця розташування сервера.

Водночас до азартних ігор не відносяться: організація та проведення лотерей, творчих конкурсів, спортивних змагань тощо, незважаючи на те, передбачається чи не передбачається їх умовами грошовий або майновий виграш, гра в більярд, гра в кеглі (боулінг) та інші ігри, які проводяться без одержання гравцем призу (виграшу), гра на гральних автоматах типу "кран-машина" (двокоординатні автомати), де як виграш (приз) гравець отримує виключно матеріальні речі (іграшки, цукерки тощо), розіграші на безоплатній основі з рекламуванням (популяризацією) окремого товару, послуги, торгової марки, знаків для товарів і послуг, найменування або напрямів діяльності суб’єктів господарювання, комерційної програми з наданням виграшів у грошовій або майновій формі.

Та незважаючи на правову заборону, гральні заклади продовжують і далі функціонувати, у тому числі й нелегально під виглядом Інтернет-кафе та покерних клубів. Досить розповсюдженими стали випадки встановлення у приміщеннях колишніх гральних автоматів та казино комп’ютерної техніки та обладнання локальних мереж з можливістю доступу до мережі Інтернет, що є своєрідною організацією інтернет-клубів з доступом до електронного (віртуального) казино та азартних ігор з метою отримання прибутку.

За висновком експертів, однією з проблем, пов’язаних із гральним бізнесом, є часткова "легалізація" роботи гральних закладів шляхом їх перереєстрації (переформатування) у громадські організації, які фактично займаються наданням послуг у сфері грального бізнесу, проте під виглядом проведення спортивних змагань. Непоодинокими є випадки безпідставних відмов суб’єктів господарювання в задоволенні законних вимог щодо надання доступу працівників органів внутрішніх справ до "закритих" закладів. Світова практика показує, що для приведення діяльності у сфері грального бізнесу в контрольовані рамки та недопущення неповнолітніх до азартних ігор, а також стримування розвитку психологічної залежності, необхідне регулювання діяльності у цій сфері та жорстке обмеження грального бізнесу.

Як повідомили Укрінформу в управлінні взаємодії з громадськістю Урядового контактного центру (Центр), географія сотень звернень громадян на урядову "гарячу лінію" з питань грального бізнесу впродовж 2015 року – початку 2016 року досить широка: від великих міст до невеличких населених пунктів в усіх регіонах країни.

Так, заявниця з м. Карлівка Полтавської області зателефонувала на урядову "гарячу лінію" з приводу функціонування у місті гральних автоматів і попросила вжити заходів щодо припинення їх роботи за вказаною адресою. За результатами розгляду звернення, в Управлінні кримінальної поліції ГУНП у Полтавській області повідомили, що слідчим відділом Карлівського ВП ГУНП у Полтавській області відкрите кримінальне провадження в Єдиному реєстрі досудових розслідувань за ознаками злочину, передбаченого ч.1 ст.203-2 КК України (зайняття забороненими видами господарської діяльності).

Киянин звернувся з проханням надати роз'яснення, які заходи вживаються щодо боротьби з гральним бізнесом та проституцією. Головне управління Національної поліції у м. Київ надало роз’яснення, що у випадку надходження інформації про вчинення злочинів, передбачених ст.203-2 (зайняття гральним бізнесом), ст. 302 (створення або утримання місць розпусти і звідництво) та ст. 303 (сутенерство або втягнення особи в заняття проституцією ) КК України, відповідно до ст.214 (початок досудового розслідування) КПК України, невідкладно, але не пізніше 24 годин, при наявності обставин, що можуть свідчити про вчинення кримінального правопорушення, слідчими Головного управління та районних управлінь Національної поліції у м. Київ вносяться відповідні відомості до Єдиного реєстру досудових розслідувань та розпочинається розслідування.

Заявниця з м. Запоріжжя просила роз’яснити, на якій підставі без попередження зачинили у м. Запоріжжя всі точки функціонування об'єктів грального бізнесу "Лото-Забава". У виконавчому комітеті Запорізької міської ради поінформували, що основні засади державного регулювання лотерейної сфери в Україні встановлюються Законом "Про державні лотереї в Україні". Відповідно до зазначеного закону, організацію державної лотереї та державний нагляд (контроль) у сфері лотерейної діяльності здійснює Міністерство фінансів України. Отже, звернення для розгляду було надіслано зазначеному міністерству.

Ще одне звернення від мешканця м. Запоріжжя надійшло на урядову "гарячу лінію" з такого приводу. У міських торгових павільйонах (під назвою "Автоломбард") у визначений час функціонують гральні автомати. Заявник просив вжити заходів щодо припинення їх роботи. За результатами розгляду в слідчому відділі Заводського РВ ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області повідомили, що попередня правова кваліфікація кримінального правопорушення - ст. 203-2 КК України. Відомості про кримінальне правопорушення відповідно до вимог ч.1 та ч.4 ст.214 КПК України внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Заявника з с. Магдалинівка Дніпропетровської області обурило, що у селі з початку грудня 2015 року розпочато функціонування ігрових автоматів. Розміщено ігрові автомати у підвальному приміщенні Будинку побуту. Громадянин просив перевірити правомірність функціонування зазначених ігрових автоматів й у разі відсутності дозволу припинити їх функціонування. Вказане звернення було долучено до матеріалів кримінального провадження та внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за фактом зайняття гральним бізнесом.

За період з 29 січня по 4 лютого 2016 року на урядову "гарячу лінію" надійшло 72 тисячі 166 дзвінків, а також 965 громадян звернулися через Інтернет.

Урядова "гаряча лінія" працює цілодобово за номером: 0-800-507-309 (безкоштовно зі стаціонарного телефону).

Для громадян України, які перебувають за кордоном, номер телефону урядової "гарячої лінії": +38(044)284-19-15.

Киянам надається прямий міський телефон "гарячої лінії" за номером: 284-19-15.

Оформити звернення можна також через веб-сайт Центру.

Приєднуйтесь до наших каналів Telegram, Instagram та YouTube.

Розширений пошукПриховати розширений пошук
За період:
-